Inlägg från: davvetheking123 |Visa alla inlägg
  • davvetheking123

Kär

Hej! Nu är det så att jag har blivit kär tror jag. Kanske inte kär men det känns som att jag skulle kunna ha ett förhållande. Men jag vet inte hur jag ska börja ta kontakt liksom. Just nu så känner vi knappt varandra. Vi pratar ibland men det är liksom ingenting.  Jag har haft tjej förut, men när jag och den personen blev tilsammans så gick det lite konstigt till. Det var upp och ner liksom. Men denna tjej som jag är intresserad av nu är en helt annan "kaliber" liksom. Så jag vill ha eran hjälp. Hur ska jag börja ta kontakt utan att vara läskig? Hur ska jag få reda på om jag ens har en chans... För det är det jag vill. För om jag har en chans så lär det gå bra. Jag vill ha tips som är lite simpla. Liksom inte "Gå fram och fråga hur hennes dag har varit"utan något "bättre"? Liksom hur jag kan ta kontakt med henne face to face och sen byta till chattande utan att vara för på. Jag vill inte verka desperat liksom...
  • Svar på tråden Kär
  • davvetheking123

Hmm. Jag vet inte hur jag ska göra det är grejen. Jag vill inte vara för läskig men ändå ta mig framåt liksom. Inte bara sitta här och fundera på hur bra det skulle kunna bli...

• davvetheking123

Men liksom. Jag vill inte att hon ska tro att jag är på henne. Jag vill bli kompis först. Men jag vill liksom inte att hon är desperat. Vår situation... hmmm. Vi kollar på varandra i klassrummet ibland, vi pratar sällan. Om vi gör så är det ingen större konversation utan bara frågor om hur det går med skolarbete osv. 

• davvetheking123

Ja men att fråga om hon vill gå ut skulle ju vara konstigt. Föreställ dig att en person som du knappt pratat med försöker bjuda ut dig. Skulle du inte tänka: Eeeeh, va?. Eller något liknande?

Hmm. Hon är intresserad av hästar, hon rider. Men jag kan ingenting om hästar så jag kan inte prata om henne om det.

• davvetheking123

Tack så mycket! Det där var ju skitbra tips! Tack så mycket! Jag kan försöka att ta fram min modiga sida och bara köra.

• davvetheking123

Jag venne asså. Det värsta är nog att jag inte ens vågar prata med henne sådär. Jag skulle få panik och säga massa skit... Nu har jag fått massa tips från er men jag vet bara inte hur jag ska börja. Vet inte hur jag ska samla mod riktigt...

• davvetheking123

Hmm vilka vibbar jag får. Alltså. Hon är ju as snygg och allt det där man vill att en tjej ska vara. När vi kollar på varann i klassrummet sen tittar bort fort känns det lite som vi ger varandra "undra varför han/hon kollar på mig" ibland när jag kollar bort känner jag att hon fortfarande kollar. Det syns kan man säga. Sen så vet jag inte om det är slumpen att vi alltid råkar kolla åt varandras håll. Till exempel i klassrummet när vi sitter lite som vi vill, alltså när vi inte är vid våra bestämda platser så verkar hon alltid kolla åt mitt håll vart jag än är och samma sak för mig då. Måste nog bara samla lite mod så ska det här gå bra.

• davvetheking123

Eh jag är inte världens fulaste kille om man kan säga så. Och jag vet hur man gör en tjej glad. Som sagt så har jag haft tjej förut. Jag skulle göra allt och lite till för att göra henne glad.

• davvetheking123

Några tips på hur jag ska samla mod och bara köra...? Någon som har varit i samma sits som mig som skulle kunna hjälpa mig?

• davvetheking123

Har pratat med henne idag och det gick inte så dåligt... Så det funkade väl. Aa... sociala medier. Har du aldrig varit med om att du skriver till någon sen blir det helt tyst? Ingen skriver något? Känner du igen det? För det vill jag helst undvika.

Svar på tråden Kär