• KaT03

Fler som precis börjat att försöka bli gravida??

Spännande tråd att läsa! Hoppar in lite här! Jag och min sambo har precis börjat försöka få vårt första barn. Körde stenhårt med ÄL-stickor direkt och det visade ÄL i fredags 29/4. Myste dagarna innan ÄL & 2 ggr i fredags.. Har BIM 13 maj.. Och jag har nog aldrig varit så otålig inför något i hela mitt liv.. Hur fasen klarar man av att vänta alla dessa långa sega dagar...? Måste erkänna att jag tom testade igår.. på ÄL+4... neg såklart, OM man nu skulle vara gravid så är det ju nästan omöjligt att ägget ens skulle hinna fäst sig.. Oavsett, jag följer tråden med spänning! Kul att läsa om alla eventuella symptom etc! Håller tummarna för att vi alla för ett plus snart! 
  • KaT03
    Skrutten93 skrev 2016-05-05 11:45:23 följande:
    Det låter som att chanserna är goda. Man ska ju mysa både innan, under och även efter ägglossning. 2 dagar efter tror jag.. är på äl+7. Haft ont i nedre delen av magen mest på höger sida.. känt som typ stickningar innan men nu känns det mer som mensvärk fast ändå inte. Idag mår jag illa. Vet inte om jag är skengravid så in i hellskotta! jag är precis som du, hade velat testa typ på äl dagen om det var möjligt. Väntar är så lång !!! Håller tummarna att det går denna månaden :D äter du inte folsyra rekommenderar jag dig att börja med det :)
    Ja, vi får hoppas på det! :) Jag har också känt stickningar (på vä sida).. Man får hoppas att det är någon form av tecken.. Eller så hittar min kropp på lite symptom bara för att man vill så gärna! Jag håller tummarna för er!! :D Har ätit folsyra senaste halvåret, haha.. väldigt förberedd så att säga.. 
  • KaT03
    Ylleställ skrev 2016-05-05 17:14:38 följande:
    Spännande! Ja väntan kan vara påfrestande.

Ingen mens ännu för min del, har dock inte testat mig idag eftersom jag helt glömde bort det imorse medan lilltösen röjde runt i alla lådor i badrummet (aldrig ensam ) ska ställa fram kopp och prov ikväll för att testa imorgonbitti.
    Jag håller tummarna för er!! :D Du får skriva hur det gick imorgon! :)
  • KaT03

Det blev frågetecken av mina glada gubbar... Konstigt! Men som sagt, helt fantastiskt för er! Nu längtar man själv ännu mer!

Svar på tråden Fler som precis börjat att försöka bli gravida??