Inlägg från: Världsmedborgare |Visa alla inlägg
  • Världsmedborgare

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

Kul läsning: http://www.politifact.com/truth-o-meter/rulings/pants-fire/

http://www.politifact.com/truth-o-meter/lists/people/comparing-hillary-clinton-donald-trump-truth-o-met/

Här kan ni se hur ofta och mycket som Trump ljuger i jmf med Hillary. Det finns flera olika jmf.
    Klart är att populister som Trump och vårt svenska SD, alltid använder sig av lögnen för att ta makten, och där politik är av undrordnad betydelsen.

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    FDFMGA skrev 2016-11-05 09:48:39 följande:
    Här har du relevant kritik av amerikanska mediers bevakning av presidentkandidaterna.

www.dn.se/nyheter/usa-valet/amerikanska-medie.../

Kanske också en premiumartikel du inte kan läsa så

"De tre största marksända tv-kanalerna i USA, CBS, NBC och ABC, har tillbringat tre gånger så mycket tid med att rapportera om Hillary Clintons mejlserver än den sammanlagda tid man rapporterat om alla andra sakfrågor tillsamman" 
    Såg/läste idag att Trump visste om e-mailen flera veckor innan FBI rapporterade om dom, och att FBI hade meddelat Trump om det.
    Det finns alltså bevis för att FBI "delar säng" med Trump.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    FDFMGA skrev 2016-11-05 09:36:49 följande:
    I sammanhanget kan det vara på sin plats att citera Andreas Cervenkas slutsats i SvD - att om Trump vinner står det klart att det är den idiotiska generationen som tagit över.

www.svd.se/eftertradarna-till-ironiska-genera...
    Det verkar som "alla" vill ha krig, avskaffa yttrande/pressfrihet och dom mänskliga rättigheterna, och tyvärr tror jag dom kommer att få som dom vill, eller i vart fall så blir det resultatet om dessa högerpopulister får makt i fler länder.

Att det redan hänt i Ryssland, Polen, Ungern och Turkiet verkar inte bekymmra SD:s anhängare, trots att det är vad som kommer att hända här i Sverige, om SD får ta över.

F.ö är det tur att Alliansen inte lyckats ansluta oss till NATO, för vem fan vill vara allierade med dessa länder nu.
    Ska bli intressant och se hur NATO tänker göra med Turkiet, dom har ju i princip gått direkt emot NATO, trots att dom ingår där..
    Men vi kan iaf se att NATO är nåt vi ska hålla oss väldigt långt borta ifrån.
  • Världsmedborgare
    linkann skrev 2016-11-05 11:18:34 följande:
    Jag tycker det är väldigt svårt, har inte heller satt mig in i det jätte mycket får jag erkänna.
    Jag hör vad de rapporterar på P1 men känner det mesta vinklat till Clintons fördel.

Jag efterlyser en helt neutral rapportering men har inte lyckats hitta någon, antingen vurmas det för Clinton eller för Trump.

Trump är definitivt inget dumhuvud, det håller du väl ändå med om?
    Även om du ogillar hans politik?
    Du kan använda dig av länkarna som finns i #1350 dom gör inte annat än granskar uttalanden från makthavare, och anses som trovärdiga, men avgör själv.

Jo Trump är ett dumhuvud, så mycket han sagt och som är direkt felaktigt och lögnaktigt om omvärlden kan bara komma från en som har nollkoll.
    Desamma kan sägas om en av hans kompisar, som inte ens visste vad Aleppo var för något och vad som sker där.

Att sen Trump nu är inne på sin 7:e konkurs, och står åtalad för våldtäkt på en 13-årig flicka och ska upp i rättegång för det, sägar väl allt om hans intelligens.
    Och utan hans pappas forna stab av rådgivare, advokater m.m hade D Trump varit ruinerad idag.
    Han är en stolle som saknar varje uns av verklighetsförankring.

• Världsmedborgare
    linkann skrev 2016-11-05 13:15:43 följande:

Tack, ska absolut kolla det inlägget du tipsade om!

Ett dumhuvud med nollkoll hade inte tagit sig så långt däremot så det håller jag inte med om. 
    Men det du skriver om hans kompis (har han politisk makt?), att inte veta vad Aleppo är... det verkar mycket konstigt. 
    Finns klipp f.d republikan som körde eget race i år, här t.ex: https://www.theguardian.com/us-news/2016/sep/08/aleppo-gary-johnson-syria-war-question  , och Trump är inte bättre han, som inte visste att USA har Ryssland som granne.
  • Världsmedborgare
    Konservativ skrev 2016-11-05 21:01:58 följande:
    Vad har Clinton gjort som senator och utrikesminister som är så bra att hon borde bli president? Övertyga mig.
    Eg inget, men hon är långt mindre farlig än Trump, så valet är ändå lätt.

Det Trump och andra populister gör, nämligen att ljuga sig till makrten har vi sett otaliga exempel på genom historien, men av ren okunnighet så går nya generationer på det, om och om igen.
    Och vad det leder till kan vi se bara genom att titta på Ryssland, Polen, Ungern, Turkiet m.fl länder där folket blivit lurade och nu mist så gott som alla möjligheter till opinionsbildning, yttrande/pressfrihet och allt av det som ryms inom de mänskliga rättigheterna, eller är på god väg att mista dom.

Detsamma gäller förstås svenska som parti SD, för ingen skulle ens våga rösta på SD, om dom hade gjort sin hemläxa, gör man det ändå så är man endera rasist eller på fullt allvar, "dum i huvet".
    Det är eg bara att titta på vad den typen av partier ställt till med genom historien, för att veta att man ska sky dom som Ebola-smitta.
  • Världsmedborgare

Såg på CNN att nu sprids det lögner om ett mordhot på Trump, fast det eg handlade om en protest skrivet på en bit papper = Republikaner mot Trump.

• Världsmedborgare
    Konstatera skrev 2016-11-06 13:31:23 följande:
    Jag fascineras över din besatthet av ordet populist. Tydligen är Trump en populist, samtidigt som du själv drar till med att Trump är FARLIG utan att precisera varför. Du sänder ut ett populistiskt budskap som är menat att främja din käpphäst.

Du, om du missat varför han är farlig, så kan du definitivt inte följt vad massor med ekonomer, ledare och andra sakkunniga har uttalat sig om, och det sker varje dag.
    Ja över hela Världen så hörs samma sak, så det är en gåta att du missat det, och jag instämmer helt i att han är farlig, t.o.m extremt farlig.

Klart som fan Trump är en populist, och av den värsta sorten åxå, en som uppviglar, ljuger och trakssaerar så fort han framträder.
    Han kör exakt samma race som alla farliga populister, och spelar stenhårt på rädsla, (ras)fördomar och att alla vill USA illa, utom han. 
  • Världsmedborgare
    Konstatera skrev 2016-11-06 13:31:23 följande:

Det börjar bli tröttsamt med debattörer som enkom vill rikta kritik åt ett håll.

Då är det ju bara att låta bli att besöka den här tråden.

Dessutom så har jag skrivit att jag inte har nåt till övers för H Clinton heller, så håll dig åtminstone till sanningen.
  • Världsmedborgare
    Konstatera skrev 2016-11-06 13:52:29 följande:
    Ja, jag har missat varför han är farlig. Faktum är att snubben verkar omge sig av kompetent folk inom det republikanska partiet.
    Ja då tänker jag inte störa, sov vidare, det finns nog ändå inget som kan väcka dig ur din villfarelse.
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?