LillyE skrev 2016-08-25 19:50:09 följande:
Hej.
Har lite funderingar kring hur man bäst ska "bädda" vagnen. Vi har funderat på lammskinn. Känns som det har många fördelar. Dock känns det jobbigt att rengöra. De vi ser som nackdel med åkpåse är att bebisen då inte har så mycket kläder på sig å behöver man då ta upp honom blir det ju kallt.
Hur tänker ni andra? Ni som haft barn innan hur jar ni gjort?
Min dotter är född i feb och det var ingen jättekall vinter här då. Jag hade kläder plus tjockare jacka o sen täcke och sen var ju hårsliften täckt med ett sånt skydd i tjockare tyg. Bm då sa på föräldrakursen att det oftare är så att man klär de för varmt. Sen så tog jag inte upp henne mkt från vagnen i början, gick ut o gick och hon somna, kom sen in och då öppna jag upp mer och la en tunnare filt över henne. Var ytterst få ggr jag behövde ha upp henne i kylan för att amma, o hände det så fick hon ha täcket över benen
Nu är det ju okt när lillasyster kommer och vi har köpt en vagn med liggkorg. Vi kommer nog köra på liknande koncept. Kläder och tjockare jacka o mössa. Åkpåse tänker vi inte köra förrän nästa höst/vinter när hon är över året.
Har köpt en sån här overall vi också kommer använda..