Inlägg från: Världsmedborgare |Visa alla inlägg
  • Världsmedborgare

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

felix le chat skrev 2016-11-30 15:15:06 följande:
    Det är hyfsat ointresant vad du och jag tycker i ämnet.

VPK har väl en nyligen dömd riksdagsledamot som har partiets fulla stöd
    och sitter kvar.

Men om man döms till 2 års fängelse eller mera kan domstolen avsätta
    ledamoten. Du kan ju avvakta ev åtal eller arbeta politiskt för att ändra lagen.
    Ja ja jag kan redan se vad du kommer att argumentera med och mot men
    lagar och demokratiska spelregler har ju aldrig varit vänsterns melodi.

Kvartår: Ekeroth är en idiot och SD skulle vinna på om han hoppade av eller
    tvingades bort. Så din våta dröm om att han skulle avsättas spelar bara
    SD i händerna.
    Nej det är inte ointressant vad jag tycker, för precis som du, jag och alla vi som bor i Sverige är vi beroende av, och påverkad av det som sker i Sveriges Riksdag.

Så det minsta vi kan begära av dessa folkvalda, är att dom inte har ett kriminellt förflutet eller gång på gång försätter sig i tvivelaktiga situationer.
    Dessutom så förskräcker historien, då den sortens människor ofta är just dom som hamnar i klorna på kriminella grupper, blir utsatta för utpressning eller påtryckningar från främmande makt m.m, som gör dom till en uppenbar säkerhetsrisk, både för sig själva, sina närstående och för Sverige som land.

Så ska vi se nåt som helst possitivt i det här, så är det att Ekeroth inte längre kan fisa, utan att det kommer att bli registrerat och dokumenterat hos RPS/Säk och SÄPO.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Turandot skrev 2016-11-30 16:19:30 följande:
    Nä, här i Sverige gäller att är en person inte dömd i domstol, så ska han räknas som oskyldig. Då är det inte OK att kalla personen "kriminell".
    Nu blandar du ihop det juridiska med verkligheten.

För du menar väl inte att en mördare är oskyldig till mord, bara för att denne inte kunnat fällas i en domstol?

I ett rättssamhälle kommer det alltid att finnas kriminella som undgår rättvisan, likväl som att det tyvärr kommer att finnas oskyldig som felaktigt blir dömda.
    Det senare kan vi, om vi inte tullar på beviskraven, nästan helt undvika, men det blir på bekostnad av att lite fler kriminella går fria, och det tycker jag vi får så lov att leva med.

Det går inte att skapa ett rättssamhälle med millimeter- rättvisa, och vi ska hålla oss ifrån de tendenser som dykt upp på senare tid, där Polisen nu i vissa fall kräver omvänd bevisföring.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Turandot skrev 2016-11-30 16:38:59 följande:
    Det där VET jag. Men för den skull är det inte OK att gå omkring och förtala en person som blivit frikänd från mordanklagelser, kalla honom "mördare" i alla möjliga och omöjliga sammanhang, sabotera alla hans försök att få ordning på sitt liv genom att maila till chefen, nya tjejen o.s.v. och berätta att han är en MÖRDARE... Inom sig får man förstås tro vad man vill.
    Där håller jag med dig helt, så hjälp gärna till att få sidor på Nätet stängda, där man bedriver den typen av hetsjakt.
  • Världsmedborgare
    felix le chat skrev 2016-11-30 16:53:04 följande:
    Förvaltningmål i länsrätt/kammarrätt har haft omvänd bevisföring i minst 30 år.
    Riktigt otäckt vid LVU mål och andra mål där man spärrar in unga människor.

