Inlägg från: awiie |Visa alla inlägg
  • awiie

BF november 2016

Hej! Jag hoppar in här i gruppen då jag också väntar bebis i november ???? är beräknad 11 november efter datering ultraljudet jag gjorde i v12. Så 17+6 idag???? till veckan är det äntligen dags för RUL som jag längtar! Tiden går så sakta tycker jag just nu... har en dotter på 3år så detta är min andra graviditet ????

• awiie

Oj såg nu att alla mina smileys blev frågetecken. Det ska det ju inte vara.

• awiie
    vainilla skrev 2016-06-10 10:27:29 följande:

6 dagar kvar till RUL, ÄNTLIGEN närmar de sig. Är helt säker på att de blir en pojke denna gången. Även om en flicka är precis lika välkomnad (:

Åh! Har du rul på torsdag? Det har jag :D
  • awiie
    vainilla skrev 2016-06-12 20:01:25 följande:

Vad roligt då har vi samma dag:) Ska ni ta reda på kön?

Ja verkligen , längtar så :D ja vi hade tänkt det, bara hoppas bebis vill visa ;) har ni tänkt ta reda på kön?
  • awiie
    Kroa skrev 2016-06-13 14:28:07 följande:

Idag fick vi se vår lille son för första gången! <3 <3 <3

Åh va mysigt :D blev ju en jättebra bild också:) grattis! När blev du beräknad?
  • awiie

Rul idag, allt såg så fint ut :D har ju dock varit stensäker på att jag väntade en flicka men ikke en liten pojke var det visst! Så nu ska man försöka komma på pojknamn ist vilket inte är de lättaste ;) fick även behålla mitt förlossningsdatum 11 nov

• awiie

Var hos barnmorskan i onsdags å var så taggad på att se vad mitt sf mått låg på, men tydligen kollar dem inte det "så tidigt i graviditeten" var då i 23+5...

Fick iaf lyssna på bebis hjärta :D <3

Är inne på mitt 6e bm besök denna graviditet pga att jag gick ner så mycket i vikt då jag bara spydde och har ännu inte gått upp ett gr, så äter tillbaka om två veckor :)

• awiie
    Rabatishome skrev 2016-07-23 03:30:15 följande:

Hoppar in i tråden!

Har också BF 10/11 2016

Första bebisen och har INGEN ANING vad man ska göra. När köper man allting? Alla gör så olika..

Kulturmåndagen brukar man inte köpa saker (kläder, säng osv) tidigt för att inte jinx it... Men jag vill ju:( haha

När ska ni köpa allting? Hur mycket ska man köpa? Hur vet man hur mycket kläder bebisen ska h? Hur vet man vilken blöja som passar bebisen? Hur vet man varför ungen gråter??? Haha

Helt stressad:(

Grattis:) har BF en dag efter dig :)

för mig är det andra graviditeten, men med bägge har jag börjat köpa allt efter vi varit på Rul, och nu är jag strax klar med allt. Tror jag ;) är väl en overall och bebismössa jag vet att jag har kvar i klädesväg. Annars är det väl tvättlappar och och nått blöjpaket till :)

Så du kan ju börja köpa på dig precis när du vill :) hur mycket av allt är ju det svåra då man inte vet hur stor bebis är när den kommit ut och hur fort den växer. Men några uppsättningar i strl 50 och 56 och uppåt kan ju vara bra, en vet ju inte om man får en kräk bebis eller inte;) och så beror det ju på hur tillgång till tvättmaskin finns.

I blöjväg skulle jag säga att köp ett par paket i newborn strl 1 och 2 så har du bägge ifall bebis är stor eller liten :)

Och gråt är något du lär dig när bebis kommit :)

Hoppas du blev lite klokare ;)
Svar på tråden BF november 2016