Inlägg från: lostinspace |Visa alla inlägg
  • lostinspace

Kär

davvetheking123 skrev 2016-02-12 19:11:57 följande:

Men liksom. Jag vill inte att hon ska tro att jag är på henne. Jag vill bli kompis först. Men jag vill liksom inte att hon är desperat. Vår situation... hmmm. Vi kollar på varandra i klassrummet ibland, vi pratar sällan. Om vi gör så är det ingen större konversation utan bara frågor om hur det går med skolarbete osv. 

Men käre vän. Går ni i samma klass? Då har du ju all möjlighet i världen ju. Prata om lite annat än bara skolabete. Nått du vet hon är intresserad av? Sen är det ju inte värre än att du helt enkelt frågar henne om hon vill hitta på nått, typ se på fotboll, fika, gå på bio, virka tumvantar eller nått annat som nu skulle kunna tänkas tycka är kul att göra ihop...
  • lostinspace
    davvetheking123 skrev 2016-02-13 13:22:54 följande:

Ja men att fråga om hon vill gå ut skulle ju vara konstigt. Föreställ dig att en person som du knappt pratat med försöker bjuda ut dig. Skulle du inte tänka: Eeeeh, va?. Eller något liknande?

Hmm. Hon är intresserad av hästar, hon rider. Men jag kan ingenting om hästar så jag kan inte prata om henne om det.

Perfekt. Då kan du fråga en mssa om hästar och lära dig. Finns massor att prata om isåfall. Du kan ju fråga om hon gillar hopp eller dressyr, vad hästkraken hon rider mest på heter osv osv. Sen kan du ju kolla om du kan få följa med och titta när hon rider någon gång efter ni pratat eller vad som helst. Prata med henne mycket hela tiden och när det känns naturligt så frågar du om hon vill hitta på något. Inget krångel. Kör bara!
  • lostinspace
    Anonym (M) skrev 2016-02-13 20:11:48 följande:
    Tycker inte man ska föreställa sig vara något man inte är bara för att få någon att gilla än.. Om man nu vill att det ska hålla länge. Att respektera varandras intressen och visa intresse för dem är dock väsentligt.
    Hur vet du att han inte är intresserad av hästar? Om han hatar hästar är det väl en sak, men att intressera sig iallafall lite grann för en blivande partners största intresse anser inte jag vara att förställa sig, utan ganska så vettigt om det nu är något man vill bygga vidare på.

Hade jag fattat tycke för en hästjej skulle jag lätt be henne lära mig att rida, hade jag fattat tycke för en simtjej skulle jag be henne lära mig att crawla och skulle det vara en danstjej skulle jag lätt försökt lära mig några schyssta moves.

Ser verkligen inga problem med det...

• lostinspace
    davvetheking123 skrev 2016-02-14 17:57:08 följande:

Några tips på hur jag ska samla mod och bara köra...? Någon som har varit i samma sits som mig som skulle kunna hjälpa mig?

Är ju som jag nämnde tidigare bara att börja snacka med henne. Fråga henne vad hon skall hitta på till helgen, om hon gillar att det kommit mera snö, vad hon hoppas på för aktivitet på nästa idrottslektion eller vad som helst. Är det connection mellan er kommer allt det där lösa sig ändå, bara du vågar ta steget. Du kan prata om vad skit som helst nästan, så sluta prata med oss börja snacka med henne istället
  • lostinspace
    davvetheking123 skrev 2016-02-14 21:41:40 följande:

Äh du har säkert rätt :D. 

Lycka till!

Och kommer du hem från skolan imorn utan att ha snackat med henne måste du göra 100 armhävningar! 100 Situps och springa 28 varv runt huset där du bor som straff :P
Svar på tråden Kär