Barn som inte äter, var vänder jag mig?
Ska försöka göra detta så kort som möjligt. Son 2 år 4 mån, började strula med maten vid 6 mån ålder, äter knappt nåt, abslut ingen middagsmat. Han har periodvis bara ätir 3 x 300 ml välling per dygn. Innan han blev sjuk åt han 1 smörgås och ca 400 ml mjölk per dag. Jag har pratat med bvc om detta sedan han var 6 mån, men han följer tydligen sin kurva och är pigg och jätteaktiv, så de ser inget problem. Till saken hör att sonen har haft utslag och väldigt lös avföring från start. Tjatade till mig remiss till dietist, vi började med mjölkproteinfri kost och besvären försvann men pojken äter fortfarande inte.
Nu har han varit sjuk, feber och nu hosta, sedan lördags 6 dagar sen. Och han äter knappt mer än en bit frukt per dag, dricker hyfsat bra men noll aptit. Han orkar inget pga feber och att han inte ätit så vi vill ha näringsdryck. Han har gått ner 0.5kg och kommer inte kunna ta igen detta på egen hand. Vc hänvisar mig till dietist. Dietist har vi tid hos imorgon men han kan inte skriva ut dryck, och tror inte att någon kommer skriva ut till sonen eftersom "man skriver bara ut när det finns en bakomliggande sjukdom". Det känns som att han inte kommer kunna bli frisk från förkylningen utan näring i kroppen.
Vad gör jag? Vart vänder jag mig? Jag orkar inte se honom såhär mer, man ser varenda ben.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-18 14:06
Jag har beställt näringsdrycker själv, valde Provide Xtra Drink. Det var svårt att hitta utan mjölkprotein i