Inlägg från: Malva2015 |Visa alla inlägg
  • Malva2015

BF november 2016

Haarju skrev 2016-03-18 17:31:39 följande:

Snälla hjälp mig!

Jag slutade med p-plåster den 29 januari. Mens 1-7 februari.

Testa ägglossning 12,13,14,15 och alla visa att jag ej var fertil (digitalt ägglossningstest)

BIM va 29 februari (enligt sista mensen)

Testade clearblue vanliga och digitalt negativ 1,2,3,4 mars alla visa negativt.

Testa positivt 7 mars (testkollens billiga tester) ganska svagt.

8 mars visa digitalt 2-3 veckor. Och alla graviditetstest har blivit starkare och starkare för varje dag.

Va inne på VUL igår och då sa dom bara att fostret va max v5 nu. Enligt mensen borde ja va 6+4.

Kan de varit så att ägglossningen kommit senare så jag alltså blivit befruktade senare än jag trott?

Är jätte orolig för missfall så ska lämna nytt blodprov på måndag för att se om HCG har stigit.

Usch vad svårt .
    För det första , foster kan växa olika fort i början. De kan komma ikapp! Och man kan tro att ägget fäster vid ägglossning men ägget kan fästa ganska sent och så kan deras beräkning stämma .

Jag var med om samma sak men senare . Jag var i V8 och jag var helt hundra. Gyn sa v 6 Max . Det blev ett MA så småningom .

MEN jag tycker det är lite väl tidigt att avgöra i v 5-6. Försök att ta det lugnt och se om den vuxit till nästa vul . Hoppas för dig
  • Malva2015
    Gravid med PCOS skrev 2016-04-02 17:34:30 följande:

Hej tråden!

Är i vecka 9 (ca 8+3) efter att ha genomgått ett fördröjt missfall som stöttes ut vid nyårsskiftet men fick reda på att embryot inte utvecklades redan 2 månader innan utav läkare. I februari var mensen tillbaka igen och lyckades bli gravida igen på första försöket vilket känns otroligt med tanke på hur mycket vi kämpat/kämpar för att bli gravida då jag lider utav PCOS. Är det någon annan där ute som är gravid med PCOS eller har varit med om ett 'fördröjt missfall'?

Hej, jag hade ett MA i på julafton. Såg hjärtat slå i v 6 men den dog däromkring . Upptäckte det i v 10 och fick piller med hem. Nu är jag i v 7+4 och oroar ihjäl mig.

Vad är sjukdomen du har?
  • Malva2015
    Gideona skrev 2016-05-03 05:07:53 följande:

Jag får ingen novemberbebis, åtminstone inte detta år. Började få skumma blödningar/flytningar i torsdagskväll och frossade i lyckliga historier hela helgen och kände mig ändå rätt lugn. På söndagkväll ringde vi ändock till 1177 för att få lite trygga besked eftersom det börjat sticka och ila med jämna mellanrum ned mot blygdbenet. Sköterskan tyckte vi skulle kontakta kvinnokliniken igår (måndag) för säkerhetsskull. De ordnade akuttid för ultraljud och några timmar senare satt vi helt uppgivna i undersökningsrummet, då det bekräftats att lillknärten stannat av i utvecklingen i vecka 8 (jag var i v12). Nu fasar jag för processen att stöta ut allt. Vaknade tidigt nu på morgonen med riktiga smärtor, ökade blödningar och känner bara uppgivenhet för att fira min födelsedag på det här viset. Dock har vi framtidstro och är glada att det gick att bli gravida (det tog 1,5år att få plus på stickan). Nu önskar jag mig en liten i början på nästa år istället, och jag önskar innerligt att det kommer gå bra för er och era små! Kram till er allihopa!

Gud så tråkigt att höra. All styrka till er. Jag var också med om att fostret dött i v 8 förra gången. Fick piller med mig hem. Det var inte kul men gick bra. Allt är trots allt rätt litet i v 8.. Även om det är hemskt psykiskt.

Massor av kramar. Hoppas ni kommer på banan fort igen<3
  • Malva2015

Hej alla! Ni som lyssnar hemma på hjärtat med doppler. Finns det något i magen som man kan missta för bebisens hjärta?

Jag hittar hjärtat jättesnabbt och det slår säkert dubbelt så fort som min egen puls som jag också hittar i magen.
    Det är bara det att min mage inte växer någonting och är nu i v 16+3. Rädd att den är död och att det är ngt annat jag hör i min mage

• Malva2015
    Lilla Luna skrev 2016-06-03 12:05:30 följande:
    Lite surt liksom. Men både jag och mina tre syskon är födda tidigt. Allt från 2v till 6v. Så jag tror nästan på det. Sen var jag liten som bebis, så kan ju vara så att enligt deras mått är bebis i vecka 18 men enligt bebis är h*n i vecka 20 tillexempel. :) så får vi se när liten vill kika fram. Men hela sommaren ska gå först.
    Blir du inte orolig att bli flyttad ? Jag gjorde rul igår och blev flyttad 12 dagar från det datumet jag fått på kub. Grät hela dagen igår i rädsla att något är fel!:(
    Får komma om en vecka igen eftersom jag är så orolig.
  • Malva2015
    Anonym (Mi) skrev 2016-06-15 07:42:37 följande:
    Jag blev flyttad från 9de till 30de när jag väntade min första. Ut kom en frisk tös.

Att bli flyttad 12 dagar behöver ju inte betyda att något är fel. Såg allt bra ut utifrån den vecka dom beräknade till så är väl det toppen, eller?
    Allt annat såg bra ut men jag hade velat ha en förklaring på varför och hur de kan flytta en till ett datum som inte kan stämma rent logiskt och ändå säga att det inte är någon fara. Jag förstår faktiskt inte logiken. Jag oroar ihjäl mig.
  • Malva2015
    90pettersson skrev 2016-07-16 21:59:39 följande:

Vi har köpt vagn! :D Det blev en stokke trailz och den är sååå fin! <3 :D

Kul! Vi ska också ha en stokke trailz! Var det lång lev tid? Vilken färg tog ni?
Svar på tråden BF november 2016