Inlägg från: Jäniiis |Visa alla inlägg
  • Jäniiis

Någon annan med PCO???

Hej!

Jag har nyligen varit hos gynekologen och fått konstaterat att jag har typiska PCO äggstockar. Kom dock inte som en chock då jag redan läst igenom hela Google innan. Slutade med mina p-plåster u september förra året och har sedan dess inte fått spår av varken mens eller ÄL.

Så är faktiskt glad att hon hittade vad som va fel, så nu har jag fått utskrivet både primolut nor och pergotime. Tänkte starta på måndag!

Undrar nu om det finns någon annan som är i liknade sits och vill följas åt?

*har stor längtan efter ett plus*

• Svar på tråden Någon annan med PCO???
  • Jäniiis

Åh tack för svar!

Känner mig bara helt förvirrad och hoppas att Pergo nu ska hjälpa mig. Äter sista tabletten primolut imon så får hoppas att mensen kommer så jag kan börja med Pergo..

Som Cliin skriver ovan så är jag lite orolig för att få flerbörd då jag läst att många fått det. Men samtidigt så är 2 alltid bättre än 1;) tänker bara på hur min lilla kropp skulle orka bära på fler än ett samt ev komplikationer..

Lycka till du med! Nu tror vi att vi båda får ett plus inom snar framtid eller hur?? :D

• Jäniiis

Hej igen!

Fick min mens i lördags(2 dagar efter primolut), och hade förberett mig totalt på att få en mens jag aldrig varit med om tidigare=jätteriklig med ond mensvärk osv.. Men som man säger, man ska inte lita för mycket på Google haha, för nu 4 dagar senare är mensen slut??! Vilket jag tycker verkar lite märkligt eftersom jag inte haft mens på sååå länge så bör den ändå vara lite längre.. Aja, käkar mina Pergo för fullt nu. Men undrar om ni har tips till mig, När ska jag börja testa med äl stickor? Och ska jag testa morgon och kväll för bästa resultat eller? Vet att det inte är helt säkert men ändå bättre än att inte testa alls. Vill ju veta om pergo funkar på mig. Min gyn bokade dessutom ingen tid för att kolla om jag haft äl, jag skulle äta i 4 månader och har jag inte blivit gravid så först då ska jag ringa och boka tid..

Hoppas ni har tips!!

• Jäniiis
    GrönTröja skrev 2016-03-18 16:08:35 följande:

Hej!

Jag hoppar in här. Jag och sambon sökte hjälp då vi försöker vi gravida igen. Men fick detta svar ifrån vår mottagning. Blev faktiskt ledsen. Kan dom göra så? Ska inte dom finnas där för att hjälpa? Finns ingen privatklinik här där vi bor, men ca 30mil bort. Men det kostar väl massa pengar också?

Varför kan inte läkaren i mitt landsting skriva ut primolut och pergotime? :(

Hej på dig!

Nej men vad är det jag läser?? Tycker det verkar konstigt, varför skulle ni inte få hjälp trots att ni har ett barn? Ne, blev änna sur nu...

Och som svar på din fråga, privatkliniken jag går på kostar inte mer än någon annan gynekolog som tur är :)
Svar på tråden Någon annan med PCO???