Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

Dorian Ertymexx skrev 2016-10-23 11:39:50 följande:
    INGEN är för galen för dem.
    nihka skrev 2016-10-23 11:43:28 följande:
    Å nej då, utan Trump har uttalat stöd hos enbart just SD-riksdagsledamöterna enligt just den undersökningen iaf.

Hm, jag gör en kvadruppel pudel, klart att SD föredrar Trump.

Sannolikt har de samma åsikt som skrikhögern i den här tråden - att Clinton bara ljuger, att hon är en politisk brolier och att hon borde nöja sig med att hon fått uppleva alla amerikanska kvinnors önskedröm, att vara presidentfru.

Trump däremot är en man vars ord gäller, en selfmede man som skapat ett fastighetsimperium ur tomma intet, att pk-pressen i sina förvridna analyser kommer fram till att Trumps lögnfrekvens vida överstiger Clintons visar bara hur skräckslaget det politiska etablissemanget är inför folkets röst.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2016-10-23 14:26:57 följande:
    Roande att se debilvänstern dissa 40-45% av USA's väljare utan att fråga sig varför så många kan tänka sig att rösta på en amerikansk variant av Bert Karlsson.
    Det var som tusan, du menar att valdeltagandet i USA kommer att bli hundraprocentigt. Det tror inte jag, min gissning är att det landar kring 60 procent. Låt oss se - sex gånger fyra är 24.

Debilvänstern är nog mer inne på att var fjärde väljare kommer att lägga sin röst på Trump och att skrikhögern räknar lika illa som de skriker högt.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2016-10-23 14:41:13 följande:
    Väljare är de som röstar. Trodde mer om dig än så. Imbecillvänstern är nog mer passande.
    Nja, alla väljare har röstat. Valdeltagandet var 100 procentSkrattande

Ja, alltså när skrikhögern går loss på en valanalys.

Ungefär var fjärde röstberättigad i USA kommer att lägga sin röst på Trump, resten väljer att avstå eller att rösta på en annan kandidat.

Det är ungefär som med Trumps hotell, gästerna flyr i en sådan utsträckning att man avidentifierar hotellenSolig

Tur att jag inte ska resa till USA, så jag slipper fundera på att kolla upp att jag inte stöder Trump av misstag genom att ta in på ett av hans anonymiserade hotell.

www.svd.se/trumps-hotell-byter-namn--kampanjen-ger-dalig-belaggning/om/kampen-om-vita-huset
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2016-10-23 15:21:52 följande:
    Nja, alla väljare har röstat. Valdeltagandet var 100 procentSkrattande

Ja, alltså när skrikhögern går loss på en valanalys.

Ungefär var fjärde röstberättigad i USA kommer att lägga sin röst på Trump, resten väljer att avstå eller att rösta på en annan kandidat.

Det är ungefär som med Trumps hotell, gästerna flyr i en sådan utsträckning att man avidentifierar hotellenSolig

Tur att jag inte ska resa till USA, så jag slipper fundera på att kolla upp att jag inte stöder Trump av misstag genom att ta in på ett av hans anonymiserade hotell.

www.svd.se/trumps-hotell-byter-namn--kampanje...
    Hm, rätt ska vara rätt. Det är åtminstone än så länge bara framväxande trumpeter som inte ska trumpeta :)
  • FDFMGA
    Anne på Grönkulla 1 skrev 2016-10-23 15:20:26 följande:
    . Det vet du väl, att i samma ögonblick som en afrikan kliver av bananbåten i någon europeisk eller amerikansk hamn, så blir han omedelbart europée eller amerikan! Finns ingen anledning att vänta - sätt upp honom som kandidat på en gång vet ja!
    Svårt det där med att skilja mellan kontinenter. Bananer kommer nästan uteslutande från Sydamerika, och bananbåtar som företeelse tillhör historien.

Men kanske inte föreställningen att afrikaner kommer med bananbåtar - fast jag tror att du kanske förväxlat Familjeliv med Avpissat.
  • FDFMGA
    Anne på Grönkulla 1 skrev 2016-10-24 10:32:03 följande:
    "att komma av bananbåten" är ett fixerat uttryck för när en person från vilt främmande kultur anländer till västvärlden. Det var inte typen av farkost som var väsentlig i inlägget. Som vanligt greppar du fel ände av käppen. Uttrycket kommer att kunna användas även den dag då någon farsot tagit död på alla bananer i hela världen, just för att det är fixerat. Precis som att många uttryck handlar om kol fastän nästan ingen eldar med kol längre. Förstod du nu?
    Ja, jag kan tänka mig att vissa är så fixerade vid hudfärg att de skriver som du, men i den flocken är det väl rimligen få om ens någon som har kapacitet  att skilja mellan Sydamerika och Afrika.

