Varför är inte folk ärliga nu för tiden med hur mycket dom pluggade per vecka i snitt?
Varför är inte folk ärliga nu för tiden med hur mycket dom pluggade per vecka i snitt?
När jag frågar typ en civilekonom, socionom eller lärare så säger dom alltid att man ska se det som heltid alltså 40h/vecka... Jag frågar dom ärligt hur mycket dom pluggade, att det är sällan man når upp till 40h/vecka på lärarprogrammet till exempel... Men dom är så jävla oärliga med att säga hur mycket dom verkligen pluggade, allt för att skryta...
Varför har folk sådana problem med att ärligt säga hur mycket dom verkligen pluggade och inte bara komma med det klassiska kommentaren att man ska se det som ett heltidsjobb alltså 40h/vecka.
Jag frågade ifall dom pluggade 20, 30, 40, 50h... Men fan heller... Dom ger sig inte... Varför är dom inte ärliga och säger som det är bara?
Jag möter sådana personer säkert 50% av gångerna jag frågar... Herregud...
Dina vänner har rätt, studerar du 100% ska det ses som heltid och du förväntas lägga ner 40 h/vecka. Även om du klarar av att passera godkänt med mindre än så, kan du betrakta dina nedlagda timmar som en investering för din framtida yrkespraktik. Jag lovar att du får med dig mer om du läser mer och reflekterar mer. Att ha en så instrumentell syn på lärande som du har, dvs att man pluggar bara för att bli godkända, inte för att lära sig, är inte riktigt lovande för framtiden just för en lärarstudent, tyvärr.
Jag jobbar på lärarutbildningen och kan intyga att kraven för godkänt ibland är för lågt ställda. Vi tvingas tyvärr anpassa oss till det svaga studentunderlaget, som inte skulle klara kurserna och få examen annars. Det är för att institutionerna får pengar för varje godkänd student; underkänner vi för många studenter går inte ekonomin ihop och i förlängningen tvingas vi kanske lägga ner många ämneslärarutbildningar.