• skorpsmulan

någon som testat allevo?

Hej.

Tänkte testa allevo men är lite tveksam till hur smakerna är.

Är det någon som testat och kan säga vad du/ni tycker? Någon smak som var bättre eller sämre?

Har prövat nutrilet för många herrans år sedan men tycker de är lite knepiga i smaken.

Ett plus med allevo är ju att det även finns varma soppor.

Eller om någon har förslag på ett annat märke som smakar bra så tar jag gärna emot förslag.

• Svar på tråden någon som testat allevo?
  • BCH52

Allevos varma soppor är rätt ok, de smakar inte lika syntetiskt som de kalla varianterna. Bäst när det gäller smak och konsistens tycker jag att Cambridge är. Nackdelen är att man bara kan få tag i dem via deras representanter. En fördel med det är att man får bra stöd, åtminstone fick jag det. De jag också testat är Nutrilett, Allevo och Diet shake alla dessa tre har en konsistens som känns om det finns sågspån med.

• skorpsmulan

Jag tänkte nog byta ut typ ett mål om dagen och var mest intresserad om de varma rätterna var ok men var även nyfiken på de kalla ifall jag skulle vilja äta det även som frukost och nån påse som "mellanmål".

Håller med om att det är nån konstig konsistens på nutrilett...sågspån kanske var en bra beskrivning.

Ska googla lite på Cambridge, har de varma också?

• BCH52

Jodå, de har varma också, deras upplägg passade mig bra. Nu brukar jag ta deras svampsoppa till lunch, äter man den med sked mättar den fint. Bästa av deras kalla är mintchoklad.

Svar på tråden någon som testat allevo?