• annieh897

Opraktiskt med vitt chassi på barnvagn?

Vi har bestämt oss för att köpa Britax Go Next men vi velar vilken färg vi ska välja. Jag tycker att den helsvarta är tråkig och föredrar rent utseendemässigt den grå med vitt chassi - men hur skitigt/slitet/fult blir ett vitt chassi egentligen? Jag ville ha den grå med svart chassi, men den finns inte längre att få tag på. Ni som har eller har haft vagn med vitt chassi, vad är er erfarenhet?

• Svar på tråden Opraktiskt med vitt chassi på barnvagn?
  • AnnieLii

det är väll bara att torka av den med en trasa, jag skulle inte se att chassit blir smutsigare för den är lätt att rengöra men tex vit liggdel/sittdel som är i tyg är ju jobbigare eftersom man måste tvätta det om det inte är i plastigare material och går att torka av det med :)

• Carambolan

Vi hade svart chassi till våra vagnar och det blev bra lerigt och skitigt det med.

• Oscli

Vi har köpt en go next 2015 med svart chassi och grå liggdel/sittdel. Enda skillnaden mot 2016 modell är att de tagit bort märket brio...annars precis samma vagn dessutom fick vi den lite billigare

• annieh897
    Oscli skrev 2016-02-16 08:50:26 följande:

Vi har köpt en go next 2015 med svart chassi och grå liggdel/sittdel. Enda skillnaden mot 2016 modell är att de tagit bort märket brio...annars precis samma vagn dessutom fick vi den lite billigare

Det var en sån vi ville ha men de verkar inte finnas någonstans att få tag på längre. De är slut hos tillverkaren och har inte hittat nån återförsäljare som har kvar i lager.
  • Oscli
    annieh897 skrev 2016-02-16 10:24:02 följande:

Det var en sån vi ville ha men de verkar inte finnas någonstans att få tag på längre. De är slut hos tillverkaren och har inte hittat nån återförsäljare som har kvar i lager.

Synd. Där vi köpte hade de både 2015 och 2014 års modeller kvar som tur var.
  • yodi

har haft både vitt chassi och vanligt metall, tycker inte att det vita blev skitigare eller mer slitet.

Svar på tråden Opraktiskt med vitt chassi på barnvagn?