Ja det är otäckt, lika otäckt som att idag tvingas förklara varför man har lite pengar och varifrån dom kommer.
    En sak vi nu tvingas göra, då svenska politiker som vanligt kröp för USA, nåt som svenska politiker antagligen är världmästare på att göra, krypa för all skit som USA hittar på.
  • Världsmedborgare
    Turandot skrev 2016-11-30 22:14:23 följande:
    Fast det finns inget som tydde på att han var full. Sorry. 
    Ha ha ha, han var rejält packad, och blev därför avvisad vid dörren av vakterna, men återkom en timme senare, lika jävla plakat som tidigare.
  • Världsmedborgare
    FDFMGA skrev 2016-12-01 08:02:06 följande:
    Det kan inte uteslutas att Turandot har rätt såtillvida att han inte var full utan bara uppvisade ett beteende som är normalt för SD-riksdagsledamöter. Hursomhelst gjorde ju nattklubbens ordningsvakter bedömningen att Ekeroth var för berusad för att få tillträde till klubben.

Så berusad eller inte - mot bakgrund av hur han senare betedde sig så var ju beslutet korrekt.

Vi vanliga människor har rätt att kunna gå ut utan att bli anfallna av SD-riksdagsmän som vevar runt med händer eller diverse tillhyggen.

Själv tycker jag att det daltas för mycket med buset!
    Ja vi behöver fler Poliser som kan hålla koll på buset, eller så inför vi speciella SD-zoner, ett slags no-go zoner för vanliga hederliga människor.
    Dom skulle även kunna få ett gratis järnrör på inträdet, istället för ett gratis järn.
  • Världsmedborgare
    Turandot skrev 2016-12-01 09:01:55 följande:
    Nej. Det var ju den andre killen som kom hem och tråkade honom om "järnrör". jag förstår att han lackade ur - det skulle vem som helst göra till slut.
    Oj, är det så illa!? Vilken tur att jag knappt längre besöker krogen då, om folk numera börjar slåss så fort dom blir tråkade.

Jag tror mig nu förstå varför inte Polisens resurser räcker till, vi måste altså införa fylleceller på krogarna, och låta vakterna få mer befogenheter att finka fyllskallarna direkt på plats, då skulle vi frigöra fler Poliser så att dom kan göra nåt riktigt arbete istället.

• Världsmedborgare
    Nordström skrev 2016-12-01 13:23:13 följande:
    Apartheid låter ju som en trevlig lösning. Vilka grupper ska vi mer separera. Eller räcker det att vi har zoner för ca 20 procent av befolkningen som sympatiserar med SD.

Det har faktiskt varit prat inom vänsternatt det är dags att sluta upp med hetsandet grupper emellan. Av det märker jag dock inte mycket pö familjeliv. Det är samma tröttsamma vi och dom tänk
    Ha ha ha, du får nog finna dig i att det alltid kommer att tjafsas kring alla partier och vad dom gör, på Nätet.
    Dock tycker jag det går för långt när vissa partier och dess representanter brukar våld irl, men att munhuggas och bli utsatt för andra verbala påhopp, det tycker jag alla som pratar politik ska tåla, oavsett var man befinner sig.  
  • Världsmedborgare
    Nordström skrev 2016-12-01 19:33:12 följande:
    Ja, det kan man ju tycka. Det är dock främst vänsterfolk, ofta journalister som klagar på tonen i meddelanden till dem. Du menar att de får tåla det?
    Så länge det befinner sig inom lagens råmärken, så ja, det får dom/vi tåla.

Men var du glad att du inte lever i USA, om du har svårt för vår svenska lag om yttrandefrihet, för där finns ingen lag som förhindrar nån form av verbala påhopp, allt är tillåtet, precis allt.

Om du inte tror mig, så ska du se Håll käften - eller dö som sänds på SVT: http://www.tv.nu/program/hall-kaften-eller-do
  • Världsmedborgare
    Nordström skrev 2016-12-05 20:32:39 följande:
    Även moderaterna är ett gammalt nazistparti. V ett gammalt kommunistparti. Ska man döma partier för vad de har gjort och sagt finns det för den påläste inget kvar att välja.
    Ja man ska döma partier efter vad dom gjort, så länge det finns folk som stöder de gamla idéer kvar som var anledningen till varför dom grundades, därför borde alla sky SD som pesten, där finns massor med högerextremister kvar.

I V och M är det få kvar, om ens någon, som går att koppla till ursprunget, tyvärr kan det sägas även om de övriga partierna, vilket med all tydlighet t.ex MP och C är bra exempel på. 
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?