Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

Konstatera skrev 2016-08-21 21:34:54 följande:
    Jag rör inte ihop det. Jag skriver tom att Trump bör släppa sin deklaration då det är praxis.

Men är det rimligt att lägga allt fokus på något som anses vara kutym, och med det förbise alla andra faktorer? Att en president är vid god hälsa bör rimligtvis vara en minst lika viktigt kunskap för det amerikanska folket, som att veta att deras överbefälhavare har betalat skatt. Tycker du inte det?

Hälsodeklarationen är inte kutym och tydligen inte heller särskilt viktigt, till dess att media tar tag i frågan. Det var mycket viktigt 2008 i demokraternas favör. Men inte nu. Jag talar och talade om dubbla måttstockar inom media. Inte huruvida något är kutym eller inte. 

HaHaHa,

Kul läsning om Donald Trumps s.k hälsodeklaration.

Allvarligt, trovärdigheten i Trumps hälsodeklaration är noll samtidigt som det är tydligt att Trump ägnar sig åt en mycket smutsig kampanj mot Clinton.

www.dn.se/nyheter/varlden/frisk-friskare-trump/
  • KillBill
    Konstatera skrev 2016-08-26 18:17:58 följande:
    Knappast Trump själv som varit drivande i att ifrågasätta Clintons hälsa. Mest anklagat henne för att vara lat och att etablissemanget inte granskar henne tillräckligt hårt. Spekulationerna om hennes hälsotillstånd uppkom efter ett x antal märkliga framträdanden. Finns också viss evidens till att ta upp frågan, då hon hade en propp i hjärnan så sent som 2013.

Jag tycker även att du är väldigt partisk i detta. Trump hånas för sin hälsa, men Clintons hälsa är tydligen förbjuden att diskutera. Minns att media körde ett drev mot Trumps läkare när Trumpens lilla hälsointyg publicerades. Det är som att hyckleri inte längre spelar någon som helst roll. En solklar trend i vår tid.

För övrigt. Gillar denna tweet signerat Donald.

twitter.com/realDonaldTrump/status/769006162926669824

Något som jag hoppas han spelar på mer fram till valet då det är helt sant. Jag minns det mycket väl. Läskig liten tant det där!

Förstår du inte att en hälsodeklaration där läkaren avslutar friskintyget med att D Trump är den friskaste presidenten genom tiderna är så befängd att det blir en nyhet pga av det. D Trumps avsikt med detta intyg är att skapa ett drev mot dig själv enligt devisen att all publicitet är bra publicitet.
  • KillBill

Alltså , det här är helt otroligt. Hur många gånger kan en presidentkandidat bli påkommen med att ljuga? Donald Trump verkar vara en patologisk lögnare och han kan bli vald till USAs näste president. Skrämmande.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Konstatera skrev 2016-08-31 20:19:40 följande:
    ZzzzZZZZzzz

Båda kandidater ljuger, men enbart en har ljugit frekvent i folkets tjänst. Märkligt att ni lägger allt fokus på Trumps lögner, och förbiser Hilarys lögner. Men det är den inkonsekvens som råder. Ni är totalt ointressanta!
    Jag vet att det finns politiker som hårdvinklar sina budskap och glider på sanningen  men jag har aldrig sett någon politiker som ljuger så uppenbart som Donald Trump gör.  Tycker inte du att det är ytterst märkligt att Donald Trump påstår att  Mexikos fd president Vicente Fox Quesada ska ha bett om ursäkt något som Vicente Fox uppenbarligen inte har gjort? När Donald Trump sedan Twittrar ut sin lögn och Vicente Fox i ett Tweet svarar att Donald Trump ljuger då blir det riktigt pinsamt.  Donald Trump är nog så långt ifrån statsmannamässig en man kan vara.

I stället för att påstå att Clinton ljuger så kan du väl posta belägg för detta (konkreta bevis)? Jag tror att diskussionen blir mer intressant då.
  • KillBill
    oOOo oOOo skrev 2016-08-31 23:49:57 följande:
    Fast Vicente bad ju om ursäkt för sitt dåliga språkbruk om man skall vara korrekt. F-bombing the wall.
    Det är väl än pinsammare att komma med anklagelser om lögner och dessutom anse sig ha bevis när det inte ens föreligger i detta fallet.

Du har gjort det felet innan och du gör det igen, det blir inte bevis för att du skriver saker på FL.
    Vad är din källa för att Vicente faktiskt har bett Trump om ursäkt? Jag har inte sett den uppgiften någonstans. Så här skriver Expressen:

"Efter kritiken från Fox twittrade Trump att även Fox bjudit in honom till Mexiko ? för att be om ursäkt för "F-bomben", det vill säga att han använde den grova svordomen.

- Lögn, protesterar Fox.

