Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

Konstatera skrev 2016-05-07 23:09:10 följande:
    Jag beskrev varför det inte alls är märkligt att Trump går framåt. Alternativet är inte särskilt lockande. Här hade du haft en utomordentlig möjlighet att försvara Hilary Clinton. Men icke! 

Jag tror inte att folk primärt röstar på Trump för att han är en "self made man". Du verkar fått för dig att folk tror att han föddes i slummen. Det är inte grejen. Jag tror att folk röstar på Trump eftersom de är så fasligt trötta på rådande etablisemang. Hilary Clinton är en gammal moderat kärring som i åratal spelat ett politiskt spel, vilket blir uppenbart i kontrast till Sanders som lyckas engagera unga och pigga. Trump är förvisso konservativ, men likväl finansierar han sin egna kampanj och med hjälp av smärre donationer signerat civila aktörer. 

Klart det är lockande för den som är trött på amerikansk politik. 

.  
    Nu, brister du i stringens igen. Jag har inte påstått att folk tror att han föddes i slummen. Jag har påstått att jag anser att hans budskap skulle passa bättre att framföras av en person som kunde påstå att han börjat med två tomma händer för att sedan bygga upp ett fastighetsimperium.

Jag tycker det är synd att den som kommer att stå mot Trump av många uppfattas som så osympatisk. Jag anser att Trumps oberäknelighet gör honom potentiellt livsfarlig.

Jag hade hellre sett den där bigotta bibelsvingaren från Texas som republikansk kandidat och potentiell president eller till och med den där förfärliga Tee-partymänniskan från Alaska som figurerade inför förra valet.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-05-27 23:54:08 följande:
    Låt oss vara lite realistiska nu. Det spelar ingen roll vad motståndet eller motståndets spouse gör eller har gjort, Trump är fortfarande det största skämtet. Och kommer inte längre än en rebellisk tanke.
    Ja, men ett skämt som kan få katastrofala konsekvenser.

Igår sa han att det första han kommer att göra är att riva upp alla klimatöverenskommelser och dra in alla amerikanska bidrag till FN;s klimatarbete.

Det är som om den monumentala okunnigheten och renodlade dumheten har fått en renässans över hela världen.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-05-28 11:01:08 följande:
    Ja, sedan finns det de som på fullt allvar tror att han kommer blir nästa president. Jaja, det enda som tar död på det skämtet är ju det amerikanska presidentvalet. Så här tror man fn i USA:

Störst chans att bli USA:s nästa president har Clinton 69%, Trump 30% och Sanders 1%,  enligt uppgifter från prediktionsmarknader och opinionsmätningar den 5 maj 2016 (källa: PredictWise).
    Det verkar rimligt men samtidigt är det egentligen orimligt att risken är så stor som 30 procent.

Trump är ett skämt som riskerar att fastna i halsen om det blir allvar.
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-05-29 03:29:47 följande:
    Vi är nog många som vill se en kvinna som president. Samtidigt går det inte att komma ifrån att Hilay är en gammal privligerad kärring vars poltiska kariär lämnar mycket att önska. Hon är inte ens hälften så klok som Obama. Tvärtom mycket falig. 

Låt oss vänta på en klok kvinna istället!
    Eftersom det inte finns någon klokare kvinna än Hillary Clinton som är ett alternativ till Trump så är det inte så klokt att vänta på något klokare när alternativet till Clinton inte är klokt.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-05-29 00:54:37 följande:
    Det vore absolut mer betryggande med noll procent, men USA har inte noll procent idioter.
    Dessvärre inte.

Trump är ju så extrem att inte ens särskilt många av SD:s riksdagsledamöter såg honom som det bästa av alternativen när frågan ställdes till riksdagsledamöterna.

Framgår ju även av omröstningen i den här tråden där det väl främst är skrikhögern som lockas av Trump.
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-05-29 14:02:37 följande:
    Han spelar enkom ett politiskt spel. Det verkar gå dig förbi! Av de republikaner som ställde upp är han en av de mest liberala. Gubben var länge demokrat och ansågs ha sunda åsikter, om än något av en brat. Trump gör bara det spm krävs för att vinna. Precis som Hilary. Men hon är inte lika skicklig!
    Du menar att han ljuger när han påstår att det första han kommer att göra är att bryta överenskommelsen i klimatavtalet.

Det kanske inte spelar så stor roll för dig men för mig har det stor betydelse och jag tror inte att han ljuger på den punkten.

Däremot så kan jag tänka mig att hans isolationistiska syn på omvärlden främst kommer att slå mot USA, men risken för ett handelskrig med Trump som president är påtaglig.
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-05-29 21:22:00 följande:
    Han har sagt att det första han ska göra ett x antal gånger nu. Först sa han att USA bör omförhandla klimatavtalet men har nu ändrat sig. Trump trycker på rätt knappar och skapar därför rubriker. Han har ingen reell makt, än! Smart! Jag tror att Trump kommer behöva anpassa sig när han väl vunnit. Precis som Obama. Du vinner inga val på realism eller rationalitet! Sedan. Hur jag än vrider och vänder på det så har Hilary varit delaktig i att skapa vår tids största kaos IOM invasionen av Irak som indirekt lett till ex dagens flyktingsströmmar och en numer omöjlig situation i regionen. Otroligt att folk har fortsatt förtroende för en människa med ett sådant urkasst omdöme. Men det är min värld det!
    Hm, jag trodde det var under Busch som Irak invaderades.

Får ta och repetera Irakkriget/krigen.
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-05-29 22:49:02 följande:
    Clinton satt i senaten och röstade för en invasion av Irak, vilket gav Bush-administrationen auktoritet att införa sitt snedsteg. Högst medskyldig!
    Ok.
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?