Inlägg från: Marsbarn91 |Visa alla inlägg
  • Marsbarn91

Min älskade son

Jag förstår hur ni alla tänker, men en del av er kan verkligen behöva formulera er bättre. Ni sparkar på nån som redan ligger, som är rädd och förkrossad och står inför en situation de nog inte förväntat sig att nånsin stå inför. Det är inte ni som står med det här valet, det är inte ni som bär bördan av det här tunga beslutet. Var snälla istället, stötta ts eller uppmuntra till ett annat val. Men ni behöver inte vara så hårda mot någon som går igenom nåt fruktansvärt.

• Marsbarn91
    Drottningen70 skrev 2016-02-13 21:41:24 följande:
    Vad vet du om vad vi andra varit med om?

Jag skulle ha empati om vederbörande uttryckte sorg över att hennes kommande barn drabbades av handikapp. Men att uttrycka sorg över att förlora "min älskade son" När hon själv väljer att avbryta graviditeten för att armarna inte utvecklas som de ska och menar att hin gör det för barnets skull är hyckleri. Faktum är att om hon VERKLIGEN betraktade fostret som "sin älskade son" skulle det inte finnas på kartan att abortera honom.

Abort gör man i 99 fall av 100 för sin egen skull, så även TS, då avsaknad av armar inte alls betyder att man inte kan få ett normalt liv med glädje, sorg, utbildning,jobb, kompisar, äktenskap, barn och karriär....
    Hur kan du säga så? Förstår du hur hemskt det du säger är? Jag tvivlar inte en sekund på att hon älskar sitt barn, men de har just fått hemska nyheter och hon är uppriven. De är rädda för hur barnets liv kan bli och kämpar med det här. Vilket beslut de än tar är det inte upp till oss att döma dom, vi vet ingenting om deras förutsättningar eller tankar bakom beslutet. Just nu känner de att det hela är hopplöst och såna inlägg som dina ger henne varken tröst eller förmodligen ens lust att fortsätta läsa den här tråden och kanske få hjälp att se det på ett nytt sätt. Stötta så kanske du kan påverka henne att se det hela med andra ögon. Just nu attackerar du bara någon som är förkrossad och vad gör det för nytta? Utöver att du får sitta där och spy galla över en stackars kvinna som är rädd och ledsen, vad har du åstadkommit?
Svar på tråden Min älskade son