• Annafiafisa

Hatar honom så mycket!

Ville bara skriva av mig anonymt och få råd o tips!

Jag hatar min man sååååå mycket att jag kräks.

Vi har varit ett par jätte länge sedans ungdomstiden och varir gifta i 6 år.

Vi försöktw få barn länge och till slut blev jag gravid och fick en underbar son förra året ( 2015 ).

Innan jag blev gravid så hade vi så klart småbråk men de gick att lösa. Vi levde ett normalt svensson liv , båda har jobb, bor i en fin lägenhet osv osv.

Allt började under förlossningen. Min barndomsvän och HAN va med på förlossningen.

Jag blev igångsatt och när jag väl fick verkarna så blev jag ett monster. Klarade inte av värkarna fick panik osv. Bm gav mig då med min tillåtelse morfin spruta. Jag blev så lugn men kände vart enda värk men jag va så svag att jag knappt kunde röra mig. Ville bara ligga själv och gå in i verkarna och låta kroppen göra sitt och jag bara följa med. I 7 timmar låg jag så. Andades bara med näsan, munnen va jääääättte torr. Under hela denna tiden hade HAN sprungit ut för att röka, prata med sin mamma i telefonen, kommit in o sattit sig i stolen o klagat på att han va trött och inte orkade mer. Klagat på att han inte kan sova för att jag gör konstiga ljud. Han hade tittat på mig och frågat om jag vill ha vatten och då jag inte ville/kunde prata så hade jag bara lyft handen och råkat nudda glaset så att vattnet hade spilts. Då sa han till mig jätte högt på

vårt språk - Jag hoppas att din mamma knullas och du döööör - !!!!!!!!

Sen somnade han i 5 timmar utan att bry sig. Ville inte ens gå upp när BM sa till honom att sonen är snart ute.

Jag födde min underbara son, direkt efter att jag födde, läkaren hade precis sytt mig, hade inte sovit på 48 timmar, så sa han att han var trött och skulle hem o sova. Min vän stannade med mig en stund men hon va tvungen att gå hem för hon har hund och var tvungen att vila för hon skulle jobba. Så där blev jag själv med ett nyfött barn, ingen sömn, jätte öm.

Han kom några timmar senare. Kom in, sa hej, satte sig en stund. Frågadr hur jag mådde. Sen sa han att han va tvungen att gå för att jag måste hem till mina

föräldrar och äta mat.

Jag fick sömn nästa dag när jag blev släppt och min mamma kom

och tog hand om

min son. Sov bara några timmar. Jag var en zombi. Han äcklades att byta blöja, jag fick gå upp på natten med feber och kallsvettningar och byta blöja och ta hand om min son. Han brydde sig inte.

Och neej han var inte depremerad. För han va huuur glad som helst när väl vår son inte grätt ; då tog han honom och så. Han va noga o säga till

mina föräldrar att inte pussa på honom. Men hans bästa kompis rökte framför minnnn sonnn och han sa inte ett ljuuuuud. Och han blev sur för att " jag skämde ut honom " när jag tog vår son borttt från hans vän. 2 veckor efter att jag fött slog han mig för att vår son grätt och jag väkte honom

för att hjälpa mig.

Gaaah får damp när jag skriver.

Varje dag bråkar vi, jag har bett honom att gå ut, har hämtat skiljmässo papper, sagt till honom att jag inte vill veta av honom, att jag inte har känslor för honom att jag verkligen hatttar honom . Men han vääägrar lämna !!! Han river skiljmässo papprerna, han säger att han älskar mig o blablaaaaaa.

Vet inte va faaan jag ska göra asså för att få bort honom. Hattttar han sååååååå mycket !!!!!!!

• Svar på tråden Hatar honom så mycket!
  • sextiotalist

Skriv under papperna själv och skicka in. Han behöver inte skriva under, det räcker med att du gör det. Sedan letar du rätt på.eget boende och flyttar

• Anonym (exakt)

Det finns två olika papper, ett där ni är överens och båda skriver under och ett annat där bara en behöver skriva under. Det som händer om man inte är överens är att man får 6 månaders betänketid, men det kommer ni ju få ändå eftersom ni har barn tillsammans.

Sen är ju det lättaste att du söker bostad själv och flyttar så fort du kan. Alternativ bor hos släkt vänner om du kan tills du får en egen lägenhet.

• Anonym (Oh)

Oh my god! Mardrömmen! Du har mina sympatier och empatier!!! Massa kramar!

