Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

nihka skrev 2016-11-12 10:37:14 följande:
    Det är ett klipp innehållande nakenhet OCH sexuellt innehåll. Det är jättebra att kunna hålla TVÅ saker i huvudet samtidigt smile2.gif

Trumps folk??? Orkar han inte prata själv? Annars brukar han minsann inte ha något fel på talapparaten.

Men varför skulle Trump säga något. Han älskar ju "passionen". Hans tumultrallys var ju "more fun".

Hm, jag såg också att Flash länkat till något som Youtube hade tagit bort med hänvisning till deras policy för "sex och nakenhet". Kanske hen bara postade fel och att det var ämnat som ett inlägg på FL:s avdelning för sex och samlevnad.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Världsmedborgare skrev 2016-11-12 06:56:26 följande:
    Men det vet du väl, du har väl läst A Hitlers Mein Kampf?
    Om inte så ska jag hjälpa dig med lite råd från den handboken.
    Det kommer att skyllas på att media ljuger och att det är etablissemangets fel.
    Detta kommer att bankas in i folket tills dom tror på det, tillsammans med det som kommer dom att ljuga om saker och företeelser som ligger rätt i tiden, alltså om det folket vill höra.

Det kommer att följas upp med den sedvanliga populismen, som att om inte media och etablissemanget förstört för dom, så hade folket haft bättre sjukvård, högre löner, bättre skolor, mer ledighet/semester, ja bättre av allt det som vi alla vill ha. smile1.gif

Så ser det ut, allt i enlighet med hur man ska ta makten, och helt efter handoken Mein Kampf?

Känns det igen? Ja säkert, det är precis så alla populister "jobbar" inkl vårt eget SD.

Och skulle inte ovan funka fullt ut, då kommer våldet.
    Eftersom vissa vägrar "förstå", och dom ska alltid skrämmas till tystnad med våld, eftersom dom inte förstår sitt eget bästa, även det hämtat från samma "handbok".
    Och samtidigt så görs allt för att tysta media, men det tar jag för givet att de flesta redan vet.

Det jag räknat upp kan vi t.ex se har hänt i nutid Polen, Ungern, Ryssland och Turkiet, och det lär komma fler efterföljare, som följer "handboken", var så säker.
    Nej, jag har aldrig läst Mein Kampf, inte bibeln heller. Även om jag gjort några tappra försök i bägge fallen. Fast egentligen tillhör det ju allmänbildningen men för mig funkar de som sömnpiller.

Fast det hindrar, hoppas jag inte, att jag förstår mig på vilka mekanismer som populister utnyttjat och att jag begriper att Trump antingen får vända ryggen till sina väljare och överge dem eller alternativt hitta ständigt nya hatobjekt.

Jag befarar att det senare åtminstone delvis kommer att bli hans val och mot den bakgrunden gissar jag att islam, Ryssland eller Kina kan bli huvudmålet/målen vid sidan om den fria pressen.

Att Trump är en amerikaniserad version av Putin hindrar knappast att de bägge tupparna ryker ihop så småningom.
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2016-11-12 13:30:59 följande:
    Trump får nu försiktigt stöd från oväntat håll, nämligen från Bernie Sanders:

www.theguardian.com/us-news/2016/nov/10/berni...

"Donald Trump tapped into the anger of a declining middle class that is sick and tired of establishment economics, establishment politics and the establishment media."

"People are tired of working longer hours for lower wages, of seeing decent paying jobs go to China and other low-wage countries, of billionaires not paying any federal income taxes and of not being able to afford a college education for their kids - all while the rich become very much richer."

"To the degree that Mr Trump is serious about pursuing policies that improve the lives of working families in this country, I and other progressives are prepared to work with him."

Sanders lägger dock in en brasklapp om att han tar avstånd från rasism, sexism och att strunta i miljöfrågor.
    Det var ingen liten brasklapp detSkrattande
  • FDFMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2016-11-12 15:19:07 följande:
    Behöver inte ens gå till handboken för att hitta praktexempel: Åkesson sade ju för inte så länge sedan att han inte visste något om någon järnrörsskandal. Fast alla vet att han vet exakt vad det är och vad det handlar om, så blånekar han till det.
    Han syftade förmodligen på att det inte handlade om järnrör utan aluminiumrör, så med hans logik känner han inte till någon järnrörsskandal.

