Inlägg från: Anonym (Nyligen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nyligen)

Nyktra Missbrukare.

Varit fri i 3v efter 9 års opiatmissbruk...

Gått oväntat lätt men ångest & depressioner kommer som tornados till & från....

Hur blev du fri??

• Anonym (Nyligen)

Låter som en jävla resa du gjort! Häftigt att du klarat dig!

Själv har jag mest missbrukat tramadol men även sub, metadon & oxy. Har klarat av att jobba 2 veckor. Nästan så jag undrar när bakslaget kommer. Men tänker att man inte får bli sittandes utan lära kroppen normalt liv. Men så här på kvällarna är det skit....

• Anonym (Nyligen)

Urs, idag tänker jag bara på tabletter & hur bra jag tror/inbillar mig att jagskulle må. Vet att det bara gått 3v & jag gjort det bra hittills men det är svårt att inte ha ork til städning osv

• Anonym (Nyligen)

Tack för att du skriver!!! Jag har dammsugit, läst bok & tagit ett långt bad. Min man vet om allt men är inget vidare stöd. Har 2 barn & försöker verkligen orka vara normal men skyller på "influensan" jag hade när jag hade den fysiska avtändningen....

Imorrn blir nog lättare när hela dagen är inplanerad....

• Anonym (Nyligen)

Har inte gjort mer än att sluta peta i mig piller.... Det är dumt men har tidigare provat nedtrappning & beroende enheten & vill inte tillbaka. Rädd för att erkänna att jag inte va så stark alla trodde ( jag passade ju inte in i mallen på missbrukare) rädd för att jobbet ska veta, rädd för att vänner ska få veta.

Är nog korkad som inte tar mer hjälp, har gått i terapi men avsluta då jag inte kunde ta till mig det jobbiga & för att vissa saker är helt blockerade ur minnet...

• Anonym (Nyligen)

Jag vill inte tillbaka till beroendet, det är ett fängelse & de senaste åren har jag bara tagit för att inte bli sjuk. Det är min främsta motivation, det blir inte bättre att skjuta på ett tillfrisknande.

Men idag har varit en svår dag. Är trött på att vara trött. Men kicken blir aldrig som förr & faller jag tillbaka så får man bara börja om.

Är så tacksam över att hittat denna tråd, eftersom jag känner mig så ensam i min kamp, folk runt i kring skulle nog inte tro sina öron om jag berätta...

Vet om vad jag borde ta tag i, bl.a relationen med min man som är skit, mycket pga olika svek. Men det är svårt...

• Anonym (Nyligen)

Hej, det går men är otroligt jobbigt. Från att va helt ok så kommer både fysiska antändnings symtom ( tror det egentligen sitter psykiskt) & depression & ångest. Jobbar min heltid & får vardagen att gå runt men inte mer.

Tänker att jag borde gå i terapi men drar mig för allt jobbigt.

Hur går det för alla andra i tråden, både medberoende & missbrukare???

Svar på tråden Nyktra Missbrukare.