• Mammatillelise

någon med erfarenhet av babysemp2?

Varför blir det hårt skum i flaskan? Om jag gör 235 färdig ersättning så fylls resten upp av skum. Testade att inte skaka så mycket men då blir det Ju klumpar. Testade twistshake flaska men det blev samma sak. Det blir nästan som grädde i konsistensen. Ska det vara så??

• Svar på tråden någon med erfarenhet av babysemp2?
  • Rani

Så har det alltid blivit för mig med babysemp. Därför har jag alltid kört NAN. Det löser sig mycket bättre.

• Mammatillelise
    Rani skrev 2016-02-10 13:24:53 följande:

Så har det alltid blivit för mig med babysemp. Därför har jag alltid kört NAN. Det löser sig mycket bättre.

Det blev inte så med babysemp 1 för mig men nu när vi börjat med 2 så har det blivit så :( vill inte byta ersättning heller eftersom hon är van vid babysemp, hon äter lemolac
  • Rani
    Mammatillelise skrev 2016-02-10 13:49:43 följande:

Det blev inte så med babysemp 1 för mig men nu när vi börjat med 2 så har det blivit så :( vill inte byta ersättning heller eftersom hon är van vid babysemp, hon äter lemolac

Vi har bytt och testat rätt mycket med båda barnen. De har glatt ätit och magarna har funkat ändå. Dock har inte vi varit nöjda med alla sorter av olika anledningar (svårlösligt, illaluktande kräk etc.).

Men om du vill fortsätta med semper så gör ersättningen i förväg så att luftbubblorna hinner sjunka. Blanda den i kallt vatten och ställ i kylen (bubblorna sjunker). När det är dags att äta mikrar du den till ättemp.
  • Mammatillelise
    Rani skrev 2016-02-10 14:15:13 följande:
    Vi har bytt och testat rätt mycket med båda barnen. De har glatt ätit och magarna har funkat ändå. Dock har inte vi varit nöjda med alla sorter av olika anledningar (svårlösligt, illaluktande kräk etc.).

Men om du vill fortsätta med semper så gör ersättningen i förväg så att luftbubblorna hinner sjunka. Blanda den i kallt vatten och ställ i kylen (bubblorna sjunker). När det är dags att äta mikrar du den till ättemp.
    Vi har haft problem med vår dotters mage, så därför vill jag inte hålla på att byta :) tack för tipsen :)
Svar på tråden någon med erfarenhet av babysemp2?