• Bär

Fler som precis börjat att försöka bli gravida??

Var tvungen att testa mig igen, för jag kan knappt tro det är sant och visst visade det plus igen, fast jag inte använde morgonurin :D

Har ett digitalt test med, med veckoindikator, men ska nog testa den imorgon :D

• Bär

Tack för alla grattis, känns helt underbart :D

Verkligen inga tvivel här inte :D

• Bär
    Summerstriker skrev 2016-03-15 22:05:00 följande:

Hade ju äl igår och idag har jag haft en konstig känsla hela dagen i tjejmagen.. Hmm...

Var så jag kände med. Redan 2 dagar efter vi bestämt oss för att börja försöka direkt så hade jag b.la molande känsla och den höll i sig ända tills nu. Nu känns det annorlunda, mer som träningsvärk.

Och så har jag börjat fått mer och mer illamående. Känns ju så himla overkligt det här!
  • Bär
    Septemberkid skrev 2016-03-17 18:16:02 följande:

Alltså jag kanske är galen men, jag börjar verkligen tro att jag är gravid :D Vad tror ni? Är det för tidigt för att känna? Hade ÄL i helgen som var. Alltså är jag nånstans på äl+5 eller 6.

Symptom:

?Molande värk (speciellt när jag sitter eller böjer mig framåt. Om jag sätter mig hastigt känns det som en duns i tjejmagen, vet inte hur jag ska förklara :) )

?Flytningar (aldrig annars förutom på äl)

?Trötthet (på morgonen känns det som jag aldrig sovit och börjar gäspa vid 16 fram tills jag går å lägger mig. Trött!)

?Drömmer konstigt.

?Huvudvärk

? kissar konstant

Alla forum jag läser säger att det är för tidigt när andra skrivit dessa symptom. Jag är otålig och så förväntansfull så jag snart spricker!

Molande värk och huvudvärk gick jag bara ett par dagar efter att vi började försöka :)
  • Bär

Nu har det verkligen sjunkit in för mig att jag är gravid, ska på hälsosamtal hos barnmorskan på torsdag!

Men nu har även oro för missfall kommit med. Livrädd för att få det.

Tog ett till test igårmorse, tyckte strecket var i samma styrka som i onsdags och läser man här på familjeliv så är det absolut ingen bra grej.

Men enligt BM så skulle jag inte oroa mig, det kan variera från dag till dag det där.

Vi ska ta ett digitalt imoegon och se vilken vecka den säger. Hoppas på 2-3 men blir inte förvånad om det är 1-2 heller, med tanke på att jag har oregelbunden mens.

Idag är det 3 veckor sedan vi började försöka bli gravida, så det gick verkligen fort!!

Har fortfarande molande värk varje dag, känner mig precis som dagen innan mens typ, och så är jag lättirriterad och igårkväll var jag mer illamående än vad jag varit hittills, borde ju vara bra tecken!! :)

• Bär
    Mammatilljesperochkevin06 skrev 2016-03-18 09:14:11 följande:

Ingenting här än :) men känner mig mer kissig å mollnande värk i kvinno magen om man säger så annars inget här

Molande värken fick jag nog ganska direkt efter att det hade fäst! :)
  • Bär
    mamma till moa 09 skrev 2016-03-18 09:18:22 följande:

Jag känner mig trött hela tiden men skulle ha min mens som igår men gravtestet visar negativt tycker bara det är väldigt konstigt 

Vänta ett par dagar till innan du testar, vissa tar det ju längre tid för innan plusset kommer :)
  • Bär
    Summerstriker skrev 2016-03-18 21:05:37 följande:

Jag är så himla löjlig.. Men äl+4 idag, mina bröst är såååå ömma!! Har haft molande värk till och från hela dagen och har massa flytningar.. Är så sjukt tidigt så man borde ju inte känna nå.. Hatar denna väntan, hatar att man känner efter så mycket...

Lite lätt ömmande bröstvårtor är det enda jag känt av med brösten.

Men molande värken fick jag nog i samband med ägget fäste och det har suttit i varje dag sedan dess :)
  • Bär
    Mammatilljesperochkevin06 skrev 2016-03-19 07:47:14 följande:

Vet ni om man kan känna när typ ägget fäster? Fick en smärta vid vänster äggstock typ å kändes som något släppte om. Man säger så?

Vissa säger ju att dom känner av det, så helt omöjligt är det inte :)
  • Bär

Gjorde ett digitalt denna morgon och det känns riktigt bra!

Det betyder att det tog sig nästan direkt när vi började försöka :D

Och det var även för 2,5 vecka sedan jag började få molande värk, nu vet jag varför :)

• Bär

Hur går det för er alla??

Här går det bra, gick just in på vecka 6 (5+1) Har haft en sån fruktansvärd molvärk sedan måndags, men tydligen vanligt nu när livmodern växer.

Blir lätt illamående om jag inte äter med jämna mellanrum osv. Annars mår jag riktigt bra faktiskt.

Ska på första mötet med barnmorskan idag, hälsosamtal :)

• Bär
    elmaka skrev 2016-03-19 17:36:13 följande:

Läste denna tråd idag.

Grattis Bär!

En fråga, slutade du med p-piller precis innan nu när ni började försöka?

Och det gick på första försöket :)  eller hade du varit utan "hormonpåverkan" ett tag innan?

Grattis igen!

Oj. Hade missat din fråga :)

Jag åt inga p-piller utan vi har kört på kondom :)

Och det gick på första försöket! Började försöka 26 februari och 15 mars så plussade jag :)
  • Bär
    Helen3 skrev 2016-03-24 07:47:35 följande:

Fick ett plus i måndags på bim-1 :) är på 4+2 idag, funderar på att köpa ett digitalt men vill samtidigt leva i nuet men är ändå orolig! Så det tog sig på andra försöket för oss, så glad!

Grattis!! Vilket starkt och fint plus!!
  • Bär
    Summerstriker skrev 2016-03-28 06:23:43 följande:

Här kom mensen som en klocka på morgonen.. Så blir nya tag i april. Det som faktiskt glädjer mig är att min menscykel äntligen verkar har blivit normal efter mitt missfall i december.

Nej, vad tråkigt...

Du ska se att det tar sig nästa gång, håller tummarna!!
  • Bär
    Septemberkid skrev 2016-03-28 12:46:10 följande:

Jag var gravid! :D eller är! Fick svagt svagt streck igår och positivt idag. Nu har symptomen ökat rejält med så det är ingen frågan om hihi är såå glad. Mest chockad dock. Nästan så man inte vågar tro det är sant.

Grattis!!! :D
  • Bär

Hej alla!

Var ett tag sedan jag var in och kollade här :) Hoppas ni alla blir gravida snart!

Själv är jag inne i v 9 nu :) (8+4) och jag var på inskrivning idag hos barnmorskan och har också fått tid för RUL som blir om 2,5 månad!
    Jag mår faktiskt ganska bra för att vara gravid. Har bara lätt illamående ibland, dock väldigt stor avsmak på mat och inget sötsug alls och klarar inte av att dricka läsk längre.
    Är även trött dygnet runt, haha. Men om man bortser från det så har jag det ganska lätt :)

• Bär
    Ettnyttlivpagang skrev 2016-05-11 21:46:21 följande:

För er som plussat hur länge tog det?

Första försöket :)

Är i vecka 13 nu :)
  • Bär
    lizkan skrev 2016-10-30 22:37:41 följande:
    idag fick jag två sträck!!! jag är gravid! är fortfarande lite i chock!
    GRATTIS!!! :D
Svar på tråden Fler som precis börjat att försöka bli gravida??