Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?
Konstatera skrev 2016-05-07 23:09:10 följande:
Jag beskrev varför det inte alls är märkligt att Trump går framåt. Alternativet är inte särskilt lockande. Här hade du haft en utomordentlig möjlighet att försvara Hilary Clinton. Men icke! Jag tror inte att folk primärt röstar på Trump för att han är en "self made man". Du verkar fått för dig att folk tror att han föddes i slummen. Det är inte grejen. Jag tror att folk röstar på Trump eftersom de är så fasligt trötta på rådande etablisemang. Hilary Clinton är en gammal moderat kärring som i åratal spelat ett politiskt spel, vilket blir uppenbart i kontrast till Sanders som lyckas engagera unga och pigga. Trump är förvisso konservativ, men likväl finansierar han sin egna kampanj och med hjälp av smärre donationer signerat civila aktörer.
Klart det är lockande för den som är trött på amerikansk politik.
.
Jag tycker det är synd att den som kommer att stå mot Trump av många uppfattas som så osympatisk. Jag anser att Trumps oberäknelighet gör honom potentiellt livsfarlig.
Jag hade hellre sett den där bigotta bibelsvingaren från Texas som republikansk kandidat och potentiell president eller till och med den där förfärliga Tee-partymänniskan från Alaska som figurerade inför förra valet.