På Twitter skriver han:

- Donald Trump, jag bjöd in dig för att du skulle be om ursäkt till alla mexikaner. Sluta ljug! Mexiko är inte till för dig att leka med. Visa oss respekt!"

www.expressen.se/nyheter/trump-i-brak-med-mexikos-ex-president/
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2016-09-01 05:48:02 följande:
    Det där är ju (ännu) en felöversättning.

DT skriver i den tweet du lägger upp att VF bad om ursäkt samtidigt som han bjöd in honom. Inte att VF bjöd in honom för att be om ursäkt.

Historien är alltså denna:

VF talar om "the fucking wall".

DT tweetar att VF behöver be om ursäkt för språkbruket.
    http://fusion.net/story/273374/former-mexican-president-to-donald-trump-not-paying-for-that-fucking-wall/

VF ber om ursäkt och bjuder samtidigt in DT till Mexiko.
    http://www.americanthinker.com/blog/2016/05/former_mexican_president_vicente_fox_apologizes_for_comments_on_trump.html

DT påtalar att VF bett om ursäkt (tweeten ovan) och i samma intervju inbjudit honom till Mexiko

VF skriver tweeten inlagd ovan där han säger "sluta ljug" om detta. Helt oförståeligt eftersom det är just det han gjort i intervjun.

Öh ...

... så vad är problemet här egentligen?!

Det verkar mest som att VF av någon anledning känner att han behöver distansera sig från sina egna inbjudningar och ursäkter.

Det är möjligt att Trumps Tweet har missuppfattats men jag är inte övertygad. När man tittar på det klipp som du länkar till så få man nämligen bara höra Vicente Fox svar, man får inte höra själva frågan. Varför? Håll med om att det är en märklig omständighet.

Om Vicente Fox har bett om ursäkt så beror den förvirring som igår uppstod på att Trump med sitt Tweet försöker att kollra bort läsarna. Det är nämligen så att i går, samma dag som Donald Trump besökte Mexico så bad Vicente Fox alla Mexikaner om ursäkt för att presidenten har bjudit in Donald Trump till Mexiko. Då väljer Donald Trump att Twittra om att Vicente Fox ska ha bett Trump om ursäkt (något som om det har skett inträffade i en TV intervju för flera månader sedan).

Nu är detta inte den enda lögn som Donald Trump beskylls för i samband med besöket i Mexico. På presskonferensen efteråt så påstår Donald Trump att man inte har diskuterat finansieringen av den mur som Donald Trump vill bygga. Mexicos president menar däremot att han på mötet har gjort klart för Trump att Mexiko inte kommer att betala för någon mur.

edition.cnn.com/2016/08/30/politics/donald-trump-enrique-pea-nieto-mexico/

• KillBill
    oOOo oOOo skrev 2016-09-01 07:18:48 följande:
    Här är en tex från daily mail.

Du länkar alltså till Daily Mail som är känd för att skapa samband mellan händelser där det inte finns några samband och för sin invandringskritiska sensationsjournalistik? 

• KillBill
    Flash Gordon skrev 2016-09-01 09:25:00 följande:
    Du kan väl läsa och du förstår väl engelska?

Vad står det i Trumps tweet tycker du?

Donald Trump hävdar att Vicente Fox ska ha bett om ursäkt. Beviset för detta är ett Youtubeklipp från en nyhets webb långt ut på högerkanten där Vicente Fox förvisso ber om ursäkt för någonting men där det inte framgår för vad eller till vem. Man får inte inte ens höra vad det är för fråga som han svarar på. 

Vicente Fox svar på Trumps tweet är att Trump ljuger. Faktum är att nu anser både den förra och den nya presidenten i Mexiko att Donald trump ljuger..

• KillBill
    oOOo oOOo skrev 2016-09-01 10:24:43 följande:
    Faktum är att det inte bevisar att det är en lögn. Dina ideer om vad som utgör bevis är lite naiva.
    Faktum är att det mycket väl kan vara så att Fox har fel. Det blir inte bevis för att någon person anser något.
    KillBill skrev 2016-09-01 10:14:48 följande:

där Vicente Fox förvisso ber om ursäkt för någonting

Då ser det snarare ut som du är med på att Trumps uttalande mycket väl kan vara sant. Innan du pratar om lögner i fortsättningen så kanske du skall kolla upp lite fakta och försöka förstå innehållet själv.
    Det Youtubeklipp som du och andra sprider bevisar å andra sidan inte att att det är sant. Jag har bekräftat att Trumps uttalande kan vara sant men det är ändå otvivelaktigt så att Vicente Fox anser att Trump ljuger.
  • KillBill
    oOOo oOOo skrev 2016-09-01 10:51:03 följande:
    Nej, har inte heller hävdat att det inte är sant. bara att det möjligtvis är sant. Jag har inte pratat om att bevisa något. Det var du som tyckte att folk skulle lägga fram bevis för sina påståenden i samma veva som du själv kommer med helt ounderbyggda påståenden. Komiskt
    Att Mexikos förre president Vicente Fox på Twitter anser att Donald Trump ljuger är, roligt eller ej, en objektiv sanning.
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?