Inlägg från: Kroa |Visa alla inlägg
  • Kroa

BF november 2016

Hej! 
    Jag hoppar gärna in här; jag har BF 10 november och går in i vecka 12 imorgon :) 
    Det blir mitt andra barn, men familjens tredje :)
    Mår fortfarande väldigt bra (peppar peppar), magen börjar komma fram mer och mer, och än så länge är jag mest bara trött och hungrig! 

Hur mår ni andra? 

• Kroa

Jag har barn sedan tidigare och med henne blev jag jättestor väldigt fort! Kulan började synas i vecka 14, och sen smällde till något ordentligt så det gick absolut inte att dölja från vecka 16, på bara två veckor var det jättestor skillnad!

Nu är jag i vecka 14, och kulan är mycket större än vad den var i tidigare graviditet, så det kan bli spännande att se hur stor jag blir denna gången! Haha

• Kroa

Jag har inte skrivit på ett tag, men vi ska på rul nu på måndag! Längtar som en tooooook!!

Har inte sett någon magbild än så jag tar oskulden på magbilderna tänkte jag! :D

Jag är mycket större än vad jag var med förra barnet, helt galet! gick in i vecka 19 idag! :)

• Kroa

Idag fick vi se vår lille son för första gången! <3 <3 <3
  • Kroa
    awiie skrev 2016-06-13 16:20:22 följande:

Åh va mysigt :D blev ju en jättebra bild också:) grattis! När blev du beräknad?

Ja, han var verkligen på vår sida under ultraljudet; snäll och lugn! :D

17 november blev det beräknat! :D
  • Kroa
    Malva2015 skrev 2016-06-15 08:24:44 följande:

Allt annat såg bra ut men jag hade velat ha en förklaring på varför och hur de kan flytta en till ett datum som inte kan stämma rent logiskt och ändå säga att det inte är någon fara. Jag förstår faktiskt inte logiken. Jag oroar ihjäl mig.

Jag blev flyttad från 23 maj till 4 juni första ultraljudet med mitt första barn. När jag gjorde ett till ultraljud på en annan klinik blev jag flyttad till 7 juni. Alltså över 2 veckor vilket absolut inte kunde stämma.

Den 31 maj tittade en frisk dotter ut som var 50 cm lång och vägde 3315g :)

Vid alla ultraljud kan de räkna fel och därför säger de att deras beräkningar kan skifta +/- 7 dagar när man gör det. Sen är det inte säkert det stämmer heller, men du behöver inte oroa dig för att ha blivit flyttad på ul, det är jättevanligt!

stressa inte upp dig onödan, försök att slappna av och njuta av graviditeten. Det mår både du och bebis bättre av! :)
  • Kroa

Jag går in i vecka 19 imorgon och har känt bebisen i två-tre veckor, kände jättetidigt denna gången även fast jag inte alls kände förrän typ v.21 första gången med mitt första barn. Jag har moderkakan i bakvägg och då känner man ju sparkar osv mycket tydligare :) ännu är det inga stora eller hårda sparkar, mer som små buffar ibland.

Men allt sånt där är ju väldigt individuellt, det är ju inte förrän v.25 man ska känna barnet varje dag så tycker inte ni ska oroa er än :)

Kanske är det en lugn bebis, och har ni moderkakan i framvägg så tar det ju längre tid innan man känner första gången.

Jag har hört (kanske är myt men ändå) att pojkar oftast känns tidigare för att de är vildare, medans man känner av sparkar senare med flickor för att de är lugnare. Inte säkert det stämmer, men ändå ;)

Svar på tråden BF november 2016