Inlägg från: Lilla Luna |Visa alla inlägg
  • Lilla Luna

BF november 2016

Vecka 9 närmar sig. När jag precis går in i vecka 10 ska jag ge mamma en fin påskpresent och avslöja hemlisen. Snart vecka 12 och inskrivning. Längtar! Ska ringa och boka in ett tidigt ul privat runt vecka 13, vill se det lilla miraklet. Därefter ska mina närmsta vänner och syskon få reda på nyheten med hjälp av ul-bilden.

Då jag klivit in i v.12 eller då vi fått sett vårt lilla pyre på ul så ska jag tillåta mig själv att börja köpa grejer och planera bebisrummet. Längtar massor!

• Lilla Luna

"Mensvärk" om kvällarna. Brösten sväller och är inga pyttisar längre. De är liksom ivägen när jag ska sova. Och större lär de bli. Vilka lyxproblem?

• Lilla Luna
    Millaevans skrev 2016-03-27 10:47:09 följande:

Ja de kan nog stämma ! Appen som räknar sen första dagen på sista mensen säger BF 29 nov men jag tror nog som dej i december :) åh nej detta blir mitt första, får gå på tidigt VUL och kolla läget, dem säger att de inte är omöjligt att jag har lättare för tvillingar med tvillingar i mannens familj och en delad livmoder :D så får se vad tiden har att utvisa <3

Vi har tvillingar på båda sidorna. Min faster och farbror är tvillingar och sambon har syskon som är tvillingar. Jag vet inte hur stor sannolikheten är,men vi får se om det är en eller två där inne. Så spännande! Häng kvar här ändå, även om du tror december. Sista mensen visar bf 28 okt för mig så hänger i båda trådarna. Grattis och lycka till! :)
  • Lilla Luna
    Millaevans skrev 2016-03-27 11:10:29 följande:

Åh va skoj! Håll mej upd om de där med tvillingschanserna? Är de din första graviditet? :) ja men precis, jag hänger kvar och ser. Tack så mkt , och detsamma till dej!

Ja, min första. Så allt är så nytt och spännande. Men det är en lång väntan till RUL...
  • Lilla Luna

Mitt sötsug har minskat och även aptiten. Har dock ökat lite i vikt. Är rädd att gå upp massor i vikt bara..

• Lilla Luna

Känner inget. Inte gjort under hela graviditeten. Är i vecka 10. Tog ett test igår bara för att vara säker trots att jag fått två positiva digitala. Teststrecken dök upp starkt långt innan kontrollstrecket. Vilket inte är så konstigt. Vill gärna göra ul för at se att det är någon där.

Vaknade inatt med typ kramp på höger sida av magen... Överväger att kontakta gyn men vet inte.

879214 skrev 2016-03-31 17:49:07 följande:

alltså någon mer än jag som inte känner sig gravid? jag kan inte tänka mig att det finns något i mig... känner mig som vanligt :S är i v 6.

• Lilla Luna
    vainilla skrev 2016-05-05 18:55:23 följande:

Haha precis som för mig. Kändes verkligt precis när man var där sen när man gick därifrån började jag att undra igen:p

Vad spännande! Tiden går relativt fort så snart är de RUL för oss alla:) Men du är nog först ut. Jag fick tid den 16e Juni först

Jag har rul 1/6. Känns långt dit men nu har jag bara en jobbvecka framför mig sen en vecka i Paris. Sen då jag är henna igen är det ju snart dags för rul. Beräknad 28/10 men är rädd för att bli flyttad till november, haha. Trivs i oktober. ;)
  • Lilla Luna

Både jag och mina syskon är födda tidigt. Jag i vecka 36, brorsan i 32 och småsyskonen i vecka 38 på båda. Så känns som det kan bli tidigare. Tror jag hade äl sent så är nog bf 5 nov egentligen men håller hårt i 28 oktober just nu.

vainilla skrev 2016-05-08 19:54:33 följande:

Hihi hoppas du får stanna i Oktober;) Min dotter kom i v36 så kanske blir en oktober bebis här med om den inte vill stanna tiden ut

• Lilla Luna
    vainilla skrev 2016-05-18 09:26:59 följande:

Tjejer. Måste fråga er.

Vi ska åka till Grekland i mitten på Augusti o jag går in i vecka 30 på hemresan.

Vet att jag måste ha läkarintyg mm för att få åka men har hört om ngn försäkring man kan teckna privat om man Skulle behöva sjukvård där som täcker både mig o barnet.

Någon som råkar veta vad den heter o var man tecknar den?

Kolla med olika försäkringsbolag vad de erbjuder i gravidförsäkring och i samband med resa. Eller fråga sin bm. :)
  • Lilla Luna

Var i Paris nyligen. I vecka 17. Inga problem så. Men se över din reseförsäkring. IF tror jag har gravidförsäkring som gäller redan nu, kan ju vara ett alternativ. Jag åkte med mamma på en weekend, mamma är barnsjuksköterska så det kändes tryggt. :)

MammaEm skrev 2016-05-27 07:48:57 följande:

Hej! Ska ni resa utomlands i sommar? Min kille är jätteorolig av sig och tycker vi ska välja ett säkert resmål osv för att jag är gravid men vad kan hända? Jag är i v 14 nu och har mått dåligt m illamående plus infektioner (UVi, förkyld, maginfluensa) men räknar inte med att jag är sjuk i sommar. Kommer vara v 18-19 då. Vad tycker ni man ska tänka på vid val av resmål/resa?

Svar på tråden BF november 2016