Hur påverkas ett barn av att bli bortlämnad?
Det låter ju som att han bara vill jävlas med dig.
Det låter ju som att han bara vill jävlas med dig.
Förstår dig TS. I detta fall där du erbjudit dig att ha eran son så tycker jag absolut inte att det finns en anledning att lämna honom till andra. Han är dessutom rätt liten ff så han skulle må bättre av att vara hos dig då. Jag är skild och jag är och vill vara den som pappan i första hand ber om hjälp med barnen.
Vilket hat. Men det kan jag ta. Alla är vi inte av samma åsikt.
Vad är det som säger att barnet har det bäst hos mamman? Vilken syn har pappan på saken? Gör han det bara för att jävlas? Är han orolig att hos ska utnyttja att hon haft barnet mera vid en senare tvist? Är han av den uppfattningen att barnet har det bättre hos någon annan?
Det finns väldigt många faktorer att ta in innan man kan döma någon, vilket merparten av er gjort.
Min situation är en helt annan, där mitt ex sagt att jon inte kan fortsätta hjälpa mig på mina veckor. Därav är hon den absolut sista jag kontaktar.
Men fortsätt hata bara...
Jamen...du är ju du som sagt i en helt annan sits.
Det går ju inte att jämföra riktigt.
Mamman här vill ju hjälpa till för barnets skull.
Haha jasså? Det var ju inte va du sa i ditt tidigare inlägg. Där sa du att du inte frågade henne pga att det va din vecka och hon inte skulle finns där då. Men när folk tycker du är självisk och inte tänker på barnet så heter det plötsligt att mamman inte vill hjälpa till. Hur ska du ha det?
Det är inte din vecka. Det är BARNETS vecka med dig. Om du behöver barnvakt nån gång ibland i några timmar är en sak. Men här handlar det om en 3 årig liten pojke som varannan vecka får bo i 3 olika hem på 5 dagar. Det är inte okej. Barnets bästa går före allt annat, skit samma vems veckan det är.
En vårdnadstvist är inte vad jag är ute efter.
Å han är inte tvungen till att jobba natt utan det har han valt själv..
Du säger att dina barn har en bra mamma. Men du tror att dina barn mår bra av att du varannan vecka helt utesluter henne ur deras liv? Allt du skriver handlar ju om dig, inte barnen.
Som sagt jag har själv barn och är skild från deras pappa. Men vi pratar med barnen när vi vill, oavsett vems vecka det är. Alla större saker som rör barnen diskuterar vi tillsammans oavsett vems vecka det är. Jag kan träffa barnen när dom är hos han om jag eller främst barnen vill och tvärtom. När jag jobbar natt så är dom självklart hos honom eller med han nya fru i deras hem. Behöver jag eller han barnvakt så hör vi självklart med varnadra först och främst. Barnen har två föräldrar och allt borde lösas mellan oss så långt det bara går alltid, sen nya parters, släkt och vänner.
Ditt sätt att tänka kommer jag aldrig förstå, det är ju bara själviskt. (Självklar annorlunda om mamman vägrar eller barnen hellre vill vara nån annanstans.)
Inte FINNAS?!?!