Turandot skrev 2016-11-24 18:10:17 följande:
Man behöver ju bara läsa dina kommentarer. Bara på den här sidan hittar jag "skrikhöger", "foliehattar", "förmågorna här i tråden", "Jag berörde den slags okunnighetens gemenskap som skrikhögern är en del av, personer som kammar varandras okunnighet medhårs och ständigt lyckas nå nya nivåer så låga att de inte borde vara möjligt att vara så okunnig."
Nej, skrikhöger är inget personangrepp utan en definition av åsikter som lika högljutt som grundlöst brukar framföras, särskilt på sociala forum. I likhet med kulturmarxist är skrikhöger nedsättande, men till skillnad från den som använde detta uttryck om Reinfeldt använder jag det när det passar.
Foliehattar, tror jag inte jag använt i den här tråden. Däremot frågade jag någon som bestämt sig för att jag är miljöpartist om hen tagit in den informationen genom en närproducerad folieparabol.
Jag tror för övrigt att du inte förstått att ett personangrepp måste syfta på en enskild person. När den moderate skrikhögeraktivisten Delmon Haffo kallade en minister för hora så var det ett personangrepp, hade han i stället påstått att alla kvinnor är horor hade det inte varit ett personangrepp.
Problemet med FL är att många av dess förmågor inte klarar av att känna igen ett personangrepp utan drattar antingen på ändan när de inte kan skilja mellan person och åsikt eller också när de inte förstår skillnaden mellan en grupp och en enskild individ.
Skulle jag påstå att alla moderata män kallar kvinnor horor när de inte tycker att kvinnorna är dem till behag så vore det inget personangrepp - att det däremot vore ett urbota korkat påstående, nästan på skrikhögernivå, ja det är en annan sak.