Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

Anton Chigurh skrev 2016-09-15 09:02:53 följande:
    Jag läste nyligen, tror faktiskt att det var härpå FAMILJELIV, att det var någon (utbildad psykolog/läkare möjligen) som diagnostiserade Herr Trump som lida av av höggradig Alzheimers.

Då måste det väl vara sant. Håller du inte med mig, Dorian....! 

Ha en riktigt skön helg.

Mvh //AntonGlad

Var du förresten på årets medeltidsvecka ???
    Det är väl händelsevis inte mitt inlägg du syftar på, Arnold.

I så fall har du läst men inte förstått och kanske mer satsat på att bygga upp kroppen än knoppen.

Ber om ursäkt om det var någon annans inlägg du syftade på, Arnold, men din vana att komma med indirekta gliringar gör det ibland svårt att veta vad eller vem du syftar på.

Ha nu en underbar kväll ute i skogen, Arnold. Kanske sista gången på lång tid man inte behöver bylta på sig en massa kläder inför en skogspromenad Glad
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2016-09-15 08:51:55 följande:
    Jasså? Har du läst det på DN? SLUTA SPRID PK-LÖGNER!!!! :-P
    Du är illa  uppdaterad. Det heter inte PK-lögner längre. Det nya modeordet är åsiktskorridor - så det blir Åsiktskorridorlögner eller alternativt Åsiktskorridorsanningar om avsändaren vill framstå som sofistikerad satiriker.
  • FDFMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2016-09-15 16:16:15 följande:
    Ah, just... jag har inte varit lika aktiv på ett tag nu... missat alla modeord. smile4.gif
    Hm, det gäller att surfa på tidens våg.

PK-uttrycket är bara tölpaktigt och obildat numera medan synonymen åsiktskorridor signalerar att man har överblick och förmår att förhålla sig kritiskt granskande till den politiska konformismenSolig
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2016-09-15 17:48:47 följande:
    Hela 9 inägg bakåt och det vill du alzheimerexperten skall minnas smile2.gif

Risken är stor att FLs egen primadonna får för sig att du pratar om henom istället smile2.gif
    Så du menar att det var mig Arnold syftade på smile2.gif

Inte omöjligt. Hen har kommit med indirekta gliringar på sista tiden.

Överhuvudtaget är väl den typen av beteende ganska frekvent inom skrikhögern efter vad jag förstått, kärringaktigt om man ska använda en benämning som kanske inte passar riktigt i åsiktskorridoren smile2.gif
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2016-09-15 17:48:47 följande:
    Hela 9 inägg bakåt och det vill du alzheimerexperten skall minnas smile2.gif

Risken är stor att FLs egen primadonna får för sig att du pratar om henom istället smile2.gif
    Nu har jag haft tid att kolla. Så det är alltså följande citat som du och Arnold inte förstår

"Vad hon kanske också borde göra vore att offentliggöra resultaten från en omfattande läkarundersökning och sedan ifrågasätta varför Trump inte vågar göra detsamma, i det senare fallet gärna med fokus på begynnande demens"

Nåja, svenskan är ju ett svårt språk. Men om jag ska försöka formulerade det på lättläst svenska så står det att Hillary Clinton borde låta alla som vill se resultatet av en grundlig läkarundersökning som hon genomgått.

Vad du och Arnold inte förstod var att jag inte ställt någon diagnos utan att jag påstod att Hillary Clinton i större utsträckning borde använda Trumps egna metoder mot honom - han gör ju onekligen ett mycket förvirrat intryck.

För övrigt är demens och alzheimers inte synonyma begrepp, men det är väl överkurs antar jag.

Hursomhelst, tror jag att det är nyttigt att ine enbart fokusera på kroppen utan även knoppen, det kan innebära att man skärper sin språkförmåga.

Jag petar in Arnolds inlägg igen smile2.gif
    Anton Chigurh skrev 2016-09-15 09:02:53 följande:
    Jag läste nyligen, tror faktiskt att det var härpå FAMILJELIV, att det var någon (utbildad psykolog/läkare möjligen) som diagnostiserade Herr Trump som lida av av höggradig Alzheimers.

• FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2016-09-16 07:13:13 följande:
    Du kollar dåligt, alternativt har väldigt svårt att ta till dig information. Men som sagt, FLs egen primadonna tror förstås att alls rör sig om henom smile2.gif

Så du menar att det inte var mig som Arnold syftade på med ett av hens karaktärstypiska tjyvnyp.

Vad bra!

Då får väl den som var berörd ta Anton i örat och vi övriga i stället diskutera ämnet för tråden. Och om Arnold  blir mindre tredjepersonsskvallrig så blir missförstånden färre  och trådarna mindre slingriga smile2.gif

Hillary Clinton är tillbaka i sitt kampanjande nu. Enligt uppgift inte med permanenta hjärnskador som en skrikhögerrepresentant insinuerade i den här tråden.

Men hen var väl bara lite yr efter att ha slagit huvudet i parkettgolvet och tappat greppet om skillnaden mellan hjärna och lungor smile2.gif
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2016-09-16 08:32:57 följande:
    Ja, vi får väl se hur länge det håller innan nästa kollaps Drömmer

Tagga ner smile2.gif  
    Min gissning är att Hillary Clinton är och kommer att förbli fullständigt ovetande om din uppmaning till henne att hon ska tagga ner smile2.gif

I vanlig ordning har du likt många andra skrikhögeraktivister en närmast surrealistiskt orealistisk uppfattning om din världspolitiska betydelse .

Alldeles för mycket egoputsande kan få de mest dråpliga konsekvenser och skrikhögern är ju en oerhört narcissistisk företeelse smile2.gif
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2016-09-16 09:05:59 följande:
    Börjar inte du få slut på halm vid det här laget smile2.gif

Skall vi återgå till ämnet nu kanske, ditt ego borde väl stå ut med det iaf ett litet tag smile2.gif
    Tja, det kan vi väl. Oavsett om det är Clinton eller mig du uppmanar att tagga ner så är det ju rätt ointressant. I det senare fallet så är du ju inte den första moderatoraspiranten som tyckmycket svassar omkring i trådarna.

Hillary Clinton är tillbaka i kampanjandet till synes helt omedveten om att den svenska skrikhögerns medicinska expert har förklarat att hon lider av en kroppslig anomali såtillvida att hennes lungor är hennes hjärna och att detta innebär att hon har permanenta hjärnskador.

Visserligen brukar man påstå att amerikaner är okunniga men den svenska skrikhögern är helt outstanding i den genren.

Vad har du för synpunkter på presidentvalskampanjen så här långt smile2.gif
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2016-09-16 09:31:54 följande:
    Ja, och som sagt, vi får se hur länge det varar tills hon kollapsar nästa gång. Börjar ju bli en följetong det där med hennes avtuppningar, fall och konstiga tix. Man förstår ju att amerikanerna börjar bli oroliga för sin presidentkandidat.Drömmer
    Eftersom jag anser att Trump kan ställa till väsentligt mycket mer skada än Clinton men samtidigt anser att Clinton är precis den sortens motståndare som Trump behöver för att lyfta så får hon gärna kollapsa för mig.

I princip skulle Trump vara chanslös vilken annan motståndare demokraterna än ställde upp med.
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?