• Furienna

Bonusmamman elak...

Hon låter ju som en ganska märklig person. Kanske vore det ändå bäst med familjerätt igen, så att ni får tala ut?

• Furienna
    Sandra8978 skrev 2016-02-13 10:50:25 följande:
    "Bonusmamman är med på alla barnets matcher, det stör mig!"
    "Hur kan jag få bort henne ur mitt liv?"
    "Kan jag polisanmäla henne för att hon tog en teckning som mitt barn ritat åt mig?"

Nej TS har bevisligen grava problem.
    Troligen ett troll?
    Men tycker du verkligen att det var rätt av bonusmamman att bara ta vad det nu var, som ett barn hade gjort till sin biologiska mamma? Nej, det går inte att polisanmäla för något så litet. Men det var ändå fult gjort. Och visst låter det också märkligt att barnen inte får sova i sina egna rum, att de blir tvungna att kalla någon som de knappt känner för "mamma", eller att pappan knappt får tala med deras mamma?
  • Furienna

Och visst ja... Hon har lämnat sina egna barn, och nu vill hon typ ta över TS:s barn i stället. Nog är det också märkligt?

• Furienna
    Sandra8978 skrev 2016-02-13 18:20:03 följande:
    När barn märker att de får uppmärksamhet om de snackar skit om någon så kan de bre på en hel del. Det har jag egen erfarenhet av, även om vi för egen del valt att motarbeta det genom att inte ge överdriven uppmärksamhet till liknande utfall.

Ha lite kritiskt tänkande. Detta är något mamman hört via små barn.

Barnet kanske gav teckningen till bonusmamman och sen kommer biomamman och säger "var är teckningen jag skulle ha?"
    Vad tror du barnet kommer säga? Kanske att det inte var barnets val?

Att de inte får sova på sina egna rum, kan också vara något som hänt vid något tillfälle. Kanske la deras värmesystem ner en natt och rätt som det är "får vi inte sova i våra egna rum"
    Okej, det är sant att vi bara har en sida av historien. Kanske det rör sig om missförstånd. Men i det här fallet börjar jag ändå undra om kvinnan är frisk...
  • Furienna
    Sandra8978 skrev 2016-02-13 18:21:53 följande:
    Hon försöker bygga en relation till TS barn. Vilken slags förälder blir arg över det?
    Men är det inte märkligt att hon övergett sina egna barn och försöker ersätta dem med bonusbarnen?
  • Furienna
    Virriga Vera skrev 2016-02-13 20:41:39 följande:
    Jag tycker ärligt att det är märkligare att TS hunnit dra med sitt ex 2 ggr till familjerätten för att bli av med hans dåvarande flickvänner och nu funderar på att ligga med exet för att bli av med nuvarande.
    Det kan ju vara att TS inte är riktig "färdig" med sin ex-man ännu (han har haft tre andra sedan separationen, men hon säger inget om i fall hon haft någon ny). Men det kan väl ändå vara så att den här andra kvinnan är knäpp också?
  • Furienna
    Anonym (ts) skrev 2016-02-24 15:39:19 följande:

Vi lever ihop igen och kommer gå i familjeterapi för att få detta att fungera. Alla är nöjda och glad - i synnerhet barnen. Skrattande

Hoppsan! Ja, bara det blir bra för alla så...
Svar på tråden Bonusmamman elak...