Inlägg från: nevermind |Visa alla inlägg
  • nevermind

Ska män ha rätt till "juridisk abort"?

Anonym (Mot!) skrev 2016-03-04 15:43:54 följande:

Nej, har man samlag får man ta sitt ansvar och inse att det kan bli barn av det.

• nevermind

Det är för fan bara att skydda sig. Funkar inte skyddet så får man stå för det man gjort. Det fick jag göra. Man vet vad som kan hända om man har sex.

• nevermind
    Nenne666 skrev 2016-03-05 01:05:39 följande:
    Jomen exakt. Man får stå för det eller ta avstånd från det som tjejer kan göra, tex. Eller hur? Här har mannen en chans att avsäga sig all inblandning, vilket kan få en del kvinnor att tänka ett steg längre innan dom går vidare. Att tvinga någon till föräldraskap gynnar knappast barnen. Det finns så sjukt många föräldrarlösa världen över att man blir gråtfärdig.
    Jag kunde inte alls ta avstånd. Jag var gravid, man kan inte bara skita i det.
  • nevermind
    Nenne666 skrev 2016-03-05 01:05:39 följande:
    Jomen exakt. Man får stå för det eller ta avstånd från det som tjejer kan göra, tex. Eller hur? Här har mannen en chans att avsäga sig all inblandning, vilket kan få en del kvinnor att tänka ett steg längre innan dom går vidare. Att tvinga någon till föräldraskap gynnar knappast barnen. Det finns så sjukt många föräldrarlösa världen över att man blir gråtfärdig.
    Jag kunde inte alls ta avstånd. Jag var gravid, man kan inte bara skita i det.
  • nevermind

Fattar fortfarande inte varför män inte kan se till att skydda sig. P-piller för män har inte kommit ut på marknaden för att det inte finns någon efterfrågan. ??? Nä, p-piller plus kondom så har man ett väldigt bra skydd.
    Killen jag var ihop med när jag var 16-19 körde med kondom trots att jag tog p-piller.

• nevermind
    Anonym (Maria) skrev 2016-03-07 21:16:34 följande:
    Vad är det som gör den otroligt svår.

Du ställer barnets rätt till försörjning mot - vadå? (pappan rätt att få knulla utan ansvar?)
    Helt rätt!! Svårare än så är det inte!
  • nevermind

De kvinnor som inser försent att de är gravida borde väl också få göra juridisk abort i så fall? Eller hur resonerar ni där?

• nevermind
    frökenelisabeth skrev 2016-03-08 11:01:53 följande:

Hela den här diskussionen bottnar i att män är så bortskämda och vana vid att kunna knulla utan att riskera något, och den rätten vill man gärna fösvara. Smaklöst.

• nevermind

OM det mot all förmodan skulle gå igenom så löser kvinnorna det lätt genom att hålla tyst om graviditeten tills det är försent för mannen att göra abort. Problem solved.

• nevermind
    Anonym (har sagt det förr..) skrev 2016-03-08 17:03:14 följande:
    Att knulla innebär att man accepterar varandras önskan om hur,när och vad vi gör vilket i sig är ett ansvar. Men att ligga för att skaffa barn är något heeeeelt annat.. Förstår man det så förstår man även LUF's förslag.
    Att köra bil är en sak, att köra ihjäl någon med en bil något heeeeelt annat..?
Svar på tråden Ska män ha rätt till "juridisk abort"?