Ensam vårdnad
Hej
För att göra en lång historia kort.
Jag har 3 barn med en person som inte tagit ditt ansvar över barnen på 10 år.
Under åren tillsammans började alkoholproblem
Och träningsmani hägra. Jag valde lämna när anabola kom in i bilden och jag inte kunde skydda barnen från en otrevlig vardag.
När vi väl kom ifrån lade exet in sig på psyk föera ggr. Några självmordsförsök hans med också.
Efter mig träffar exet en ny partner och ett nytt barn ser dagens ljus.
Nu har detta förhållande tagit slut.
Anledningen var samma som mitt och mitt ex. Personen sköter inte om familjen tränar flera timmar per dag och börjar med anabola. Igen.
Det tog 4 mån med alkohol och inläggnibg på psykAvd.
Nu har exet till oss båda föräldern till 4 barn som aldrig tagit sin del av föräldrasnsvaret. Träffat en ny. Livet är frid och fröjd enligt exet.
Nu kommer 5 barn till in i bilden och personen som är förälder till mina ska vara förälder och bonusförälder till 9 barn. De flesta yngre än 10 år.
snart kommer ett nytt barn till världen.
Jag vet inte hur jag ska ta i detta, mina barn har inget förtroende för sin andre förälder.
Nu vill denne ha barnen sina 50%.
Personen har inte betalat något för barnen. Varken underhåll eller annat. Inte ställt upp på fritidsintressen eller annat. Denne dyker upp när det passar och nu ska denne bevisa för den nya att hen är en bra förälder.
Här står man och bara kan se på karusellen runt denne person.. Hjälp med tankar?