Inlägg från: Världsmedborgare |Visa alla inlägg
  • Världsmedborgare

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

Oj oj oj, nu har nog Trump fått nåt att tänka på.
    Hörde just att flera svart grupper hotar med våld, om dom inte omgående får sina rättigheter tillgodosedda och sina levnadsvillkor förbättrade.

Och jag anar att deras tålamod är väldigt kort, det ser som Trump skulle behöva sjunga "We shall overcome" och lugna de svarta massorna...

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Konstatera skrev 2016-11-10 18:01:42 följande:

Men oroa dig inte för den populism som nu pågår i USA. De kommer lugna ned sig. Trots allt en mycket liten minoritet som gnäller likt barnungar i detta nu.
    Tyvärr tror jag du har fel, det med tanke på hur det sett ut de senaste två åren, år som präglats av allt fler oroligheter och våldsamheter mellan "svarta och vita".

Det har inte uppmärksammats så mycket i svensk press, kanske av ointresse eller p.g.a allt annat som varit av långt mer intresse för oss här i Europa.
    Vi har ju upplevt den största flykingvåg vi nånsin haft, så det har såklart varit mer ängläget att skriva om, än ökade raskravaller/rasmotsättningar i USA.

Vi får ju faktiskt veta väldigt lite i vår media, om hur det eg är ställt i USA, det handlar ofta om saker som oväder och vad presidenten håller på med, och väldigt sällan nåt om det inrikespolitiska klimatet.

Nu tror jag iofs inte svenskar i allmänhet bryr sig så mycket, inte jag heller, det ska erkännas, bryr mig väldigt lite t.o.m.
    Det är saker som borde vara relativt lätt för USA att ordna upp, men som dom aldrig tycks få nån ordning på..
    Men p.g.a av det jag håller på med, så ramlar det över mig mycket som rör inrikes problem från många länder, utan att jag letar den infon aktivt. 
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Konstatera skrev 2016-11-10 20:25:50 följande:
    Svensk media har nog lagt mest krut på svarta vs polisen och BLM. Visst finns det stora problem och även jag tror att motsättningarna kommer att bli större och större, dessvärre. Det har dock inte mycket med Trump att göra.

Det är vad man i USA kallar upplopp i Orlando..

http://gamla.familjeliv.se/Forum-26-65/m77118944.html

Mitt inlägg #88
  • Världsmedborgare
    nihka skrev 2016-11-11 11:43:04 följande:
    Ja, en punkt eller ca 100 000 röster skiljde till Clintons fördel.

Det är Trump under valkampanjen som är "den riktiga Trump". Segertalet han levererade var ett beställningsjobb. Han kommer inte att klara av att hålla den linjen länge utan grodorna kommer att hoppa ur hans mun såsom de alltid gjort.  
    Det har det redan gjort, han påstår att media tillsammans med "yrkesprotestaner" ligger bakom upploppet i Orlando och övriga protesttåg.
    Nåt som nu fått media att reagera kraftigt.

Lite mer siffror.

Det var endast 53% som röstade av alla röstberättigade, alltså fick Trump stöd av ca 25% av det amerikanska folket, så han har absolut inte nån majoritet av det amerkanska folket bakom sig, tvärtom.

Och nu hyllar extremhögern i USA, som öppet nazistiska grupper och Ku Klux Klan sin nye ledare, Donald Trump. He will make America white again!

Finns det verkligen nån som längre tror att Trump kan ena USA?
    Inte jag iaf, det verkar istället gå käpprätt åt h-vete med ilfart, om inte Trump träder fram och talar till folket, på ett sätt som kan lugna ner dom.

• Världsmedborgare
    FDFMGA skrev 2016-11-11 12:14:01 följande:
    Det verkar vara lite si och så med acceptansen bland de mer utvecklade delarna av USA. Jag kan faktiskt förstå att kravet på ett Calexit börjar ta form i Kalifornien.

Tanken svindlar - och det här sker innan clownen ens har kommit på plats. 

www.dn.se/nyheter/usa-valet/efter-donald-trum.../
    Jag har länge sagt att USA kommer att förändras i grunden, det gör alla imperier förr eller senare, kanske blir förr än vad någon kunnat ana..., Putin måste sväva i 7:e himlen, med ett lyckorus i kroppen just nu.
  • Världsmedborgare
    Dorian Ertymexx skrev 2016-11-11 13:56:04 följande:
    Jag misstänker att oddsen är goda för en upprepning av tidigare årtiondens kravaller, tyvärr. Trump samlar inte direkt det fina folket kring sig, om man så säger. smile4.gif

www.splcenter.org/hatewatch/2016/11/10/trump-...#.WCUck37eQqw.facebook
    Ja nu närmar sig helgen i USA, och den tid på dygnet när folk blir vackra, starka och intelligenta, efter att ha druckit kvällsmat.
    Så vi får väl se om trenden håller i sig, eller om folk hittar på annat kul än att slå sönder halva USA. 
  • Världsmedborgare
    Konstatera skrev 2016-11-11 17:19:06 följande:
    Att inte rösta är en röst på vinnaren. USA har lågt valdeltagande, men det kan mycket väl vara så att även en stor del av de som inte röstade faktiskt skulle rösta Trump om de var tvungna.

