Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

Konstatera skrev 2016-10-08 23:31:16 följande:
    Jag är inte lika säker som du på att vi vill ha robotar som representerar oss.
    Vänligen avhåll dig från att påstå saker om vad jag vill och tycker som du har fantiserat ihop.
  • nihka
    Världsmedborgare skrev 2016-10-14 11:24:17 följande:

Oj oj oj, nu är det nog helt kört för Trump, för när t.o.m Evangelisterna säger sig inte längre kunna stödja/rösta på han, ja då är han verkligen illa ute.
    Utan deras stöd så finns inte minsta chans han kan bli vald till USA:s nästa president.

Ja, Trump gick över helt fel gräns denna gång och Michelle Obama ger ord för det (2.40 in i klippet):

">

• nihka
    Konstatera skrev 2016-10-16 14:08:19 följande:
    Du måste sluta ta saker och ting så bokstavligt. När jag skriver att du vill att vi ska representeras av robotar, menar jag inte att du vill att vi ska representeras av faktiska robotar.

Implikationen av det du säger blir dock att vi enkom kommer att kunna representeras av människor som från mycket tidig ålder skolats politiskt, eftersom att övriga populationen sagt en massa dumheter i något sammanhang som senare kan användas emot dem. Du förespråkar en mycket kall och cynisk politik.
    Jag skiter i vad du menar. Du måste sluta påstå att jag har sagt och tycker saker du har fantiserat ihop.

Det är sista gången jag ber dig.
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-10-16 14:39:55 följande:
    Ehh, ok.

Så du citerar från ingenstans någon gammal diskussion vi haft och påstår att jag fantiserat ihop något utan att förklara varför. Varför tar du ens upp detta nu? Behöver du uppmärksamhet?

Jag anser inte att inlägg från 6 dagar sedan hör till någon "gammal diskussion" från "ingenstans". Jag kan verkligen inte förklara varför du väljer att påstå saker om vad jag vill och tycker som du har fantiserat ihop.

Du får lära dig liksom Trump att man inte bara kan vräka ur sig saker utan att människor reagerar och att det blir konsekvenser.
  • nihka
    Världsmedborgare skrev 2016-10-16 15:32:22 följande:
    Ska vi sätta en slant på att hon i framtiden kommer att försöka bli USA:s president, svart och tillika kvinna, det är vore nåt för Trump det.
    Om och när det händer sitter Trump sedan länge på hemmet och är ur leken än mer än nu.
  • nihka
    Världsmedborgare skrev 2016-10-16 15:32:22 följande:
    Ska vi sätta en slant på att hon i framtiden kommer att försöka bli USA:s president, svart och tillika kvinna, det är vore nåt för Trump det.
    nihka skrev 2016-10-16 15:57:47 följande:
    Om och när det händer sitter Trump sedan länge på hemmet och är ur leken än mer än nu.
    Fast det finns förstås redan de som pratar om att man kunde byta ut Clinton mot henne. För att det ska vara ens tänkbart behöver hon först betydligt mer politisk erfarenhet och mindre fokus på stilfrågor.

• nihka
    Världsmedborgare skrev 2016-10-16 15:36:08 följande:
    Men det är väl mest SD:s folk som klagar när politiker kommer från yrkeslivet, tror dom är oslagbara i den frågan.
    Vi behöver ju bara se hur många öknamn dom hittat och kritik mot Löven och att han bara är en svetsare som framförts.
    Det är väl samma SDares sätt att försöka ta bort fokus från att Åkesson inte har haft något jobb utanför politiken och inte kan något hantverk över huvud taget.
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-10-16 16:07:51 följande:
    Åtta dagar om jag får be. Du förklarar fortfarande inte vad jag fantiserat ihop? Märkligt påstående att slänga fram åtta dagar senare. Tycker du inte det?
    Herre gud! Du fick EN rad att välja mellan. Vill du att jag både ska citera och stryka under hela citatet?
  • nihka
    Anne på Grönkulla 1 skrev 2016-10-16 16:12:38 följande:
    Det stämmer inte. Åkesson har byggt sin egen veranda, och renoverat sitt hus själv. Han säger att det är något han kan tänka sig att arbeta med på riktigt när han avslutat sin politiska karriär. 
    Nja, att låta yrkesfolk renovera villan är inte ett hantverk.

Åkesson: 

"Jag har själv använt mig flitigt av ROT-avdrag under renoveringen av mitt hus."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=105&artikel=5934658
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?