• Fairydust

Hur påverkas ett barn av att bli bortlämnad?

Tycker absolut inte det låter ok för ett så litet barn. Det är jättebra att det är personer han är trygg med men att behöva flänga så fram och tillbaka mellan flera olika hem, nej, stackars liten!

Blir jätteförvånad att så många här tycker att det är en ok lösning

• Fairydust
    Holma skrev 2016-02-13 13:27:06 följande:

Fast det blir ju bara på nätterna ? Om pappan åker till den han ska vara hos o nattar honom innan jobb o sen hämtar o lämnar han på dagis på morgonen o hämtar på efm . Då får han ju pappatid i flera timmar per dag

Tycker inte att det är pappatiden som är problemet här. Barnet ska ju inte behöva sova i olika hem varje natt.
  • Fairydust
    Anonym (Kolin) skrev 2016-02-13 13:40:37 följande:

Fast det är inte olika hem varje natt . Det är tre olika

För många oavsett.
  • Fairydust
    Anonym (Kolin) skrev 2016-02-13 13:47:25 följande:

Tiden med pappan är oxå viktig . Ska barnet enbart träffa pappan en dag varannan helg då ? Är det bättre för barnet ?

Jag vet inte var du sett att jag skrivit det?

Tiden med pappan är jätteviktig ja, har inte påstått att barnet inte ska vara där på eftermiddagarna. Det tycker jag är självklart.

Men däremot så tycker jag att han isf kan köra barnet till mamman över natten, alternativt att barnvakterna åtminstone sover med barnet hemma hos pappan så att barnet får en fast punkt där.
  • Fairydust
    Anonym (Kolin) skrev 2016-02-13 13:57:59 följande:

Fast vill mamma att pappan är där o nattar om pappan vill utnyttja sin tid så mycket det går ?

Pappan vill ju uppenbart ha så mycket tid det bara går med barnet trots att han ska jobba natt .

Har pappan kollat om nån kan sova hos honom ? Det blir ändå olika personer som kommer vara där .

TS säger ju själv att hon erbjudit att ha barnet medan pappan jobbar, alltså på nätterna. Hon skriver ju också att det inte skulle vara en så stor grej om barnvakterna kunde komma dit och vara där, eftersom barnet då åtminstone får en fast punkt. Det är klart att det är bättre än att sova i flera olika hem. Det är tillräckligt för ett litet barn att åka fram och tillbaka mellan föräldrarna.
  • Fairydust
    Anonym (livet) skrev 2016-02-13 15:22:56 följande:

Han vill inte byta bort sin tid med sitt barn. Varför skulle barnet må bättre av att träffa sin pappa så mycket mer sällan?

Att barn sover på olika platser är sällan ett problem. Det viktiga är att de är trygga med människorna de är med. Att bo växelvis är verkligen inget problem för den stora majoriteten små barn.

Men hur läser folk egentligen?

Byta bort tid?

Om pappan är med barnet på eftermiddagarna, efter förskola till läggdags, och sedan lämnar hos mamman istället för hos sina föräldrar eller sin flickvän, hur får han mindre tid med barnet?
  • Fairydust
    Anonym (Kolin) skrev 2016-02-13 15:53:18 följande:

Rekommenderar du mindre tid med pappan då ?

Fattar inte hur du menar att barnet får mindre tid med pappan. Det blir ju exakt samma tid oavsett vem han lämnar hos över natten!?
  • Fairydust
    Anonym (Orolig) skrev 2016-02-13 22:03:32 följande:

För att han inte vill det :/

Det låter ju som att han bara vill jävlas med dig.
  • Fairydust
    Anonym (Jaså...) skrev 2016-02-14 01:53:23 följande:

Min ex-fru är den sista jag skulle be vara barnvakt på mina veckor. Handlar inte om att jävlas, bara att min vecka är min vecka och då ska hon inte finnas där.

Nej det är ju såklart bättre att barnet får flänga omkring och sova hos olika människor för att DU inte vill att barnet ska vara hos din exfru.

Skit i vad som är bäst för barnet.
  • Fairydust
    Fairydust skrev 2016-02-14 09:01:10 följande:

Nej det är ju såklart bättre att barnet får flänga omkring och sova hos olika människor för att DU inte vill att barnet ska vara hos din exfru.

Skit i vad som är bäst för barnet.

Var lite snabb nu, TS barn ska inte behöva flänga runt för att pappan tänker som du.

Men oavsett så är din inställning helt idiotisk.
  • Fairydust
    Anonym (Mamsen) skrev 2016-02-14 05:07:13 följande:

Det där är ju bara löjligt! Hur kan det inte vara bättre att den andra föräldern hjälper till med barnen om det behövs än en massa barnvakter? (Om det nu inte är en släkting som är med barnen några timmar då och då). Är glad att min sambo och hans ex kan samarbeta som vuxna människor och hjälpas åt med barnet och inte hålla på att tävla om vem som haft dom mest!

Anonym (.) skrev 2016-02-14 07:36:47 följande:

Det är inte din vecka med barnet. Det är barnets vecka med dig. Kan du då inte vara tillgänglig är det naturligt att barnet får vara hos sin mamma. Ser du inte det, så ser du inte till barnets bästa.

Precis så!
  • Fairydust
    Anonym (Jaså...) skrev 2016-02-14 09:26:27 följande:

Vilket hat. Men det kan jag ta. Alla är vi inte av samma åsikt.

Vad är det som säger att barnet har det bäst hos mamman? Vilken syn har pappan på saken? Gör han det bara för att jävlas? Är han orolig att hos ska utnyttja att hon haft barnet mera vid en senare tvist? Är han av den uppfattningen att barnet har det bättre hos någon annan?

Det finns väldigt många faktorer att ta in innan man kan döma någon, vilket merparten av er gjort.

Min situation är en helt annan, där mitt ex sagt att jon inte kan fortsätta hjälpa mig på mina veckor. Därav är hon den absolut sista jag kontaktar.

Men fortsätt hata bara...

Jamen...du är ju du som sagt i en helt annan sits.

Det går ju inte att jämföra riktigt.

Mamman här vill ju hjälpa till för barnets skull.
  • Fairydust
    Anonym (K) skrev 2016-02-14 07:38:48 följande:

Har du erbjudit honom att ta de flesta eftermiddagarna även på "dina" veckor, eller håller du lika hårt på dem som han gör på "sina" nätter?

Men...Varför skulle hon göra det? När ska hon hinna umgås med barnet då?
  • Fairydust

Samarbetssamtal är en bra idé TS. Gick med mitt ex efter att vi separerade för att få till ett bra samarbete kring vår dotter och det hjälpte oss mycket.

Svar på tråden Hur påverkas ett barn av att bli bortlämnad?