• Anonym (Skitstövel)

Vilken j-a skitstövel han är!Skriv själv skilmässoansökan och fixa ett hem till dig och barnet.Du har det bättre-utan honom.Min ex-man var inte bättre så jag vet.

• Anonym (E)

Mitt ex blev likadan när vi fick barn och det blev inte bättre, snarare tvärtom. Önskar så många ggr att jag kunde gå tillbaka i tiden och lämnat på en gång! Snälla skriv under själv och flytta, både för din och bebisens skull!

• Annafiafisa

Saken är den att lägenheten är på mitt namn. Jag har bett honom söka egen lägenhet. Hitta någon annan o lämna migg. Har pratat med både mina o hans föräldrar. Har sagt klart o tydligt att jag inte orkar merrrrr !! Vill inte mer. Mina föräldrar är

på min sida. Men hans föräldrar säger till honom att inte lämna mig vad än jag säger. Han föräldra bor inte här och han brukar skicka pengar till dom och utan mig så blir det inga pengar då hans pengar måste gå till hans utgifter. Jag är absolut inte ekomnomisk beroende av honom. Jag tjärnar mer än honom. Han har en bajs familj, hans föräldrar styr mott liv genom honom. Hans pappa säger till honom vart hans pengar ska gå asså kan ni fatta ????

De började bestämma

över mina pengar ocksåå men jag satte stoppp !! Köpte min sons barnvagn för 5000 kr och vet ni vilket liv det blev ?? Köper nya kläder till

min son och han berättar till sin pappa, o hans pappa vågar inte säga nått till mig utan försöker prata in i hans huvud att inte låta mig göra det ! Men jag har sattit gränser och han har inte tillgång till mina pengar alls mer ! Innan hade vi gemensam ekonomi men när jag blev gravid började hans pappa att bestämma och då delade jag så han inte har tillgång till mina pengar, så vi delar på hyran elen internet osv. Ohhjj ångrar dagen då jag träffade honomm. Fyfan va ung o dum man varrrr. Han växt ifrån honom sååå mkt han är inte alllls min typ.

Man kan ju inte ha 2 lägenheter i sitt namn o han vägrar lämna. Jag ska fan i mig ta o skriva under skiiljmässo pappeerna själv. Jag visste inte att man kunde de, ska läsa igenom de noga o skicka in de.

• Anonym (well)

Vilket avskum, bra - skicka in skilsmässoblanketterna och kontakta en kvinnojour för mer råd, hjälp och stöttning huruvida du ska göra för att få honom vräkt från din lägenhet.

• Stårschan
    Annafiafisa skrev 2016-02-16 14:59:41 följande:

Saken är den att lägenheten är på mitt namn. Jag har bett honom söka egen lägenhet. Hitta någon annan o lämna migg. Har pratat med både mina o hans föräldrar. Har sagt klart o tydligt att jag inte orkar merrrrr !! Vill inte mer. Mina föräldrar är

på min sida. Men hans föräldrar säger till honom att inte lämna mig vad än jag säger. Han föräldra bor inte här och han brukar skicka pengar till dom och utan mig så blir det inga pengar då hans pengar måste gå till hans utgifter. Jag är absolut inte ekomnomisk beroende av honom. Jag tjärnar mer än honom. Han har en bajs familj, hans föräldrar styr mott liv genom honom. Hans pappa säger till honom vart hans pengar ska gå asså kan ni fatta ????

De började bestämma

över mina pengar ocksåå men jag satte stoppp !! Köpte min sons barnvagn för 5000 kr och vet ni vilket liv det blev ?? Köper nya kläder till

min son och han berättar till sin pappa, o hans pappa vågar inte säga nått till mig utan försöker prata in i hans huvud att inte låta mig göra det ! Men jag har sattit gränser och han har inte tillgång till mina pengar alls mer ! Innan hade vi gemensam ekonomi men när jag blev gravid började hans pappa att bestämma och då delade jag så han inte har tillgång till mina pengar, så vi delar på hyran elen internet osv. Ohhjj ångrar dagen då jag träffade honomm. Fyfan va ung o dum man varrrr. Han växt ifrån honom sååå mkt han är inte alllls min typ.

Man kan ju inte ha 2 lägenheter i sitt namn o han vägrar lämna. Jag ska fan i mig ta o skriva under skiiljmässo pappeerna själv. Jag visste inte att man kunde de, ska läsa igenom de noga o skicka in de.