Jag tycker för övrigt att du ska ta din passion för att Trump inte har majoritet och applicera det på svensk politik. Vi har ett parti med enkom ett par procentenheter i regering, för bövelen.

Med svenska mått mätt har Trump ett oerhört starkt stöd.

Enda anledningen till att Trump eventuellt kommer få svårt att ena USA, handlar om att dumma människor, framför allt demokrater likt barn som är besvikna på julafton, kan komma att sätta sig på tvären och inte ge Trump en chans. Självklart kan ingen president ena ett folk som inte vill bli enat.

Trump har redan i sitt vinnartal sagt han vill vill vara allas president och betonat vikten av att landet ska enas. Idioterna svarar med upplopp. Jag hoppas åtminstone att media tar sitt ansvar och bedömer Trump rättvist. Jag misstänker dessvärre att agendan kan komma att fortsätta.

Sorgligt.
    Klart jag har bedömt Trump rättvist, enligt hans egna ord är han rasist, sexist, hatar muslimer och andra icke vita, tycker kvinnor är mindre värda än män, påstår media ligga ligga bakom protesterna, trots att dom protesterna startade innan media ens sagt ett pip, o.s.v, o.s.v.

Så när det gäller Trump, så har ingen för omväxlingsskull behövt bilda sig en egen uppfattning, han har bankat in den i oss, vad han företräder och vem han är.

Ja agendan kommer absolut att fortsätta från min sida, och alla som inser vilken bluff Trump är, precis som du kommer att försvara Trump, hur illa han än beter sig mot andra än just vita män.

F.ö har han redan börjat backa från löftet att helt avskaffa Obama care, och kan nu tänka sig en kompromiss.
    Alltså backa i den enda fråga han tvärsäkert har alla republikaner bakom sig, kanske just därför, för får han nej, så kan han alltid skylla på senat och kongress.
  • Världsmedborgare
    Flash Gordon skrev 2016-11-11 23:10:27 följande:
    Det är vänster-väljare vi talar om. Självklart är ingen förvånad över att de inte akn bete sig som folk.

" target="_blank">

Nej, det är inga vänsterväljare, så den propagandan kan du lägga ner, det var/är folk som inte sympatiserar med Trump, och dom kommer från alla grupper, de flesta vanliga demokrater.
  • Världsmedborgare
    FDFMGA skrev 2016-11-12 01:22:40 följande:
    Man kan undra var besvikelsen ska ta vägen hos Trumps väljare. När världen inte blir bättre och vallöftena försvinner lika fort som jobben.

www.svd.se/trump-vander-kan-behalla-delar-av-...
    Men det vet du väl, du har väl läst A Hitlers Mein Kampf?
    Om inte så ska jag hjälpa dig med lite råd från den handboken.
    Det kommer att skyllas på att media ljuger och att det är etablissemangets fel.
    Detta kommer att bankas in i folket tills dom tror på det, tillsammans med det som kommer dom att ljuga om saker och företeelser som ligger rätt i tiden, alltså om det folket vill höra.

Det kommer att följas upp med den sedvanliga populismen, som att om inte media och etablissemanget förstört för dom, så hade folket haft bättre sjukvård, högre löner, bättre skolor, mer ledighet/semester, ja bättre av allt det som vi alla vill ha.

Så ser det ut, allt i enlighet med hur man ska ta makten, och helt efter handoken Mein Kampf?

Känns det igen? Ja säkert, det är precis så alla populister "jobbar" inkl vårt eget SD.

Och skulle inte ovan funka fullt ut, då kommer våldet.
    Eftersom vissa vägrar "förstå", och dom ska alltid skrämmas till tystnad med våld, eftersom dom inte förstår sitt eget bästa, även det hämtat från samma "handbok".
    Och samtidigt så görs allt för att tysta media, men det tar jag för givet att de flesta redan vet.

Det jag räknat upp kan vi t.ex se har hänt i nutid Polen, Ungern, Ryssland och Turkiet, och det lär komma fler efterföljare, som följer "handboken", var så säker.
  • Världsmedborgare

Jo jag glömde i #1688, det jag skrivit där kommer förstås att förnekas i sten av dess anhängare till de som vill ta makten, även det ingår som ett måste i handboken, det att aldrig erkänna nåt utan behålla alla lögner intakta, även om dom kan överbevisas.

Om nån tror jag hittar på, så föreslår jag att ni läser handboken, efter det så kommer ni inte att ha minsta tvivel kvar, på hur rätt jag beskriver det.

Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?