Inlägg från: VitaUgglan |Visa alla inlägg
  • VitaUgglan

Flaskbarn, hjälp!!

Vart ska man börja?! Jag behöver hjälp!!

För 4 veckor sedan kom min lille son till världen! Jag kämpade på med amningen men märkte ganska snabbt att varken jag eller pojken mådde bra av detta, jag hade bara mjölk i ena bröstet så han blev inte mätt och jag fick hemsk ångest av detta osv.. Han har alltså fått ersättning redan från start, nu kör vi enbart ersättning! Alltså har jag fått ett flaskbarn..

Nu till mitt problem, jag undrar hur mycket och hur ofta ni med flaskbarn matar? Min kille har i några dagar nu bara skrikit och skrikit och jag funderar på om jag kanske ger han för lite mat, det kan även vara magknip eller nått annans men jag känner mig så osäker just kring maten! Tänk om det är så simpelt att han "bara" är hungrig..

Det kan vara magknip mm.. Men det är alltid skönt och höra hur andra upplever och kan tipsa om saker!! .. Behöver jag säga att detta är mitt första barn?

• Svar på tråden Flaskbarn, hjälp!!
  • VitaUgglan

Det verkar vara magkramper ikväll.. Usch!! Stackarn!! Han skriker otröstligt och jag bet inte vad jag ska ta mig till, känns som att vi provat allt!! Han bara skriker! Vad gör man? Dka det va såhär varje dag nu?

I början åt han var tredje timma, nu äter han lite oftare han får 120ml varje gång!

• VitaUgglan

Tack för alla era svar! Inatt har det varit bättre men han har fortfarande inte bajsat.. Han tar i och börjar gråta så kanske är det förstoppning?

En fråga, äter kolikbarn under ett skrikanfall?

• VitaUgglan

Skulle inte våga experimentera själv! Kommer självklart ringa BVC eller vc om detta inte går över.. Jag bara tycker FL är så bra för man kan bolla så mycket tankar i h erfarenheter..

Status idag.. Gnäll, åt 120ml kl nio försökte bajsa somnade på mage åt vid 11 lyckades bajsa och verkade sedan mycket nöjd.. Nu är klockan snart ett och han är ledsen igen samtidigt som han försöker somna..

Hemskt när han är såhär gnällig och ledsen..

• VitaUgglan

Det är gaser han har.. Han fiser och rapar och skriker.. Det måste vara det! Funderar nu på om jag ska byta ersättning, kör med NAN PRO 1 just nu.. Nån som vet om det finns nån bättre för lite känsligare mage?!

• VitaUgglan

Provade NAN sensitive, det blev värre!! Konstig men sant! Han skrek och skrek! Gick tillbaka till NAN PRO 1 plus magdroppar, både Sempers och miniform.. Han skriker en till två dagar i veckan.. Fler tips mottages varmt!! Hur tidigt kan de få tänder?

Svar på tråden Flaskbarn, hjälp!!