Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

Dorian Ertymexx skrev 2016-09-17 12:09:40 följande:
    Men snälla nå'n! Menar du att Busharna var transparenta? Clinton? Reagan? Man blir liksom inte president om man är transparent.
    Precis! Det har funnits en massa hemliga sjukdomar och åkommor bland de amerikanska presidenterna:

http://www.sydsvenskan.se/2016-09-12/presidenternas-hemliga-sjukdomar
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2016-09-18 17:46:49 följande:

Obama goes full racist och säger att varje svart som inte röstar på Clinton är en förolämpning.

Som om en människas politiska åsikter skulle sitta i hudfärgen. Som om varje svart i USA måste rösta på hans alternativ för att han själv är svart.

http://www.foxnews.com/politics/2016/09/18/obama-says-its-personal-insult-if-black-voters-dont-back-clinton.html

Vacklade språkfärdigheter ger utrymme för denna vantolkning av Obamas uttalande.

Det var så här Obama sa:

""If I hear anybody saying their vote does not matter, that it doesn't matter who we elect -- read up on your history. It matters. We've got to get people to vote," Obama said. "I will consider it a personal insult -- an insult to my legacy -- if this community lets down its guard and fails to activate itself in this election. You want to give me a good sendoff? Go vote."
  • nihka
    FDFMGA skrev 2016-09-18 19:11:34 följande:
    Tja, tror man att S tänker satsa på parkettgolv på förlossningsavdelningarna eller skriker om att debattörer borde dra lärdom av sådant som ännu inte hade inträffat när debattartiklarna  skrevs så ligger det väl bara i tangentens riktning att gallskrikshögern kallar Obama rasist.

Man kan inte med bästa vilja i världen påstå att gallskrikshögern är särskilt insiktsfull när den går upp i full falsett
    Hahahaha! Detta hade jag missat. Huuuur kunde jag det? Jag läser ju så engagerat och uppmärksamt allt som kommer därifrån. Eller inte
  • nihka
    FDFMGA skrev 2016-09-19 16:58:19 följande:
    Du menar att Obama gripits av panik sedan du avslöjat att han är rasist.

Att Clinton gripits av panik sedan du avslöjat att hon har bestående hjärnskador.

Ja, när Flash Gordon tänker till slår hen världen med häpnad  smile2.gif
    Ja, som när hen menar att en privatpersons önsketänkande/förutsägelse utlagt på twitter utgör "de senaste opinions-resultaten"

OMG - roligare än vanligt!
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2016-09-19 18:53:45 följande:

Obama inte bara kräver att folk skall rösta efter sin hudfärg.

Fortsatt vacklade språkfärdigheter ger utrymme för denna vantolkning av Obamas uttalande.

Det var så här Obama sa:

""If I hear anybody saying their vote does not matter, that it doesn't matter who we elect -- read up on your history. It matters. We've got to get people to vote," Obama said. "I will consider it a personal insult -- an insult to my legacy -- if this community lets down its guard and fails to activate itself in this election. You want to give me a good sendoff? Go vote."
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-09-19 23:19:56 följande:
    Här är istället den mest relevanta utgången i dags läget.

www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/2016_elections_electoral_college_map.html

Clinton får naturligtvis en jäkla skjuts i det att hon kommer vinna Kalifornien, men vi kan också utläsa att detta val kommer avgöras med tre stater. Florida, Ohio och Pennsylvania. Trump har i dags läget en ledning i två av dessa stater. Håller detta i sig så vinner han valet. 

Om jag ska tillåta mig att spekulera lite vidare, så tror jag att Trump tar Georgia och Arizona. Michigan kommer gå till Clinton. Intressant i sammanhanget är att Trump fortsätter vinna elektorer medan Clinton tappar.

Ojoj vad spännande det kommer bli. En sak är säker. Det finns två vinnare, men bara en värdig vinnare.
    Visar samma sak som den jag postade: Clinton leder
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?