Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

Dorian Ertymexx skrev 2016-10-25 13:28:32 följande:
    Vargarna, älgarna, lodjuren och till och med järvarna är ense: människor, åk hem till varifrån ni kom och stanna där!! Tungan ute

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    ”Säg till din militära expert att vi kan sitta ned och så ska jag lära honom ett och annat”, sa den republikanska presidentkandidaten Donald Trump i en tv-intervju efter en diskussion om hur det pågående anfallet på Mosul gått till.

Herregud, vilken pajas! Undrar om han refererar till sin barndom då han lekte med "guldsoldater" han fått av sin pappa fastighetsmagnaten.

www.dn.se/nyheter/usa-valet/trump-tror-sig-veta-battre-an-militar-strateg/
  • FDFMGA
    Anne på Grönkulla 1 skrev 2016-10-27 14:06:50 följande:
    Dorian och FD...: ni förstår alltså inte en liknelse..? Hundarna befann sig alltså inte i Tensta, utan i den stad där jag bor nu - vilken spelar ingen roll. Det var en LIKNELSE. Poängen var att alla människor inte ser samma saker, fast de befinner sig på samma plats. Att en man som var i sin bästa ålder när han bodde i en invandrartät förort, säger att han aldrig blev utsatt för någonting, betyder inte att andra personer - t.ex. unga, söta flickor och gamla, hjälplösa människor - kan ha upplevt något helt annat. 

Detta med Tensta pratade jag för övrigt med mina föräldrar om, när jag var vuxen och för länge sedan hade skapat mig ett eget liv långt därifrån. De erkände faktiskt, att de aldrig hade förstått hur olämpligt det var att ha mig växande upp där. För DOM såg ju inga nackdelar - dom tyckte att dom bodde bra: det var rymliga, billiga lägenheter i låga hus, och stora gårdar med grönytor o.s.v.. Där vi bodde i alla fall. Men dom fattade inte att jag var tvungen att gå i skolan med elever från de allra värsta hyreskasernerna, mot Järvafältet till. 

Mina föräldrar behövde ju aldrig se mycket av de mörka sidorna, eftersom de var medelålders och friska (och därför inte intressanta varken som trakasseri- rån- eller våldtäktsoffer), och eftersom de bara rörde sig ute på dagen. Och då också i begränsad omfattning - mellan hemmet, busshållplatsen och livsmedelsaffären, typ. De behövde aldrig besöka de värsta områdena. Och när det var något möte eller val (röstning) i skolan, så tog skolan alltid dit en städfirma precis innan som sanerade bort allt klotter, och de tog bort eller lagade allt som var sönderslaget...
    Jepp, även den bestialiska SD-politikern som brukar härja här bodde i Tensta i sin ungdom. Det är jag övertygad om att jag skrev.

Så det var en liknelse att du var ute med en mops som dreglande hanhundar ville våldta i sådan utsträckning att du blev tvungen att skydda mopsen med din kropp. Var det alltså SD-politikern och hennes ständiga utpekanden av personer som borde våldtas du syftade på.

Kanske du rentav känner henne personligen? Var hon i så fall likadan i ungdomens Tensta, så att hon ideligen förklarade vilka som borde bli gruppvåldtagna.

Ja jag kan tänka mig att hon dreglar vid sådana tillfällen. För några år sen så skrev hon i ett svar till mig att min dotter, som då inte ens var 15 borde utsättas för en gruppvåldtäkt, då dreglade homn nog ordentligt åt sina fantasier.

Inte konstigt att hon är aktiv i Åkessons parti. Hon skulle nog till och med kunna vara en sådan där som anser att Trump kan göra USA stort igen.
  • FDFMGA
    Anne på Grönkulla 1 skrev 2016-10-27 14:41:36 följande:
    Väx upp.  
    Sa du det till SD-politikern och vad svarade hon då i så fall?

Eller menar du att du sa det till den där mopsen som tydligen var en liknelse av SD-politiken. Men hundar förstår inte sådana saker och en mops blir inte större bara för att du säger det
    Anne på Grönkulla 1 skrev 2016-10-25 07:28:27 följande:
    Jag var tvungen att ta upp henne i famnen för att skydda henne flera gånger, och de stora, elaka hundarna var som galna och skulle upp och... bita sönder henne? Äta upp henne? Våldta henne?. Jag har mardrömmar om deras dreglande käftar och galna ögon fortfarande.
    Ser dina liknelser ofta ut som ovan där "galna", "våldta" och "dreglande käftar" utgör fantasibärande element?