Dessutom är det knappast så att en afrikan som stiger av båten efter resan över Medelhavet betraktas som europé i samma ögonblick. Det är ju bara rasistflocken som skränar om att det förhåller sig så, men handen på hjärtat - den flockens läten saknar betydelse som verklighetsbeskrivning.
    Anne på Grönkulla 1 skrev 2016-10-23 15:20:26 följande:
    Det vet du väl, att i samma ögonblick som en afrikan kliver av bananbåten i någon europeisk eller amerikansk hamn, så blir han omedelbart europée eller amerikan! 

• FDFMGA
    Anne på Grönkulla 1 skrev 2016-10-24 19:53:42 följande:
    Bra, då kan jag lita på att i alla fall inte du går ut och möter nyanlända i din kommun med den här knappen på rockslaget:
    Korrekt.

Jag är inte mycket för att göra prefabricerade budskap till mina. Så även på den punkten har vi diametralt olika inställningar.
  • FDFMGA
    Anne på Grönkulla 1 skrev 2016-10-24 20:57:43 följande:
    Det har inte jag heller. Jag såg nackdelarna med invandringen redan när jag bodde i Tensta som tonåring (fast det var en idyll då jämfört med hur det är där idag), och det var innan Sd fanns. Om det var deras budskap du syftade på. 
    Åh fan. Är du bekant med den där bestialiska SD-politikern som till och från härjar här på FL. Hon bodde visst också i Tensta som ung, tja som hon själv påstått åtminstone

Hon skulle också ha kunnat skriva något flickdocksromantiskt reaktionärt som att det är varje amerikansk flickas högsta dröm att bli presidentfru. Missförstå mig rätt, det vore mig främmande att påstå att du är hennes senaste alias, det stämmer för övrigt illa, hon brukar ha alias likt Borrelia, Pompeija och dylikt.

Men hursomhelst, även hon är emot invandring och har många prefabricerade åsikter av usel kvalitet.
  • FDFMGA
    Anne på Grönkulla 1 skrev 2016-10-25 07:28:27 följande:
    I somras var jag hundvakt åt en väninna. Det var en liten, söt hund. Jag har aldrig varit rädd för hundar - liksom inte TÄNKT PÅ att det kan finnas elaka, farliga hundar. Men dessa veckor BLEV jag rädd för hundar, för "min" lilla mops drog till sig dem överallt var vi var. Jag var tvungen att ta upp henne i famnen för att skydda henne flera gånger, och de stora, elaka hundarna var som galna och skulle upp och... bita sönder henne? Äta upp henne? Våldta henne?. Jag har mardrömmar om deras dreglande käftar och galna ögon fortfarande.
    I egenskap av mångårig hundägare kan jag rekommendera dig att inte ränna omkring där hanhundarna är okopplade. visste inte ens att det fanns områden där detta är så frekvent.

Måste vara oerhört traumatiskt med mardrömmar om dreglande hundar beredda att våldta en mops. Påminner en smula om SD-politikern som också växte upp i Tensta, hon var fixerad vid våldtäkter, men i hennes fall invandrare som våldtog blonda svenskor.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-10-25 10:40:02 följande:
    Here we go again. Borrelia har teleporterat sig tillbaka från 1800-talet.

Ovanligt lång startsträcka denna gång innan vi var framme vid det gamla vanliga temat.
    Mm, fästingplågan kan ju faktiskt skyllas på vad många kallar mångkultur.

Utan mänsklig nyfikenhet och öppenhet gentemot det främmande eller okända hade vi suttit kvar i trädtopparna och babbat som en annan Ekeroth. Mänsklig kultur skulle ha varit statisk eller snarare utdöende, men jorden skulle ha klarat sig undan människoinducerade klimatförändringar.

Sverige skulle ha varit fritt från människor och dessutom haft betydligt färre fästingar med borreliasmitta.

Så kan det gå. Länge leve monokulturen och dess konsekvenserSolig
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?