FDFMGA skrev 2016-05-29 17:01:12 följande:
Du menar att han ljuger när han påstår att det första han kommer att göra är att bryta överenskommelsen i klimatavtalet.
Det kanske inte spelar så stor roll för dig men för mig har det stor betydelse och jag tror inte att han ljuger på den punkten.
Däremot så kan jag tänka mig att hans isolationistiska syn på omvärlden främst kommer att slå mot USA, men risken för ett handelskrig med Trump som president är påtaglig.
Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Han har sagt att det första han ska göra ett x antal gånger nu. Först sa han att USA bör omförhandla klimatavtalet men har nu ändrat sig. Trump trycker på rätt knappar och skapar därför rubriker. Han har ingen reell makt, än! Smart!
Jag tror att Trump kommer behöva anpassa sig när han väl vunnit. Precis som Obama. Du vinner inga val på realism eller rationalitet!
Sedan. Hur jag än vrider och vänder på det så har Hilary varit delaktig i att skapa vår tids största kaos IOM invasionen av Irak som indirekt lett till ex dagens flyktingsströmmar och en numer omöjlig situation i regionen.
Otroligt att folk har fortsatt förtroende för en människa med ett sådant urkasst omdöme. Men det är min värld det!