Inlägg från: Anonym (Ärligt?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ärligt?)

Varför är inte folk ärliga nu för tiden med hur mycket dom pluggade per vecka i snitt?

Varför är inte folk ärliga nu för tiden med hur mycket dom pluggade per vecka i snitt?

När jag frågar typ en civilekonom, socionom eller lärare så säger dom alltid att man ska se det som heltid alltså 40h/vecka... Jag frågar dom ärligt hur mycket dom pluggade, att det är sällan man når upp till 40h/vecka på lärarprogrammet till exempel... Men dom är så jävla oärliga med att säga hur mycket dom verkligen pluggade, allt för att skryta...

Varför har folk sådana problem med att ärligt säga hur mycket dom verkligen pluggade och inte bara komma med det klassiska kommentaren att man ska se det som ett heltidsjobb alltså 40h/vecka.

Jag frågade ifall dom pluggade 20, 30, 40, 50h... Men fan heller... Dom ger sig inte... Varför är dom inte ärliga och säger som det är bara?

Jag möter sådana personer säkert 50% av gångerna jag frågar... Herregud...

• Svar på tråden Varför är inte folk ärliga nu för tiden med hur mycket dom pluggade per vecka i snitt?
  • Anonym (Ärligt?)
    Venne skrev 2016-02-14 13:16:17 följande:

Hur vet du att de är oärliga? Det är ju bara ditt antagande.

Nog fan ska man veta hur mycket man pluggade om man pluggar i minst 3 år...
  • Anonym (Ärligt?)
    Anonym (***) skrev 2016-02-14 13:22:29 följande:
    Tror du att folk sitter och för dagbok hur många timmar de pluggar? Ibland blir det mer, ibland mindre, de svarar väl ett snitt.

Varför har du problem med detta?
    Nog ska dom veta ifall dom pluggade 8h den dagen, nästa dag 5h osv... Sedan lägger dom ihop alla dom timmarna och tar ett snitt på en vecka.

Nog visste jag hur mycket jag pluggade på gymnasiet per vecka till exempel.
  • Anonym (Ärligt?)
    Anonym (***) skrev 2016-02-14 13:26:48 följande:
    Som sagt, varför är det ett problem för dig?
    Ja... Var ärlig och säg som det är.

Det skulle jag också gjort om jag pluggade ett program.

Jag är intresserad hur mycket dom pluggar, klart man blir sur på sådana som ljuger.
  • Anonym (Ärligt?)
    Anonym (?) skrev 2016-02-14 13:39:33 följande:

Vad menar du att folk är oärliga med hur mycket de pluggade? Menar du att de drar av timmar eller lägger på timmar? Hur vet du att de ljuger om det, alla har väl olika lätt att ta till sig saker och behöver därför plugga olika mycket.

Själv är jag socionom men pluggade nästan ingenting mer än att gå på föreläsningarna. Sedan vid tentorna lade jag väl kanske 5 h/dag några dagar eller någon vecka innan tentorna skulle lämnas in. Men jag hade kurskamrater som fick plugga mycket emellan tentorna i studiegrupper och som kanske ändå hade svårt att klara tentorna. Vem av oss skulle ljuga om du frågade oss, anser du (eftersom du tydligen tycker att du har bestämmanderätt på hur mycket folk "ska" plugga på olika program)?

Det är bra du är ärlig åtminstone, folk vill inte ens gå in på sådant idag om hur mycket dom pluggade.

Alla borde kunna säga hur mycket dom pluggade, men dom vägrar gå in på det...
  • Anonym (Ärligt?)
    Anonym (Fia) skrev 2016-02-14 13:47:41 följande:

Hur kan det vara skryt att säga att man pluggar 40 h i veckan om man går en utbildning som anses vara lätt? Själv är jag inte ärlig just eftersom jag inte vill skryta med hur lätt jag har för att lära mig. Jag läser till läkare och lägger i snitt 4 timmar i veckan på att plugga (utöver ca 25 timmars praktik), men jag brukar säga att studierna tar 40-45 timmar i veckan totalt.

Ja... Det är ett sådant svar jag är ute efter... Inte bara standard svaret: "Man ska se det som ett heltidsjobb"

Säg istället, jag pluggade kanske 4-6 timmar per dag + 25h/vecka praktik.
  • Anonym (Ärligt?)
    athanatos skrev 2016-02-14 14:50:05 följande:

Jag minns inte heller, skulle någon fråga mig så hade jag svarat...normalt. Har nog aldrig räknat antalet timmar direkt.

Det är bättre att vara ärlig genom att säga: "Jag räknade inte timmarna"... istället för att komma med "Man ska se det som ett heltidsjobb" om man pluggar lärarprogrammet eller socionom.
  • Anonym (Ärligt?)
    Aniiee skrev 2016-02-14 16:05:25 följande:

Jag har också vid minst 4 tillfällen pluggat 50 timmar i sträck......

Bra, då vet du hur mycket du har pluggat under din utbildning också.
Svar på tråden Varför är inte folk ärliga nu för tiden med hur mycket dom pluggade per vecka i snitt?