Ska män ha rätt till "juridisk abort"?
Nej, har man samlag får man ta sitt ansvar och inse att det kan bli barn av det.
Nej, har man samlag får man ta sitt ansvar och inse att det kan bli barn av det.
Det är för fan bara att skydda sig. Funkar inte skyddet så får man stå för det man gjort. Det fick jag göra. Man vet vad som kan hända om man har sex.
Fattar fortfarande inte varför män inte kan se till att skydda sig. P-piller för män har inte kommit ut på marknaden för att det inte finns någon efterfrågan. ??? Nä, p-piller plus kondom så har man ett väldigt bra skydd.
Killen jag var ihop med när jag var 16-19 körde med kondom trots att jag tog p-piller.
De kvinnor som inser försent att de är gravida borde väl också få göra juridisk abort i så fall? Eller hur resonerar ni där?
Hela den här diskussionen bottnar i att män är så bortskämda och vana vid att kunna knulla utan att riskera något, och den rätten vill man gärna fösvara. Smaklöst.
OM det mot all förmodan skulle gå igenom så löser kvinnorna det lätt genom att hålla tyst om graviditeten tills det är försent för mannen att göra abort. Problem solved.