Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

Konstatera skrev 2016-08-07 12:09:39 följande:
    Trump är mer nyfiken på sin omvärld, än var Hilary Clinton är.
    Ja, jättenyfiken. Han vill bygga en mur mot sina grannar
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-08-07 12:49:05 följande:
    Och yes. Hilary Clinton är en kärring.
    Du verkat störa dig rätt bra på hennes kön.
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-08-07 13:28:11 följande:
    Ja, Trump är den bästa cheerleadern
    Fast nu var det en president man är ute efter.
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-08-07 16:35:03 följande:
    Nej tvärtom. Jag älskar hennes kön. Låt mig hg gissa. Baserar du hela din tes på att jag använt ordet "kärringen"?
    Kärring är ett nedlåtande ord för "gammal kvinna".

Varken hennes kön eller hennes ålder är orsaken till att hon kandiderar så släpp det nu. 
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2016-08-08 07:43:12 följande:
    Nä, det är det som är grejen. Det går inte att läsa där utan är vinklingar och rena påhitt.

I syfte att smutskasta.

Att coola höhö-gänget håller på så - helt förväntat. Om än korkat, fördummande och alienerande.

Rataxes däremot har alltid varit seriös.
    Vinklingar och rena påhitt??? Herregud, hur kan du ha missat alla Trumps galna uttalanden?

Man ska alltså bortse från allt Trump säger om det inte står i republikanernas valmanifest?

DU är inte seriös om du tror det.

Här är Trumps senaste galna uttalande på ett kampanjmöte i New Hampshire igår "Clinton har kortslutning i hjärnan":

http://www.expressen.se/nyheter/trump-clinton-har-kortslutning-i-hjarnan/

"Flera gånger under mötet, och även på sociala medier, hånade han hennes utseende och ifrågasatte hennes mentala hälsa".

Det står inget om det i republikanernas valmanifest heller...
  • nihka
    FDFMGA skrev 2016-08-08 11:04:43 följande:
    Hm Trump är mycket idag. Först en åsna, enligt Arnold och sen en gris.

Trump måste vara en av de galnaste politiker vi någonsin haft i ett demokratiskt land och helt säkert den mest lögnaktiga.

Själv skulle jag närmast associera honom med en sprätthöna.
    DONALD TRUMP?S GHOSTWRITER TELLS ALL
    ?The Art of the Deal? made America see Trump as a charmer with an unfailing knack for business. Tony Schwartz helped create that myth?and regrets it.

Schwartz menar att Trump är sociopat. Ganska starka ord.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2016-08-08 12:09:39 följande:
    Ja herregud.

Att ta del av Trumps framfart är en så surrealistiskt fars som något kan vara.

Det är som att se någon skrikhögerns minst begåvade förmågor här på FL i rollen som presidentkandidat i USATomte

Fast den här farsen är på allvar.
    Ja, jag länkade tidigare till ett klipp featuring lite stödjande skum som inspireras av hans retorik. Häpnadsväckande paralleller till hur skummet här i Sverige för sig:

http://www.nytimes.com/video/us/politics/100000004533191/unfiltered-voices-from-donald-trumps-crowds.html
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-08-07 17:27:37 följande:
    Trump har lyckats ena det republikanska partiet så gott som, vilket är en enorm bedrift i egenskap av fd demokrat och liberal. Finns några som är lite motvals typ Bush. Men denns politikerfamilj är historia. Trumpfamiljen är det nya heta. Jag skulle bli mycket förvånad om vi inte får se många olika Trumps kandidera till POTUS de närmaste 30 åren.

Enligt Trump själv ville Koch-bröderna ha ett möte med Trump. Det om något är ett tecken på att du är i kärnan av det republikanska partiet. Ett möte som Trump negligera dock.

Jag ser snarare stora problem för Hilary Clinton. Jag tycker inte att hon enat partiet. Partiets mer vänsterorienterade människor hatar henne. Det var Sanders och inte Hilary som stod för partiets framtid.

Nej Trump är den bredaste kandidaten i detta race. Finns ingen som tilltalar konservativa och progressiva i den mån Trump gör. Han har störst chans att ena landet.
    Trump ena republikanerna???

President Obama sätter fingret på problemet med Trumps ständiga uttalanden som partikollegorna måste dementera:

http://www.nytimes.com/video/us/politics/100000004564751/obama-says-trump-unfit-to-serve-as-president.html
  • nihka
    FDFMGA skrev 2016-08-08 12:56:37 följande:
    Ja, skrikhögern i amerikansk tappning, lika tappade här som där.

Och babyscenen visar väl allt. En vuxen man som inte kan hantera att ett litet barn gråter.
    Och så det obligatoriska velandet. Först var det OK, sedan inte och sedan så påstår han att det var ett skämt.

Oavsettt vad han menar och inte så får han ju ta och strama upp sin retorik. Tänk dig samma "humor" om det var det det var frågan om framför avfryningsknappen för kärnvapen. Spöke

http://www.expressen.se/nyheter/trump-slangde-ut-bebis-ett-skamt/

Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?