Jäniiis skrev 2016-03-02 10:05:18 följande:
Hej igen!
Fick min mens i lördags(2 dagar efter primolut), och hade förberett mig totalt på att få en mens jag aldrig varit med om tidigare=jätteriklig med ond mensvärk osv.. Men som man säger, man ska inte lita för mycket på Google haha, för nu 4 dagar senare är mensen slut??! Vilket jag tycker verkar lite märkligt eftersom jag inte haft mens på sååå länge så bör den ändå vara lite längre.. Aja, käkar mina Pergo för fullt nu. Men undrar om ni har tips till mig, När ska jag börja testa med äl stickor? Och ska jag testa morgon och kväll för bästa resultat eller? Vet att det inte är helt säkert men ändå bättre än att inte testa alls. Vill ju veta om pergo funkar på mig. Min gyn bokade dessutom ingen tid för att kolla om jag haft äl, jag skulle äta i 4 månader och har jag inte blivit gravid så först då ska jag ringa och boka tid..
Hoppas ni har tips!!
Inte jättekonstigt att du bara hade mens i 4 dagar. Dina slemhinnor växer bara om kroppen gör sig beredd på äl och eftersom du inte haft det så har dom inte växt :)
Jag vet in läkare bokad in mig 14 dagar efter första mensdagaen för att kolla äggblåsor. Så du kan ju börja där runt cykeldag 14 så du inte missar. :)
Sen efter första om det inte blir något så har du ju ett hum om när din äl blir.
Och om du inte får nå äl så ring gyn igen.