• Sandra8978

Bonusmamman elak...

Anonym (Hmm) skrev 2016-02-13 10:43:48 följande:
    Man kan vara jävligt duktig och jävligt packad om vartannat :P
    Citat från TS om bonusmammans elakheter:

"hon är hemma ENSAM med mina barn"
    "hon kör barnen till och från skolan"
    "hon ordnade ett TILL kalas för min son fast jag redan haft ett"

Bara en idiot skulle se detta som något dåligt.
    Säger inte att bonusmamman inte kan vara ett nöt men TS verkar inte mycket bättre själv.
    Jag skulle gissa att en stor del av problemet snarare har med den sistnämnda att göra.
  • Sandra8978
    "Bonusmamman är med på alla barnets matcher, det stör mig!"
    "Hur kan jag få bort henne ur mitt liv?"
    "Kan jag polisanmäla henne för att hon tog en teckning som mitt barn ritat åt mig?"

Nej TS har bevisligen grava problem.
    Troligen ett troll?
  • Sandra8978
    Furienna skrev 2016-02-13 13:37:55 följande:
    Men tycker du verkligen att det var rätt av bonusmamman att bara ta vad det nu var, som ett barn hade gjort till sin biologiska mamma? Nej, det går inte att polisanmäla för något så litet. Men det var ändå fult gjort. Och visst låter det också märkligt att barnen inte får sova i sina egna rum, att de blir tvungna att kalla någon som de knappt känner för "mamma", eller att pappan knappt får tala med deras mamma?
    När barn märker att de får uppmärksamhet om de snackar skit om någon så kan de bre på en hel del. Det har jag egen erfarenhet av, även om vi för egen del valt att motarbeta det genom att inte ge överdriven uppmärksamhet till liknande utfall.

Ha lite kritiskt tänkande. Detta är något mamman hört via små barn.

Barnet kanske gav teckningen till bonusmamman och sen kommer biomamman och säger "var är teckningen jag skulle ha?"
    Vad tror du barnet kommer säga? Kanske att det inte var barnets val?

Att de inte får sova på sina egna rum, kan också vara något som hänt vid något tillfälle. Kanske la deras värmesystem ner en natt och rätt som det är "får vi inte sova i våra egna rum"
  • Sandra8978
    Furienna skrev 2016-02-13 14:01:20 följande:

Och visst ja... Hon har lämnat sina egna barn, och nu vill hon typ ta över TS:s barn i stället. Nog är det också märkligt?

Hon försöker bygga en relation till TS barn. Vilken slags förälder blir arg över det?

Det är TS som försöker tvinga sina barn att välja, att isolera dem.
    Driften att isolera människor socialt går ofta hand i hand med att man lättare vill kunna dominera och manipulera dem. Det är inte något en vettig mamma håller på med.
  • Sandra8978
    Brumma skrev 2016-02-13 18:45:05 följande:
    Min son gick en period och talade om för alla att jag brukade nypa honom i snoppen.. Detta efter att jag EN gång råkat få snoppen uppåt i byxblöjan och den klämdes när jag skulle titta i blöjan...

Kändes sådär om det skulle komma förbi ngn som tolkade det fel :/
    Aj då, ja det hade känntsjobbigt.
    Alla föräldrar vet dock att det är så här det fungerar, att barn kan säga saker som är helt fel, eller 95% fel.

Jag själv sa när jag var 6 att jag hade opererat bort lungorna. Min fröken blev arg och sa jag skulle sluta ljuga. Vad jag hade gjort var att operera bort polyperna men jag blandade ihop orden och fattade inte varför hon blev arg när jag inte gav med mig.
  • Sandra8978
    Furienna skrev 2016-02-13 19:11:06 följande:
    Men är det inte märkligt att hon övergett sina egna barn och försöker ersätta dem med bonusbarnen?
    Överger man sina barn är man inte frisk.
    Att man försöker bygga en relation till sina bonusbarn är det dock inget konstigt med, tvärtom.
Svar på tråden Bonusmamman elak...