• yeex

Favoritmärke inom hudvård?

Svårt att bara välja en, har ändå testat mig fram flera år, känns som jag provat det mesta, men nu har jag lyckats finna mina favoriter:

Orignis - känns rent helt enkelt, kanske lite kladdiga och inte optimala till ung hy med tendens till finnar/pormaskar, men väldigt bra ansiktsmasker och peelings, beroende på vilken serie man väljer.

Avène - absoluta favoriten, funkar jättebra till både känslig- och tonårshy, får aldrig finnar eller glansig hy av dessa, och de lugnar samtidigt om du känner dig flammig eller irriterad. Helt okej pris också!

LCC (löwengrip care & color) gillar jag också, men ansiktskrämen luktar ganska mycket parfym(?), är osäker på om det verkligen är bra för hyn, doften är god dock, och hyn håller sig fin.

Sen vad gäller kroppsvård, alltså bodylotions så säger jag RITUALS alla gånger, helt fantastiska!

Som budget gillar jag nivea, men inte till ansiktet. :)

• yeex

Ang. antirynkkrämer är jag nog som de flesta skeptisk. Tror snarare att det handlar om återfuktning, låt inte huden torka ut. Annars är det nog mest att kasta pengar i sjön, tror jag.

Svar på tråden Favoritmärke inom hudvård?