Inlägg från: Nikkals |Visa alla inlägg
  • Nikkals

Elever som röker

Hej!

Mitt barn går i grundskola åk 8. Idag berättade min son för mig att han blivit anklagad för att röka. Enligt min son stämmer inte detta och lärarna har inget bevis på att han gjort det eller inte utan de har varit en elev som sagt att det är ett ''gäng'' killar på skolan som röker. Min son erkänner att 3/7 han umgås med röker men han själv och dem andra har aldrig rört en cigg och de har inte ens varit med ute när dem rökt.

Enligt min son har lärarna haft ett möte om detta med andra lärare, så alla lärare på skolan vet om detta nu och min son har blivit utpekad. 

Han berättar tex att 2 lärare sagt till min son och hans kompisar ''är det rök gänget här eller?''

Min son har pratat med olika lärare på skolan om detta och ingen vill tro att han inte röker trots att de inte har något som helst bevis, så de har sagt att de ska ringa hem och berätta det för oss.  

Han berättar även att hans kompisar aldrig rökt på skoltid utan endast efter skolan och då inte ens på skolan utan en bra bit bort. 

Är det inte ett konstigt agerande av lärarna och vad eleverna gör på fritiden har väl inte de något att göra med?

Vad tycker ni?
  • Svar på tråden Elever som röker
  • Nikkals

Har haft ett samtal med läraren nu och hon säger att ingen lärare sett min son röka, men hans kompisar har dem sett. De har då anat att min son också var inblandad för att en eller två elever sagt det.. 

Svar på tråden Elever som röker