Men varför startar du inte en tråd om dina tankar kring detta. Eller är det rentav Trump det handlar om - att mopsen symboliserar de kvinnor vars fittor han anser sig ha rätt att ta på medan de dreglande hundarna är Trump och de som faller för hans kvinnosyn. 

• FDFMGA
    Anne på Grönkulla 1 skrev 2016-10-27 15:31:17 följande:
    Det du och Dorian inte fattar, är att ni motarbetar er egen sida. Man associerar rödgröna i allmänhet med ert trams, när man har läst här ett tag. 
    Min uppfattning är att du saknar förmåga att bedöma detta.

"Man associerar", du menar väl jag det vill säga du, inte man.

Själv associerar jag dig med Borrelia, samma uppväxtort, snarlik syn på sexualitet - även om hon kanske inte brukade projicera sin ständigt återkommande våldtäktsfixering som liknelser om mopsar över vilka andra hundar dreglar  och vill våldta men skyddas av hennes kropp.
  • FDFMGA
    Anne på Grönkulla 1 skrev 2016-10-27 16:08:41 följande:
    Tillägg till detta: Fru Clinton blir dessutom ett problem för att hon inte kan erbjuda någon presidentfru, då det är hon som är frun... men Trump blir också ett problem, eftersom hans fru är så olämplig för rollen. Det blir i så fall som när vi fick Sofia och norrmännen Mette-Marit att dras med... smile4.gif
    Vilket märkligt sammanträffande. Det är inte bara fascinationen inför våldtäkter och uppväxten i Tensta du har gemensamt med SD-politikern som brukar kallas Borrelia när hon skriver här - ni har också lika svårt att anpassa er till FL:s regelsystem.

Jag noterar att du är avförd från forumet nu - precis som Borrelia alltid blir.
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-10-29 22:03:07 följande:
    Ännu en ultrakass artikel? Jag kan inte läsa premiumartiklar på SvD.

Men av titeln att döma. Well, är det bara Trump som talar till våra rädslor i detta valrace? Du tycker inte att demokraterna gör sig skyldig till detta? Eller hur var det nu. Trump kommer starta ett nytt världskrig! Trump bästa vän är en galning vid namn Putin etc.

Den som röstar på Hillary p.g.a. utrikespolitiska skäl, bör ärligt talat skämmas.

Ett instruktivt exempel, din kommentar alltså.

Nej, titeln på artikeln kan du inte få fram av länken, lika lite som du kan läsa den om du redan utnyttjat möjligheten till tre gratisläsningar i månaden. Jag gissar att SvD har systemet för att locka till prenumeration. För övrigt har de andra erbjudanden också, t ex tre månader helt gratis.

Nåväl - När man som du skjuter från höften träffar man sig själv ofta i foten. Artikeln titel är "I Trumps värld förefaller världen vara ett skåp". Ett skåp är ju indelat i fack eller lådor och Trumps fack saknar inbördes förbindelse vilket innebär att hans höftskjutningar riktas åt alla håll som verkar populistiskt fördelaktiga med konsekvens att de olika fackens budskap blir oförenliga.

Jag kan rekommendera SvD, inte som ett sanningens tempel men som den svenska dagstidning som har den bästa journalistiken. Vet inte om det är jag eller SvD eller både och som förändrats - för 15 år sen skulle jag ha kunnat kalla den för högerpropagandistisk.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-10-31 01:24:01 följande:
    Var kom den arga gubben från?

Dorian Ertymexx skrev 2016-10-31 02:46:32 följande:
    Det var din inre, undermedvetna republikan som gjorde sig hörd/sedd? Flört

Nä, det var Trump som sin vana trogen trampade i klaveret - eller la sin näsa i blöt.

Till och med på FL - jag anar en konspiration.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-10-31 14:41:29 följande:
    FörvånadTyst

Tomte
    Säkert PK-eliten som ligger bakom konspirationen, Populist-Klubben, alltså.
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?