För övrigt skulle väl krabaterna ha stämt byggbolaget om det handlat om järnrör - jag menar, järn är tungt men aluminium en lättmetall, vilket innebar att SD:s ledargarnityr inte ådrog sig några bestående skador när de testade kroppsarbete i Stockholmsnatten.
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2016-11-12 16:24:01 följande:

Skulle någon av er hypotetiskt kunna tänka er att rösta på Sanders i nästa val, om ni hade fått rösta och han ställde upp, nu när han pratat på det här sättet om samarbete med Trump?
    Du menar om de tolkar artikeln som du görSkrattande
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2016-11-12 17:23:37 följande:
    Jag tolkar inte artikeln på något särskilt sätt. Sanders säger ju inte direkt "Nu ska jag genast supersamarbeta med min store idol Trump". Han nämner dock ordet samarbete och ställer sig positiv till ett sådant,om det går i en riktning som han själv önskar förstås.

Man kan ju jämföra med den svenska diskussionen kring ordet samarbete.
    Ok.

Du syftar alltså på en svensk jämförelse där SD har ensam riksdagsmajoritet och frågar då om Dorian och Nihka skulle kunna ge sitt stöd till vad de uppfattade som ärligt menade SD-förslag avsedda att förbättra ekonomin för "vanliga familjer" under förutsättning att SD tog klimathoten och miljön på allvar samtidigt som partiet började arbeta för att motverka rasism och sexism.

Tja, själv undrar jag om Dorian och Nihka skulle kunna tänka sig att be varsin ostmacka om månen ramlade ner och det visade sig att den är en ostSkrattande
  • FDFMGA
    Världsmedborgare skrev 2016-11-12 18:49:40 följande:
    Jag tror faktiskt även du har fel, men där gissar jag förstås bara, mitt tips är att det var rör av stål.
    Förvirrar jag dig nu? Man legerar järnet till stål, alltså blandar järn med kol i olika halter, vilket är vanligast att legera med, detta för att järn inte har rätt egenskaper.., förmodlign var rören även galvaniserade, troligen varmförzinkade och inte elförzinkade.
    Och tror absolut inte det är aducerat gjutjärn..

Ledsen för det ovan, en ungdoms yrkesskada från min korta karriär som rörmokare. Skäms
    Tja, jag var inte där men enligt uppgift ska det ha rört sig om aluminiumrör - men ingen av SD-gänget som vevade runt lär väl ha haft kapacitet att avgöra detta.

Jag har för övrigt ett förflutet inom metallindustrin och utifrån mina kunskaper så verkar det osannolikt att det var järnrör men jag vet iofs inte vad rören egentligen var avsedda till.

Knappast SD-gänget, i så fall hade det nog handlat om avloppsrör i plast, dels för att gänget som knappast har gjort ett hederligt handtag inte ska förta sig och dels med tanke på var de fyras gäng hör hemma.
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2016-11-12 19:01:04 följande:
    Nej, jag antar att motståndet mot SD-samarbete i Sverige gäller såväl vid nuvarande väljarstöd som vid ditt hypotetiska scenario där de har egen majoritet.

Min fråga gäller hur de, med tanke på det här motståndet, nu ser på Sanders prat om samarbete - om än ett begränsat sådant - med Trump.
    Tja, det ska bli spännande att se vad du får för svar på din hypotetiska fråga utifrån det scenario du skissatSkrattande
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2016-11-12 19:17:24 följande:
    . Nu ahr de ju till och med hunnit skjuta en person som inte höll med dem också men som tack och lov överlevt.
    Nja, det var en demonstrant som blev skjuten av en person som hoppade ur en förbipasserande bil.

Har du mottagit andra signaler via folieparabolenSkrattande

tinyurl.com/hk5vyju
  • FDFMGA
    Missermajser skrev 2016-11-13 12:55:23 följande:
    Läs förklaring på begreppen kulturbolsjevisme/kulturmarxism här:

sv.wikipedia.org/wiki/Kulturmarxism
    Skulle tro att Trumpeffekten fått även den lite halvsovande delen av den högerradikala rörelsen att vakna. Det var väl till och med en demonstration i Stockholm i går.

Enligt deras tro är Reinfeldt kulturmarxist, en mer korrekt klassificering är förstås nyliberal.
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?