• emeliek1991

Hur ska man gå till väga?

Jag var nyligen gravid och det slutade igår med ytterligare ett missfall, detta är mitt fjärde. Jag och min pojkvän vill få en utredning av sjukhuset så att man kan utesluta att det skulle vara något fel som gör att jag hela tiden får missfall. Jag pratade igår med någon från sjukhuset för att jag ville få mitt missfall registrerat hos dom så att jag kan få göra en sådan utredning (man måste ha 3 registrerade), men jag har jättesvårt att ta mig till sjukhuset, det är omöjligt att ta sig dit fram tills den 18 mars då jag får pengar igen, ingen kan skjutsa just nu.

Jag ska ringa till MVC för att se om de kanske kan hjälpa mig på något sätt, att man kanske kan komma dit och kolla sig och sen gå vidare därifrån för att få en tid på sjukhuset. Jag är rädd att det inte kommer gå dock, tänk om de säger att jag inte kan få en utredning? Jag vill inte bli gravid en femte gång och behöva få ett femte missfall.

Har någon varit med om detta? Hur har ni gått till väga isf?

• Svar på tråden Hur ska man gå till väga?
  • emeliek1991

Ja, min pojkvän säger att vi kan testa en gång till och sen kommer han själv att säga till dom, om det blir ett femte. Men jag ska ringa dom så fort jag får pengar på telefonen igen och försöka få någonting i alla fall, något måste dom kunna göra.. Jag tycker personligen att det är helt sjukt att man ska behöva ha det registrerat hos dom, man borde få hjälp ändå, det känns ju inte så kul att behöva få ett femte.

Svar på tråden Hur ska man gå till väga?