Han låter verkligen som ett stort barn som inte har klippt navelsträngen. Vad i hela friden har hans föräldrar med er ekonomi att göra? Skriv under skilsmässopapperen så fort du kan. Du har ju ett riktigt barn att ta hand om nu.
  • Anonym (E)

Om han vägrar att lämna lägenheten, kanske du kan säga upp den och flytta hem till dina föräldrar så att du har stöttning. Kan ju erbjuda honom att överta hyreskontraktet. Sök lägenhet som du och barnet flyttar själva till sen och släpp inte in honom där!!
    Var ungefär så jag fick göra för att bli av med mitt ex. Flyttat ifrån mig skulle han aldrig gjort, men en lägenhet som jag ordnade på egen hand hade han ingen rätt att komma till. Kan vara lite mer problematiskt med det juridiska annars även om du står ensam på kontraktet när ni har bott där tillsammans.

• Anonym (Hej)

Kolla upp möjligheterna att byta lägenhet. De flesta värdar godkänner det så länge den nya hyresgästen uppfyller villkoren. Då blir du av med honom samtidigt som du får ett nytt eget boende.

• Anonym (exakt)
    Annafiafisa skrev 2016-02-16 14:59:41 följande:

De började bestämma

min son och han berättar till sin pappa, o hans pappa vågar inte säga nått till mig utan försöker prata in i hans huvud att inte låta mig göra det ! Men jag har sattit gränser och h9an har inte tillgång till mina pengar alls mer ! Innan hade vi gemensam ekonomi men när jag blev gravid började hans pappa att bestämma och då delade jag så han inte har tillgång till mina pengar, så vi delar på hyran elen internet osv. Ohhjj ångrar dagen då jag träffade honomm. Fyfan va ung o dum man varrrr. Han växt ifrån honom sååå mkt han är inte alllls min typ.

Vet inte hur lätt det är att få en ny lägenhet i staden du bor, men du kan ju alltid sägs upp din så då måste han ju flytta och sen kanske bo hos dina föräldrar tills du får en ny.
  • trogen smen

Det var ju ingen kvalitets man du har hittat. Snarare den sämsta sorten. Du är helt klart värd bra mycket bättre man. 

• Anonym (Blixten)
    trogen smen skrev 2024-05-12 10:34:16 följande:

Det var ju ingen kvalitets man du har hittat. Snarare den sämsta sorten. Du är helt klart värd bra mycket bättre man. 

Åtta år senare lär de nog ha skilt sig för länge sedan.
  • Anonym (Man)

Ni har varit ihop länge och gifta i sex år. Du har genomgått stora hormonella förändringar i och med din graviditet. Du tror inte att det även kan ha med dig att göra?

Hatade du honom öven innan graviditeten?

• Mimosa86
    Anonym (Man) skrev 2024-05-12 10:54:57 följande:

Ni har varit ihop länge och gifta i sex år. Du har genomgått stora hormonella förändringar i och med din graviditet. Du tror inte att det även kan ha med dig att göra?

Han har slagit henne. Han sa under förlossningen att han önskade henne död. Ja självklart är det hennes fel .. stolpskott.

By the way så är tråden flera år gammal
  • Anonym (??)
    Anonym (Man) skrev 2024-05-12 10:54:57 följande:

Hur kommer det sig att du rättfärdiga slag, hot och annan verbal misshandel? På vilket sätt kan det bli kvinnans fel? 

Ja, jag vet att tråden är många år gammal. 

Ts, om du ser detta; hur gick det för dig? 
  • Anonym (fjärrkontroll)

Även om tråden är gammal, så kunde jag inte låta bli att läsa. Varför får jag en känsla av att denna man är muslim? De har en mycket dålig inställning till kvinnor, och anser att vi är lägre stående varelser. Är lite förvånad över att man skaffar barn med en sådan här kille.

• Anonym (Isabell)
    Anonym (fjärrkontroll) skrev 2024-05-13 13:08:15 följande:

Även om tråden är gammal, så kunde jag inte låta bli att läsa. Varför får jag en känsla av att denna man är muslim? De har en mycket dålig inställning till kvinnor, och anser att vi är lägre stående varelser. Är lite förvånad över att man skaffar barn med en sådan här kille.

Ja, för svenska män slår aldrig sina fruar. För övrigt är det väl inte konstig att man skaffar barn med någon från samma land som en själv? Eller ska alla världens kvinnor gifta sig med svenska män? 

Förhoppningsvis lever TS sitt bästa liv just nu med en ny fin man och sin fina son! 
Svar på tråden Hatar honom så mycket!