Världsmedborgare skrev 2016-10-21 19:40:58 följande:
"Riggade val" går att använda som argument i vartenda val, för vilket val finns där inte media tar parti för en sida, och nyttjar alla de kan för att vända oppinionen mot de/den tycker är fel kandidat?
Men Trump borde veta bättre, och inte gå i fällan och börja gnälla om det.., fast nå´t annat är förståst inte att vänta från en som inte begriper sig på det politiska spelet.
Han klarar uppenbart inte att hantera ett mediadrev, lika lite som SD:s Åkesson verkar kunna göra det.
Återstår att skylla på "riggat" och klaga på hur illa dom blir behandlade..
Jag tycker också att han överdriver. Men det DNC gör just nu, är att skylla ifrån sig. Uppenbarligen har ju organisationen stora problem.
Jag håller för övrigt inte med dig. Jag tycker att det sätt som media tar ställning emot Trump är oerhört skadligt och direkt odemokratiskt på lång sikt. Trump har de facto en god poäng i det att han inte blir behandlad särskilt väl av medierna. Tycker du att Hillary Clinton och Trump får likvärdig behandling i media? Du märker ingen skillnad i det hur oberoende media rapporterar om valet, kontra kommersiell media?
Här tycker jag att fler liberala faktiskt bör ta fighten.
Bara den senaste tiden avslöjade wikileaks hur Clinton fått frågorna i Town Hall-debatten i förhand. Kritiken från liberala uteblir helt och hållet. Media har knappast heller frontat med den senaste tidens avslöjanden kring Clinton-kampanjen. Project Veritas, wikileaks och även FBI har offentliggjort en hel del stoff som helt klart är av stort nyhetsvärde, men jag ser inte många rubriker om det.
Om du tror att du är ett dugg bättre än Trump-supportrarna som borstar av sig en elva år gammal sexistiskt kommentar, så är du helt ute och cyklar. Skäms på dig!