nevermind skrev 2016-02-28 10:21:23 följande:
Du måste komma till den punkten då du skiter i vad andra tycker och tänker. Det gjorde jag och det är så befriande!!
Ring en kvinnojour tycker jag. De kan hjälpa dig.
Håller med om det.
Jag har byggt min egen personlighet sedan jag var barn och behövde skydda
mig mot en hotande och misshandlade far och sedan en störande och missbrukande styvfar.
Inte en chans att någon man fått bete sig mot mig på det sätt som min mamma har stått ut med, och tack vare min utstrålning har ingen heller gjort det.
Ingen annan än jag bestämmer vem jag är, vad jag ska göra och vem jag behöver vara trevlig mot. Jag har stor respekt för kunskap och välvillig ledarförmåga, men ingen alls för långa titlar, ålder eller skryt utan substans.
Föga förvånande har detta varit en stor framgångsfaktor inom privat sektor, som ren bonus. Det går alltså att skaffa sig respekt för sin person, även om det kan vara svårare som yngre kvinna i arbetslivet. Privat har hon dock inte betalt för att ta skit så det tycker jag inte hon ska göra heller.
Enda sättet att få män som grupp att skärpa sig är att systematiskt rata de som beter sig som idioter; det är val som för samhället framåt. Och TS kan göra en sådan markering just nu.
En förälder som inte backar sitt barn i den situationen förtjänar minst ett år utan kontakt enligt min mening, så illa är det. Min egen far bröt jag med för snart 20 år sen och jag är fullt nöjd med det beslutet.
Våga spela huvudrollen i ditt eget liv TS. Oavsett var du hamnar så går det bättre än om du låter någon annan bestämma.