Inlägg från: Anonym (Kolin) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kolin)

Hur påverkas ett barn av att bli bortlämnad?

Ska han jobba varje natt på sonens vecka ? Hur jobbar han den andra veckan ?

• Anonym (Kolin)
    Anonym (Varje natt) skrev 2016-02-13 09:46:39 följande:
    Volvo personvagnar går på söndag natt. Sedan jobbar man natt varje natt hela veckan och går av fredag morgon. Vilket gör att den enda dagen man inte arbetar ät lördagen. .

Ganska vanligt inom industrin.
    Fast det är mera än heltid i så fall o dom har dispens på dygnsvilor o veckovilor för vi har en lag i detta land som styr detta
  • Anonym (Kolin)
    Anonym (Varje natt) skrev 2016-02-13 10:06:47 följande:
    Nej. Det är mindre än 40 timmar i veckan. Men det är ändå varje natt och har pappan ett liknande jobb är det inte omöjligt att det faktiskt är fem nätter i veckan, fyra veckor i månaden. Inga extra lediga dagar eller ledigt var tredje vecka.

Alla arbetsplatser ser inte likadana ut eller har samma avtal.

Så här ser arbetstiden ut för tillfället på Volvo för nattskiftet.

Nattskift (34,5 tim/vecka)

Söndag - måndag 22.36 ? 06.06 7,3 tim/natt

Rast 04.00 ? 04.12

Paus 01.00 ? 01.10

Måndag - fredag 23.06 ? 06.06 6,8 tim/natt

Rast 04.00 ? 04.12

Paus 01.00 ? 01.10
    Jag vet att vissa av dispens på just detta men det är långt ifrån all industri som jobbar så
  • Anonym (Kolin)
    Brumma skrev 2016-02-13 10:45:18 följande:
    Det har jag aldrig påstått. Tvärtom faktiskt...
    Det var nån som skrev att det var vanligt att jobba så i industrin
  • Anonym (Kolin)
    Fairydust skrev 2016-02-13 13:33:15 följande:
    Tycker inte att det är pappatiden som är problemet här. Barnet ska ju inte behöva sova i olika hem varje natt.
    Fast det är inte olika hem varje natt . Det är tre olika
  • Anonym (Kolin)
    Fairydust skrev 2016-02-13 13:46:02 följande:
    För många oavsett.
    Tiden med pappan är oxå viktig . Ska barnet enbart träffa pappan en dag varannan helg då ? Är det bättre för barnet ?
  • Anonym (Kolin)
    Fairydust skrev 2016-02-13 13:54:10 följande:
    Jag vet inte var du sett att jag skrivit det?

Tiden med pappan är jätteviktig ja, har inte påstått att barnet inte ska vara där på eftermiddagarna. Det tycker jag är självklart.

Men däremot så tycker jag att han isf kan köra barnet till mamman över natten, alternativt att barnvakterna åtminstone sover med barnet hemma hos pappan så att barnet får en fast punkt där.
    Fast vill mamma att pappan är där o nattar om pappan vill utnyttja sin tid så mycket det går ?
    Pappan vill ju uppenbart ha så mycket tid det bara går med barnet trots att han ska jobba natt .
    Har pappan kollat om nån kan sova hos honom ? Det blir ändå olika personer som kommer vara där .
  • Anonym (Kolin)
    Fairydust skrev 2016-02-13 14:11:29 följande:
    TS säger ju själv att hon erbjudit att ha barnet medan pappan jobbar, alltså på nätterna. Hon skriver ju också att det inte skulle vara en så stor grej om barnvakterna kunde komma dit och vara där, eftersom barnet då åtminstone får en fast punkt. Det är klart att det är bättre än att sova i flera olika hem. Det är tillräckligt för ett litet barn att åka fram och tillbaka mellan föräldrarna.
    Det var inte det jag skrev
  • Anonym (Kolin)
    Anonym (Va!) skrev 2016-02-13 15:02:35 följande:

Jag blir också förvånad av hur många som tycker det är okej för en treåring att ha fyra olika hem. Det är inte alla treåringar som mår bra av att bo varannan vecka även om det visst kan funks bra. Att då ens tänka att en treåring ska ha fyra olika hem?! Så enormt förvirrande för ett litet barn.

Fyra hem ? Det är ju knappast ett hem om man sover över där några nätter varannan vecka
  • Anonym (Kolin)
    Anonym (Va!) skrev 2016-02-13 15:19:10 följande:

Fyra olika ställen att sova på och fyra olika människor att vakna upp till då. Det skulle jag aldrig rekommendera till ett så litet barn.

Rekommenderar du mindre tid med pappan då ?
  • Anonym (Kolin)
    Fairydust skrev 2016-02-13 16:28:10 följande:
    Fattar inte hur du menar att barnet får mindre tid med pappan. Det blir ju exakt samma tid oavsett vem han lämnar hos över natten!?
    Beroende på om han får vara hos exet o natta o mysa innan jobb ja men vem skulle vilja det med sitt ex
  • Anonym (Kolin)
    london skrev 2016-02-13 16:55:36 följande:

Ja, att han sätter sig själv och inte barnet i första hand är ju uppenbart.

Han vill ha sin son o jobbscheman styr man sällan över
  • Anonym (Kolin)

Ts varför inte prova det o se om barnet verkligen mår dåligt av det innan du målar fan på väggen ?

Svar på tråden Hur påverkas ett barn av att bli bortlämnad?