Rabatishome skrev 2016-07-23 03:30:15 följande:
Hoppar in i tråden!
Har också BF 10/11 2016
Första bebisen och har INGEN ANING vad man ska göra. När köper man allting? Alla gör så olika..
Kulturmåndagen brukar man inte köpa saker (kläder, säng osv) tidigt för att inte jinx it... Men jag vill ju:( haha
När ska ni köpa allting? Hur mycket ska man köpa? Hur vet man hur mycket kläder bebisen ska h? Hur vet man vilken blöja som passar bebisen? Hur vet man varför ungen gråter??? Haha
Helt stressad:(
Grattis:) har BF en dag efter dig :)
för mig är det andra graviditeten, men med bägge har jag börjat köpa allt efter vi varit på Rul, och nu är jag strax klar med allt. Tror jag ;) är väl en overall och bebismössa jag vet att jag har kvar i klädesväg. Annars är det väl tvättlappar och och nått blöjpaket till :)
Så du kan ju börja köpa på dig precis när du vill :) hur mycket av allt är ju det svåra då man inte vet hur stor bebis är när den kommit ut och hur fort den växer. Men några uppsättningar i strl 50 och 56 och uppåt kan ju vara bra, en vet ju inte om man får en kräk bebis eller inte;) och så beror det ju på hur tillgång till tvättmaskin finns.
I blöjväg skulle jag säga att köp ett par paket i newborn strl 1 och 2 så har du bägge ifall bebis är stor eller liten :)
Och gråt är något du lär dig när bebis kommit :)
Hoppas du blev lite klokare ;)