Inlägg från: Fröken Apelsin |Visa alla inlägg
  • Fröken Apelsin

Kissade på golvet med flit

AnnaLovisa skrev 2016-02-12 01:59:46 följande:

Nej inte ett dugg märklig faktiskt eftersom jag inte visste att hen gått till toaletten.

• Fröken Apelsin
    AnnaLovisa skrev 2016-02-12 01:59:46 följande:

Nej inte ett dugg märklig faktiskt eftersom jag inte visste att hen gått till toaletten.

Då frågar man väl "är du på toa?" Skulle du själv vilja berätta vad du gör på toaletten? Jag skulle inte vilja det i alla fall.
  • Fröken Apelsin
    NinanaMama skrev 2016-02-12 04:30:16 följande:

Det är väl hon som är förälder och hon får väl fråga vad hon vill eller? Förstår inte varför en tre åring skulle ta illa upp. Detta är säkert bara en vanlig periodgrej där TS barn inte vill bli ifrågasatt. Och fröken apelsin, jag förstår att det är mitt i natten men nu ska vi inte jämföra våra behov och viljor med treåringar :p

När anser du att ett barn får känslor då? Jag tycker 3- åringar också är människor med känslor och viljor som alla andra, sedan skiljer de sig från vuxna i hur de uttrycker känslorna. Hade något bett mg precisera vad jag gjorde på toa hade jag blivit sur och undvikit frågan eller undrat vad personen håller på med (beroende på situationen) en 3- åring kan inte uttrycka det utan kissar på golvet istället. Visst får ts fråga vad hon vill, men då får man ckså stå ut med konsekvenserna.
    AnnaLovisa skrev 2016-02-12 09:16:18 följande:

Det kanske tillochmed var så jag frågade. Att komma ihåg den exakta formuleringen var kanske inte det viktiga när jag skrev tråden. Det är inte alls ovanligt att hen frågar vad jag gör på toaletten eller tillochmed kommer in och hänger när jag är där, det är en tre-fyraåring vi pratar om.

Det är jätteviktigt. Ser du inte skillnaden själv mellan att någon frågar om du ska på toa eller om du kissar? Naturligtvis frågar barnet frågor som inte är så passande, det är ett barn. Det betyder inte att det är okej att du gör det som vuxen.
Svar på tråden Kissade på golvet med flit