Inlägg från: TheKitten |Visa alla inlägg
  • TheKitten

Någon annan med PCO???

Hej hej!
    Jag har också PCO/PCOS.
    Fick det konstaterat efter att försökt bli gravid i över 1 år.
    Precis som dig tyckte jag det var skönt att få veta vad felet var. Har knappt haft nån spontan mens alls efter att jag slutade med p-ring.
    Började min första kur med Pergotime i slutet av januari 2015. Sen fick jag testa Letrozol då Pergotime gav mig för tunna slemhinnor. Funkade inte heller så nu kör jag på Ovitrelle (sprutor). Andra försöket med dom nu och jag svarar bra på dom :)
    Lycka till med plusset!

• TheKitten

Jag var också lite orolig för flerbörd i början men nu är jag försökte ett tag har jag mer accepterat den möjligheten, hellre fler än inga ;)

Jag inväntar mensen nu eller att den inte kommer helst :)

• TheKitten
    Gweny skrev 2016-02-25 10:06:48 följande:

Fick reda på att jag har PCOS när vi började med vår utredning. Tyvärr lyckades vi inte med pergotime. Jag fick ÄL, men blev inget ändå. Vet dock flera som lyckats!

Blev tillslut IVF och nu är jag gravid i v.25.

Hej!
    Har en fråga till dig.
    Hur många ggr fick ni försöka innan det blev IVF?
    Som det står ovan så tar jag sprutor nu och jag får ÄL av dom men än har inget slutat med ett plus. :(
    Så därför jag undrar hur många försök ni fick göra innan läkaren tyckte att IVF var nästa steg.
    Tog sig IVF försöket på första försöket?
  • TheKitten
    Gweny skrev 2016-02-28 22:04:50 följande:
    Tror det är lite olika beroende på läkare. Min var väldigt vettig. Eftersom det på enkeldos gav mig ÄL så var det ingen idé att köra dubbel/trippeldos tyckte hon. Så jag tog 3 kurer "bara". Sen blev det remiss till SU.

Det tog sig på vårt 2a FET(frysförsök) så räknas in inom 1a IVF. Men 3e gången om man räknar insatta embryon. Så känns helt fantastiskt att det lyvkades!
    Okej! :)
    Mina läkare verkar vettiga så jag får hoppas att om det inte tar sig efter några gånger att det blir remiss :)
  • TheKitten
    Jäniiis skrev 2016-03-02 10:05:18 följande:

Hej igen!

Fick min mens i lördags(2 dagar efter primolut), och hade förberett mig totalt på att få en mens jag aldrig varit med om tidigare=jätteriklig med ond mensvärk osv.. Men som man säger, man ska inte lita för mycket på Google haha, för nu 4 dagar senare är mensen slut??! Vilket jag tycker verkar lite märkligt eftersom jag inte haft mens på sååå länge så bör den ändå vara lite längre.. Aja, käkar mina Pergo för fullt nu. Men undrar om ni har tips till mig, När ska jag börja testa med äl stickor? Och ska jag testa morgon och kväll för bästa resultat eller? Vet att det inte är helt säkert men ändå bättre än att inte testa alls. Vill ju veta om pergo funkar på mig. Min gyn bokade dessutom ingen tid för att kolla om jag haft äl, jag skulle äta i 4 månader och har jag inte blivit gravid så först då ska jag ringa och boka tid..

Hoppas ni har tips!!

Inte jättekonstigt att du bara hade mens i 4 dagar. Dina slemhinnor växer bara om kroppen gör sig beredd på äl och eftersom du inte haft det så har dom inte växt :)
    Jag vet in läkare bokad in mig 14 dagar efter första mensdagaen för att kolla äggblåsor. Så du kan ju börja där runt cykeldag 14 så du inte missar. :)
    Sen efter första om det inte blir något så har du ju ett hum om när din äl blir.
    Och om du inte får nå äl så ring gyn igen.
Svar på tråden Någon annan med PCO???